- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس کل دادگستری لرستان: شهردارتحت فشار مقامات سیاسی نباشد

به گزارش میرملاس جعفر بدری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم معارفه شهردار خرم آباد در سخنانی با اشاره به استقبال فراوان از این مراسم اظار داشت: این امر نشان دهنده این بوده که مردم انتظار تحولات در این حوزه را دارند.

تشکیل ۷ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ خرم آباد

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند در مقابل عوارض و هزینه هایی که به شهرداری پرداخت می کنند شاهد تحولات در محیط زندگی خود باشند عنوان کرد: مردم دیدگاه مثبتی به عملکرد شورا ها به خصوص در مناطقی که درگیر منفعت طلبی، زیاده خوای و … بوده اند نداشته اند.

رئیس کل دادگستری لرستان  با تاکید بر اینکه منفعت طلبی و زاده خواهی آفت کار شورا است عنوان کرد: مردم با عوض شدن ترکیب شورای شهر خرم آباد انتظار ارائه خدمت دارند و باید دید عمومی نسبت به عملکرد شوراها اصلاح شود.

بدری با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در کنار شوراها است گفت: وضعیت مبلمان شهری خرم آباد مناسب نیست و مردم با منظره های ناجور و نامنظم همواره مواجه هستند که به طور حتم این امر در اخلاق، رفتار و حتی چهره مردم انعکاس داده می شود.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفت اما کافی نیست تصریح کرد: قضات در کمیسیون های شهرداری عضوریت دارند و در سال گذشته هفت هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خرم آباد تشکیل شد.

شهردار نباید تحت فشار مقامات سیاسی باشد

وی با تاکید بر اینکه این حجم پرونده علامت این بوده که شهرداری روی برنامه کار نمی کند گفت: همچنین انتخاب شهردار نباید برای یک دوره موقت چهار ساله باشد و شهردار باید برنامه دراز مدت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر ضرورت فعال شدن هیئت حل اختلاف استان از سوی استاندار لرستان تصریح کرد: در قالب این هئیت حل اختلاف شوراهایی که عملکرد مناسبی ندارند و با زیاده خواهی به بیت المال ضربه می زنند را رسیدگی کند و جلوی تخلفات را بگیرد.

بدری با تاکید بر اینکه مقامات استان نباید در مقابل تخلفات شوراها سکوت کنند گفت: نباید اجازه داد که به شهردار قرار داد تحمیل شود و نباید تحت شهردار تحت فشار مقامات سیاسی قرار گیرد.

انتقاد از وضعیت زیرگذر بهارستان

وی با انتقاد از وضعیت زیرگذر بهارستان در خرم آباد بیان داشت: این زیر گذر دل هر انسانی را به درد می آورد و این در حالیست که این پروژه به صورت نیمه کاره در مسیر پر رفت و آمد شهر قرار دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان  با طرح این سوال که چرا وقتی منابع مالی وجود ندارد قرار داد پروژه منعقد می شود و پروژه ای آغاز می شود ادامه داد: مردم صبر و تحمل می کنند و در این زمینه همکای دارند اما عوارض و هزینه هایی که از مردم اخذ می شود در راه صحیح مصرف نمی شود.

بدری با بیان اینکه در تمام دنیا ۷۰ درصد اعتبارات را برای هزینه های عمرانی و ۳۰ درصد را برای هزینه های جاری اختصاص می دهند و این در حالیست که این امر در شهر خرم آباد برعکس است گفت: متاسفانه موارد قانونی در کمیسیون های شهرداری رعایت نمی شود.

منبع: مهر