- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده الیگودرز: لرستان رتبه اول کشور را در نرخ اشتغال ناقص دارد

به گزارش میرملاس محمد خدابخشی صبح پنجشنبه در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه هدف از دعوت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به لرستان توجه بیشتر به لرستان است، اظهار داشت: در تمامی دولت های گذشته ماحصل همه خدمات این بوده که لرستان در شاخص های زیرساختی حمل و نقل، انرژی، برق رسانی، گازرسانی و … در بین ۳۷ استان رتبه ۲۷ را دارد.

وی با بیان اینکه در نرخ اشتغال ناقص رتبه اول کشور را داریم و بیشتر درصد افراد جویای کار و دارای شغل ناپایدار در لرستان هستند، تصریح کرد: در حوزه آب نیز تنها ۲۳ درصد زمین های کشاورزی لرستان آبی است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در لرستان دچار بروکراسی اداری است و سقف تسهیلات پرداختی در استان ۴ میلیارد است و برای دریافت تسهیلات بیشتر باید به مرکز کشور مراجعه کنند، افزود: گلوبال بودن منابع صندوق توسعه ملی باعث تضرر استان هایی مثل لرستان شده است، نیاز است که حداقل سهمی بر اساس شاخص های توسعه برای لرستان و استان های محروم در نظر گرفته شود.

خدابخشی با اشاره به اینکه نگاه توسعه ای کشور باید نگاه توسعه متوزان باشد و درواقع نگاه برنامه ای به توسعه کشور باید متوزان باشد، اظهار داشت: وضعیت کنونی ضعف برنامه ریزی را می رساند، این حق الناس است.

وی با بیان اینکه در الیگودرز روستاهای بسیاری فاقد راه هستند، ۱۰۱ روستا در الیگودرز راه ندارند، یعنی دیگر زیرساخت ها را هم در حد مطلوب ندارند و محروم هستند، تصریح کرد: توقع داریم از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که در تلفیق های بودجه ای و در برنامه ها نگاه ویژه ای به استان های محروم از جمله لرستان داشته باشند.

منبع: مهر