تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

استاندار لرستان: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از شش پروژه استان حمایت می‌کند

  • کد خبر : 100082
  • 13 مهر 1396 - 19:30

به گزارش میرملاس سید موسی خادمی در جلسه مشترک «شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را می‌توان مهم‌ترین کمیسیون نامید، اظهار کرد: این کمیسیون از حیث نیازها و مشکلاتی که استان‌هایی مانند لرستان دارد نقش موثری داشته […]

به گزارش میرملاس سید موسی خادمی در جلسه مشترک «شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را می‌توان مهم‌ترین کمیسیون نامید، اظهار کرد: این کمیسیون از حیث نیازها و مشکلاتی که استان‌هایی مانند لرستان دارد نقش موثری داشته و می‌تواند در بهبود وضعیت استان‌هایی مانند لرستان کمک کند.
وی با بیان اینکه در آستانه تدوین بودجه سال ۹۷ قرار داریم، ادامه داد: تغییر در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور یک ضرورت است.
خادمی اضافه کرد: امتیازاتی برای مناطق محروم مانند منابع توزان در نظر گرفته شده که تخصیص داده نمی‌شوند که این موضوع باعث مشکل در روند امور می‌شود.
استاندار لرستان تاکید کرد: باید اعتبارات مناطق محروم چند درصد بالاتر از میانگین کشوری باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد را در رابطه با بخش خصوصی، بانک‌های بخش خصوصی دارند، افزود: این بانک‌ها بیشترین منابع را از مناطق جمع‌آوری می‌کنند اما ریالی تخصیص نمی‌دهند.
خادمی یادآور شد: وظیفه دولت است که تنظیم سود بخش‌ها را انجام دهد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه امیدواریم با حمایت کمیسیون برنامه و بودجه مشکلات شش پروژه استان حل شود، تصریح کرد: راه آهن دورود – خرم‌آباد- اندیمشک با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به ۳۶۰۰ میلیارد، راه آهن ازنا- الیگودرز- اصفهان با ۳۰ درصد پیشرفت و نیاز به ۱۳۰۰ میلیارد اعتبار و آزادراه خرم‌آباد- بروجرد- اراک که ۴۵ درصد پیشرفت دارد و ۹۶۰ میلیارد پول می‌خواهد از جمله این شش پروژه است.
وی گفت: بخشی از کریدور غرب در حوزه خرم‌آباد- نورآباد با ۸۵ درصد پیشرفت و فرودگاه خرم‌آباد طرح‌هایی هستند که نیاز به توجه کمیسیون برنامه بودجه دارند.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. شماهم هیچی برای لرستان نمی کنید…

  2. سایت عزیز میر ملاس چرا دیروز کوهدشت قهرمان کشتی فرنگی بزرگسالان لرستان در الیگودرز شد به همراه اسامی تیم در این سایت پرمخاطب نیست ولی اخبار شهرستانهای دیگر وجود دارد با تشکر و سپاس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.