- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شهردار خرم آباد تاکید کرد: آماده‌باش نیروها برای مقابله با سیل و آب‌رفتگی

به گزارش میرملاس ظهر امروز در نشست شورای مدیریت دفع آب‌های سطحی شهر که با حضور معاونین، مدیران مناطق و سازمان‌ها در سالن جلسات شهرداری خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی استان، از فردا بارندگی‌ها در سطح استان لرستان آغاز می‌شود.
وی افزود: لازم است قبل از آغاز بارندگی‌ها و در راستای مهار آب‌های سطحی، رودخانه‌ها لایروبی و پمپ‌های زیرگذرها آماده کار باشند.
شهردار خرم‌آباد قطع سرشاخه‌های خشکیده درختان را از دیگر اقدامات لازم پیش از آغاز بازندگی دانست و خاطرنشان کرد: سرشاخه‌های خشکیده درختان براثر باد، طوفان و باران شکسته شده و با افتادن در سطح معابر مسبب ایجاد خطراتی برای عابران و همچنین جمع شدن ضایعات و مواد آبرفتی در سطح معابر می‌گردند.
وی با تأکید بر لزوم بهسازی و یا تعویض پمپ‌های واقع در زیر پل‌ها و زیرگذرها توسط سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: با توجه به تجهیزات اندک و ناکافی سازمان آتش‌نشانی باید هر چه سریع‌تر ترتیبی اتخاذ گردد که پمپ‌های استاندارد به‌صورت مدت‌دار از شرکت‌های طرف قرارداد خریداری شود.
رشیدی در ادامه با تأکید مجدد بر لزوم آماده‌باش نیروهای خدمات شهری و افراد دخیل در حوزه آب‌های سطحی گفت: از مدیران مناطق و معاونت خدمات شهری درخواست می‌شود تمام کارکنان خود اعم از نیروهای اداری، عمرانی خدمات شهری را در فعالیت‌های مربوط به دفع آب‌های سطحی مربوط به سیلاب‌ها و بارندگی‌ها به میدان بیاورند.
وی در پایان عنوان کرد: مسئولیت اتفاقات، مسائل، مشکلات و بحران‌های احتمالی هر منطقه بر عهده مدیر آن منطقه است و در صورت مشاهده هرگونه سهل‌انگاری و قصوری با مدیر مربوطه به‌شدت برخورد خواهد شد.