- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امام‌جمعه پلدختر: تبعیض‌ و ناعدالتی‌ها سبب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه شده است

به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری امروز مراسم جشن زنگ عاطفه‌ها که در مدرسه زینبیه پلدختر برگزار شد اظهار داشت:چون ما مسلمانیم و نسبت به هم نوع خودمان تکلیف داریم باید نسبت به مسلمان دیگر نیز بی‌تفاوت نباشیم چون اگر کسی صبح کندو نسبت به مسلمانی دیگر بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست.

وی افزود: حس هم نوعی و عاطفه در میان مکاتیب تحریف‌نشده دیگر ازجمله مسیحیت ویهود هم موج میزند، دین اسلام به‌عنوان ناسخ مکاتب دیگر هم حرف برای گفتن دارد، اسلام می‌گوید اگر کار نیکی انجام دادید با منت گذاشتن آن را ضایع واز بین نبرید بنابراین برای کسانی که بخواهند کمک کنند زمینه فراهم است.

امام‌جمعه پلدختر عنوان کرد: در جامعه امروز به خاطر تبعیض‌ها وناعدالتی‌هایی که در برخی جاها وجود دارد فاصله طبقاتی ایجادشده است.

وی بیان کرد:در جهان امروزی افرادی در فقر و فلاکت به سر می‌برند و افرادی در ناز ونعمت‌اند که اگر بخواهیم ریزتر نگاه کنیم در کشور ایران اگر افراد نیازمندی وجود دارند افراد غنی‌ نیز هستند که مسئول‌اند واز آن‌ها سؤال می‌شود بنابراین یکی از راه‌های آزمایش اغنیا وجود فقرا در جامعه است وفردای قیامت باید پاسخگو باشند.

سوری گفت: اگر نیازمندی می‌بینیم نسبت به او بی‌تفاوت نباشیم چون دین اسلام نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست ، بسیاری مواقع منشأ فقر در یک شهرستان به تبعیض برمی‌گردد بااین‌وجود اگر نیازمندی در جامعه وجود دارد باید اغنیا دست او را بگیرند و این افراد با کمک به نیازمندان و فقرا به مولا علی (ع )اقتدا می‌کنند که این خود تمرینی برای افراد است که در آینده بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند.

وی تصریح کرد:دامنه فقر بسیار وسیع و گسترده است چون فقر فقط مربوط به امور مالی نیست اگر کسی نتواند حقایق را ببیند یک نوع فقر است و اگر کسی نتواند درجایی که قرارداد به عدالت حرف بزند و عمل کند این‌یک نوع فقر است.

امام‌جمعه پلدختر اظهارداشت: فقر محدود به امور مالی نیست کسانی که بتوانند کمک کنند ولی این کار را انجام ندهند و بی‌تفاوت یا ساکت باشند این‌ها هم دچار فقر هستند؛ فقر مالی علاج دارد آن چیزی که علاجش مشکل است فقر ذهنی است بنابراین باید زمینه ایجاد شود تا فقر در جامعه از بین برود تا جامعه ما به سمتی حرکت کند که یک جامعه آرمانی و ایده‌ال باشد.