تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان: مجازات جوانانی که قربانی فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی هستند گره‌گشای مشکل اعتیاد نیست

  • کد خبر : 100187
  • 22 مهر 1396 - 17:28

  به گزارش میرملاس جعفر بدری شامگاه جمعه در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان با تأکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: در سنوات گذشته فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی استان وجود داشت ولی متأسفانه از این فرصت‌ها استفاده نشد. وی افزود: در حال حاضر شرایط برای رونق اقتصادی […]

 

به گزارش میرملاس جعفر بدری شامگاه جمعه در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان با تأکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: در سنوات گذشته فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی استان وجود داشت ولی متأسفانه از این فرصت‌ها استفاده نشد.

وی افزود: در حال حاضر شرایط برای رونق اقتصادی فراهم است و کم‌هزینه‌ترین آن رونق صنعت گردشگری است که امروزه یکی از پررونق‌ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان به شمار می‌رود؛ صنعت گردشگری در بسیاری از کشورها با رشد سریع‌تری نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود بنابراین دولت‌ها تلاش می‌کنند جاذبه‌های گردشگری را در کشور خود ارتقاء بخشند و سبب ایجاد اشتغال و درآمد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: جاذبه‌های گردشگری تنها مستلزم یک مدیریت کارا و مؤثر است تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از آثار مثبت اقتصادی آن بهره‌برداری کرد.

وی به آسیب‌های اجتماعی جامعه اشاره و بیان کرد: پدیده خانمان‌سوز مواد مخدر دسته‌دسته جوان‌ها را گرفتار کرده و خانواده‌های زیادی را به بی‌حیثیتی، بی‌خانمانی و بی‌هویتی سوق می‌دهد و مبارزه پراکنده و مجازات جوانانی که قربانی فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی هستند گره‌گشای این مشکل نیست.

بدری به رواج رسوم و تشریفات پرهزینه و ناپسند ازدواج  و پیامدهای ناگوار آن اشاره و تصریح کرد: برخی رسوم نادرست امروز جزء ارزش‌های اجتماعی تلقی می‌شود و چنان پذیرفته‌شده و مورد استقبال قرارگرفته که خانواده‌ها نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند و از آن عبور کنند.

وی گفت: جوانان برای تأمین مصارف کمرشکن ازدواج تاوان سنگینی می‌پردازند و باوجوداین‌گونه مخارج و هزینه‌ها، ازدواج نهایت سخت و دشوار می‌شود.

این مسئول بابیان اینکه نهادهای مسئول باید زمینه ازدواج جوانان را تسهیل کنند اظهار داشت: جوان  بی‌کار و بی‌درآمد، باوجوداین رسم و رسوم نادرست و هزینه‌های گزافی که برای آن لازم است، ناگزیر است که ازدواج نکند؛ جوانانی که بعد از رسیدن به سن بلوغ نیازهای جنسی‌شان برآورده نمی‌شوند، توازن جسمی و روحی آن‌ها به هم می‌خورد و درنتیجه عارضه اختلال در شخصیت آن‌ها به وجود می‌آید که سرکوب غریزه‌های جنسی، سبب شکل‌گیری عقده‌های جنسی می‌شود که بسیار خطرناک است و نمونه‌های آن را امسال در بعضی مناطق کشور شاهد بودیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر باوجود تحول و تغییر بزرگ و چشم‌گیر در سبک زندگی مردم متأسفانه از ارزش‌های پایدار اجتماعی که در رفاه، نشاط ، آرامش، شادی و همزیستی مردم نقش دارد خبری نیست که همین امر سبب افزایش نزاع، پرخاشگری و بالا رفتن آمار مرگ‌های غیرطبیعی به‌ویژه خودکشی شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان بابیان اینکه این پدیده‌ها در لایه‌های مختلف اجتماعی وجود دارد و اگر تعارف و ملاحظه‌کاری را کنار بگذاریم برای همه مسئولان و متصدیان امور محسوس و قابل‌فهم است عنوان کرد: مسئولیت اخلاقی و دینی ما ایجاب می‌کند تا در برابر شهروندان احساس مسئولیت کنیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.