تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

نماینده پلدختر: احیای تالاب «گری بلمک» مطالبه دوستداران محیط‌ زیست است

  • کد خبر : 100202
  • 23 مهر 1396 - 8:30

نماینده مردم پلدختردر مجلس شورای اسلامی گفت: احیای تالاب گری بلمک از مطالبات اصلی مردم و دوست‌داران محیط‌زیست است که توسط مسئولان ذی‌ربط قابل اجر است. سیدحمیدرضا کاظمی روز شنبه در جلسه رفع مشکلات کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست شهرستان پلدختر خواستار احیای تالاب گری بلمک شد و اظهار داشت: احیای تالاب موجب توسعه گردشگری، […]

نماینده مردم پلدختردر مجلس شورای اسلامی گفت: احیای تالاب گری بلمک از مطالبات اصلی مردم و دوست‌داران محیط‌زیست است که توسط مسئولان ذی‌ربط قابل اجر است.

سیدحمیدرضا کاظمی روز شنبه در جلسه رفع مشکلات کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست شهرستان پلدختر خواستار احیای تالاب گری بلمک شد و اظهار داشت: احیای تالاب موجب توسعه گردشگری، اشتغال و درآمدزایی برای مردم است.

وی افزود: طرح احیای تالاب گری بلمک پلدختر زمینه سرمایه‌گذاری در منطقه را فراهم و کمک زیادی به اقتصاد شهرستان است نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلام گفت: با توجه به تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای در حوزه زیست‌محیطی به آن صورت گیرد در رابطه با تالاب گری بلمک و ولی‌عصر (عج) باید با درنظر گرفتن شاخص‌های محیط‌زیست بتوان به چندمنظوره طوری از آن استفاده کرد که هم حق مردم و کشاورزان تأمین شود و هم محیط‌زیست و دستگاه‌هایی که طرح دارند بتوانند آن را اجرا کنند.

کاظمی افزود: با گذشت ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز مشکل اجتماعی تالاب گری بلمک حل‌نشده مردم مدعی هستند و لازم است در این طرح آن‌ها مشارکت داده شوند تا موفق شوند.

وی تصریح کرد: طرح احیای تالاب به‌صورت مکتوب در سفر رئیس سازمان محیط‌زیست به لرستان با موافقت ریش‌سفیدان، مالکان و بزرگان تحویل داده شد بر این اساس که محدودهٔ تالاب مخصوص کشاورزی نیست و محیط‌زیست برای احیای آن اعلام آمادگی کرده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اظهار داشت: در طرح احیای تالاب می‌توان مردم را از طریق طرح زیست‌محیطی شیلات مشارکت داد به‌طوری‌که در کنار آن حتی صنعت گردشگری می‌تواند رونق پیدا کند تا هم طرح موفقی در منطقه پیاده و هم برای مردم ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود و کشاورزان راضی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق گل گل، واشیان، جایدر و به‌ویژه مناطق جنوب و شمال زیودار شهرستان پلدختر که معارض اجتماعی دارند گفتار درمانی تنها تا حدی جواب می‌دهد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی درست محدوده کشاورزی مشخص شود و اجازه ندهند به منابع طبیعی تجاوز شود و مردم نیز که سال‌های مدیدی در این مناطق زندگی می‌کنند به‌ویژه منطقه زیودار که خودکفا هستند به‌حق خود برسند./منبع :فارس لرستان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. فقط معشوره
    کاظمی مخالفت کنی رومشکانی های مقیم پاپیل رای بهت نمیدن هااااا

  2. مدیر عوض گنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.