تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان: تریبون نماز جمعه ظرفیت بسیار بالایی برای تحکیم و استحکام خانواده‌هاست

  • کد خبر : 100231
  • 26 مهر 1396 - 8:07

به گزارش میرملاس آیت‌الله سید احمد میرعمادی صبح امروز در همایش ائمه جمعه پنج استان کشور که در سالن همایش کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است اظهار داشت: استان لرستان در طول تاریخ علمای بزرگ و ستارگان درخشانی را تربیت‌کرده و در میدان فقاهت شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند، آیت‌الله […]

به گزارش میرملاس آیت‌الله سید احمد میرعمادی صبح امروز در همایش ائمه جمعه پنج استان کشور که در سالن همایش کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است اظهار داشت: استان لرستان در طول تاریخ علمای بزرگ و ستارگان درخشانی را تربیت‌کرده و در میدان فقاهت شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند، آیت‌الله سید حسن طاهری و آیت‌الله شاهرخی در این استان خوش درخشیدند.

وی افزود: در میدان جهاد و شهادت علما و روحانیت استان لرستان پیشتاز بوده است، سلاح علم و عمل و سلاح ظاهری به دست گرفتند و ۶۰ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: ۱۸ نماز جمعه و ۱۳ مدرسه علمیه برادران در سطوح یک و دو و درس خارج با هزار و ۴۵۰ طلبه برادر و ۱۳ مدرسه علمیه خواهران با هزار و ۶۵۰ طلبه خواهر مشغول تعلیم، تربیت، هدایت و ارشاد جامعه هستند.

وی با اشاره به موضوع همایش بیان کرد: موضوع خانواده از مسائلی است که در اسلام اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد به‌طوری‌که توجه به نهاد خانواده آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: غفلت از مسئله خانواده آسیب و خطرات فراوانی به دنبال دارد و اگر غفلت از این نهاد صورت گیرد جامعه به انحطاط و نابودی کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری به مسائل خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی نشانه جدی بودن تهدید خانواده‌ها است که تریبون نماز جمعه ظرفیت بسیار بالایی برای تحکیم و استحکام خانواده‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: آمارها نشان می‌دهد که ولادت سیر نزولی دارد و در مقابل طلاق سیر صعودی پیداکرده و هرسال افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: استان لرستان در تمام شاخص‌ها از میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد اما آمارها هشداردهنده و خطرناک است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: باوجوداینکه لرستان از میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد ولی آمارها در این استان نیز نگران‌کننده است به‌طوری‌که در سال ۹۴ آمار ولادت ۳۸ هزار و ۵۸۵ نفر و در سال ۹۵، ۳۶ هزار و ۵۸۵ نفر بوده است و همچنین آمار طلاق نیز رو به افزایش بوده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۴ آمار طلاق استان سه هزار و ۵۵۱ مورد و در سال ۹۵ به سه هزار و ۶۳۸ نفر افزایش‌یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: نداشتن آشنایی کافی زوجین و خانواده‌ها از همدیگر، اعتیاد، بیکاری و پیشنهاد طلاق از سوی مشاوران ناآگاه خانواده از عوامل افزایش طلاق در جامعه است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حضرت آقا ازاول انقلاب هی میگفتن مردم غیوروحامی سرسخت نظام هزاران شهیددادیم انوقت بیشتراستانها ازارز هفت تومنی آبادشدن سهم ماشده کلمه غیور،تورابقرآن بریدنزدرهبری وبرای بیکاری ودرخواست بدیدحقیقتا نه نماینده داریم نه لابی قدرت کسی داریم بجای این شعارهای سرکاری فکراساسی برای مردم بکنیدبخداقسم اکثرجوانهابخاطربیکاری بخلاف کشیده شدن ،ای هوارای دادازبیکسی لرستان ،فقط اشتغال والسلام بقیه پیشکش.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.