تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان: مجمع خیرین در راستای برقراری امنیت تشکیل شود

  • کد خبر : 100260
  • 27 مهر 1396 - 9:19

به گزارش میرملاس حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان‌ لرستان بیان کرد: ‌در هر حوزه‌ای که دولت به عنوان متولی بوده و نتوانسته همه جوانب و نیازها را برطرف کند دست نیاز به سوی مردم دراز کرده است، در نتیجه شاهد به وجود آمدن تشکل‌های مردمی […]

به گزارش میرملاس حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان‌ لرستان بیان کرد: ‌در هر حوزه‌ای که دولت به عنوان متولی بوده و نتوانسته همه جوانب و نیازها را برطرف کند دست نیاز به سوی مردم دراز کرده است، در نتیجه شاهد به وجود آمدن تشکل‌های مردمی در حوزه‌های مختلف مانند خیرین مدرسه‌ساز و خیرین سلامت هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که با مردم سر و کار دارد را باید موضوع امنیت دانست، حتی سال گذشته مقام معظم رهبری بر استفاده از مردم برای تامین نظم و امنیت اجتماعی تاکید داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ادامه داد: وزارت کشور مامور شده تا مطالعه و بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و پس از آن دستورالعمل مشارکت مردم در راستای توسعه و امنیت تهیه شود، مشارکت مردم می‌تواند از طریق نظارت بر عملکرد و رفتار نیروی انتظامی محقق شود، که این مهم از طریق تماس با شماره‌ تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ امکان‌پذیر است و می‌توانند به این وسیله در زمینه برقراری امنیت و نظم اجتماعی شرکت کنند.

خجسته پور اظهار داشت: حمایت مردم می‌تواند در جهت توسعه امنیت موثر باشد، همان‌طور که در زمینه سلامت و مدرسه‌سازی نقش به سزایی داشته، همچنین دستگا‌ه‌ها و نهادهای دولتی باید از نیروی انتظامی حمایت های لازم را داشته باشند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اصناف مختلف نیز برای بالا بردن امنیت خود می‌توانند با انعقاد قرارداد با نیروی انتظامی آن را به طور کامل تضمین کنند، افزود: از سوی دیگر مردم می‌توانند با تشکیل مجمع خیرین، حمایت‌های مالی خود را از نیروی انتظامی داشته باشند، این کار می‌تواند در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از سوء برداشت‌ها نقش به سزایی داشته‌ باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: خیرین باید در حوزه امنیت ورود پیدا کرده و فرهنگ کمک در جهت برقراری امنیت نهادینه شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.