تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

دعوای دوباره شورایی‎ها بر سر شهردار بروجرد/ مکاتبه انفرادی رئیس شورا با وزارت کشور دردسرساز شد

  • کد خبر : 100274
  • 30 مهر 1396 - 7:58

به گزارش میرملاس به نقل از فارس عصر دیروز و پس از انتقاد ۴ عضو شورا به رئیس این پارلمان محلی جلسه فوق‎العاده‎ای در صحن شورای شهر بروجرد برگزار شد. در این جلسه ۴ عضو منتقد محمد ابراهیم بیاتی خلاصه موضوع انتقاد خود از وی را اینگونه بیان کردند که رئیس شورا شخصأ در نامه‎نگاری‎هایی با […]

به گزارش میرملاس به نقل از فارس عصر دیروز و پس از انتقاد ۴ عضو شورا به رئیس این پارلمان محلی جلسه فوق‎العاده‎ای در صحن شورای شهر بروجرد برگزار شد.

در این جلسه ۴ عضو منتقد محمد ابراهیم بیاتی خلاصه موضوع انتقاد خود از وی را اینگونه بیان کردند که رئیس شورا شخصأ در نامه‎نگاری‎هایی با وزارت کشور به موضوعات مطرح شده‎ای درباره غلام عباس یاراحمدی که با ۵ رأی شورایی‎ها به عنوان شهردار انتخب شد، پاسخ گفته است.

منتقدان در این جلسه علاوه بر گلایه‎مندی از پنهان ماندن موضع نامه نگاری‎ها با وزارت کشور و مطرح نشدن آن در صحن شورا، به انتقاد از ۵ عضو منتخب یاراحمدی پرداختند که چرا با وجود مدرک تحصیلی کاردانی و در آستانه بازنشستگی وی، او را به عنوان شهردار بروجرد انتخاب کرده‎اند.

اگر چه رئیس شورا به بیان استناداتی از قانون در خصوص اختیارات خود و به دنبال آن مطرح نشدن موضوع نامه نگاری‎ها در صحن شورا و حتی دلایل دفاع از یاراحمدی پرداخت، اما ۴ عضو مخالف اقدام او در پنهان بودن نامه نگاری با وزارت کشور را تخلف دانستند.

این ۴ عضو منتقد رئیس شورا که اتفاقأ مخالفان روی کار آمدن غلام عباس یاراحمدی و انتخاب او به عنوان گزینه شهرداری بروجرد نیز بوده و هستند، به دو موضوع مقطع تحصیلی شهردار و سابقه کاری و در آستانه بازنشستگی او ایراد گرفتند.

در خلال بحث‎ها برخی از اعضای منتقد به موضوع در حاشیه ماندن آراء و نظرات خود در تصمیمات شورای شهر اعتراض کرده و آن را در تناقض و تضاد با ماهیت مشورتی شورا و ضرورت حاکمیت وفاق و همدلی در این پارلمان محلی دانستند.

گفتنی است، حکم غلام عباس یاراحمدی به عنوان شهردار بروجرد تاکنون از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

*رئیس شورا تخلف کرده است

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد با انتقاد از اقدام رئیس شورا در خصوص نامه‎نگاری با وزارت کشور بدون آگاهی و اطلاع دیگر اعضای این پارلمان محلی گفت: بر اساس شرح وظایف رئیس شورای شهر، او ناظر بر شورا است و قانون حق انفرادی برای رئیس قائل نشده است.

فریبرز محسنی اظهار کرد: با این تفاسیر چرا رئیس شورای شهر بروجرد به صورت انفرادی در موضوع ایرادهای وارده به غلام عباس یاراحمدی برای تصدی سمت شهرداری او نامه نگاری کرده است، در حالی که اعضای دیگر از ماهیت و محتوای این نامه بی‎خبر بوده و آن را ندیده‎اند؟

وی ادامه داد: همه ۹ عضو شورای شهر بروجرد باید در جریان نامه وزارت کشور قرار می‎گرفتند، تا پاسخ داده شده در نامه دوم پاسخ همه اعضای شورا باشد، نه اینکه رئیس شورا به تنهایی در این باره اقدام کند.

عضو شورای شهر بروجرد با تاکید بر اینکه هدفش از طرح این موضوع بحث بر سر ماندن یا نماندن یاراحمدی در سمت شهردار نیست، تاکید کرد: تذکر بنده این است که چرا در پارلمان شورای شهر که باید حول محور اهرم مشورت اداره شود، پنهان کاری می‎شود.

محسنی تصریح کرد: با همه آنچه که گفته شد، نامه نگاری با وزارت کشور آن هم بدون اطلاع اعضای شورای شهر تخلف و پنهان کاری است.

وی بیان کرد: اعضای شورای پنجم شهر بروجرد امضاء خود را به امانت به رئیس شورای شهر داده‎اند و در مقابل انتظار دارند که در مباحث مختلف نظرات آنها شنیده شده و لحاظ شود.

*تحمیل شهرداری با مدرک کاردانی به شهر بروجرد

عضو دیگر شورای شهر و منتقد به این اقدام رئیس شورا گفت: چطور در شهرهای اطراف بروجرد افراد دارای مدرک دکترا به سمت شهردار منصوب می‎شوند، اما شهردار بروجرد باید مدرک کاردانی داشته باشد؟

محمد پرهام اظهار کرد: چرا فردی با مدرک کاردانی را به شهر تحمیل می‎کنید که مدرکش ارزش علمی ندارد و از طرف دیگر در آستانه بازنشستگی است؟

وی همچنین با انتقاد از اینکه کابینه شهردار توان اجرای کار را ندارند، عنوان کرد: شرایط امروز حاکم بر شهر ما حاصل مدیریت افرادی است که توان انجام کار را ندارند.

عضو شورای شهر بروجرد با انتقاد از اینکه رأی و نظر ۴ تن از اعضای شورای شهر در تصمیم‎گیری‎ها ترتیب اثر داده نمی‎شود، تاکید کرد: این در حالی است که باید در سایه همدلی و هم‎افزایی اعضاء نظرات همه آنان در تصمیم‎‏گیری‎ها مد نظر قرار گیرد.

پرهام ادامه داد: با این تفاسیر زمانی که حضور ۴ عضو در شورا زیادی است، بهتر نیست که برای کاهش هزینه‎های شهرداری مقروض بوده شورا را تعطیل کرده و ۵ عضو شورای شهر در جای دیگری تصمیمات خود را اجرایی کنند.

*ریاست شورا جنبه آمریت ندارد

یکی دیگر از اعضای مخالف اقدام رئیس شورای شهر بروجرد در مکاتبه انفرادی با وزارت کشور گفت: رئیس شورا مسوول مکاتبات و مصوبات این پارلمان محلی است، به این ترتیب ریاست شورای شهر جنبه آمریت ندارد، بلکه رئیس در حکم کاپیتان و هماهنگ‎کننده است.

رضا بهنودفر اظهار کرد: یک کلاس قانون برای اعضای شورای شهر بروجرد برگزار کنند و یا اینکه یک مشاور حقوقی برای آن در نظر گرفته شود.

وی در خصوص حضور رئیس شورا در جلسات متعدد برگزار شده در سطح شهرستان بیان کرد: رئیس شورای شهر بروجرد آنقدر مشغله کاری دارد که تقسیم کار عادی در این پارلمان به حاشیه رفته است.

عضو شورای شهر بروجرد با تاکید بر اینکه هر یک از اعضای شورای شهر از نظر جایگاه کاری بر روسای ادارات برتری دارند، تاکید کرد: بر این اساس هر یک از اعضاء بر اساس تصمیمات و تقسیم کار در جلسات مختلف حضور می‎یابند و حکم نماینده شورای شهر را دارند.

بهنودفر در ادامه نگاهی هم به تعامل کاری رسانه‎ها با شورای پنجم شهر بروجرد انداخت و گفت: رسانه‎ها حضوری مستمر در جلسات شورای شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: از فعالان رسانه‎ای شهرستان بروجرد می‎خواهیم که همواره پای کار بوده و در جلسات شورای شهر حضور داشته باشند، مگر در جلساتی که در موارد خاص غیر علنی اعلام می‎شود.

*مدرک تحصیلی شهردار ایراد قانونی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر مطرح نشدن نامه‎نگاری‎ها با وزارت کشور با دیگر اعضای شورا گفت: زمانی می‎بایست، به مطرح نشدن موضوع نامه نگاری‎های وزارت کشور درباره شهردار بروجرد در صحن شورای شهر مطرح شود که ایرادی به سابقه کاری یا مدرک تحصیلی او گرفته می‎شد.

محمد ابراهیم بیاتی سپس در خصوص انتقاد برخی از اعضای شورای شهر درباره مدرک تحصیلی شهردار بروجرد اظهار کرد: قانون به صراحت اعلام کرده است، افراد دارای مدرک تحصیلی کاردانی که سابقه شهردار بودن در شهرداری‎های درجه ۲ تا ۷ را دارند، شهردار شدن آنها بلا مانع است.

وی ادامه داد: از طرفی یاراحمدی پیشتر از اینها و در سال‎های قبل با همین مدرک کاردانی سابقه شهردار بودن در بروجرد، ازنا و الیگودرز را دارد، به این ترتیب اگر خدشه‎ای به مدرک او وارد بود، وزارت کشور سال‎های پیش به آن ایراد می‎گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد بیان کرد: به این ترتیب پس از دریافت ارسالی از وزارت کشور، در نامه‎ای دیگر به برخی موضوعات مطرح شده پاسخ گفته شد.

بیاتی با تاکید بر اینکه خود را در برابر قانون، مردم و سوگند یاد کرده مسوول می‎داند، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون محتوای این نامه زمانی می‎بایست، در صحن شورا مطرح شود که شرایط از آن سلب شده باشد.

*یاراحمدی فرد پاک دستی است

وی هدف اصلی برخی از اعضای شورای شهر از طرح موضوع نامه نگاری با وزارت کشور را مخالفت آنها با ماندن یاراحمدی در سمت شهردار بیان و اظهار کرد: این مخالفان بروند، ببیند که یک مورد تخلف در سابقه کاری یاراحمدی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد یاراحمدی را فردی پاک دست معرفی و تاکید کرد: او ممکن است که شهردار ایده‎آل مطلقی نباشد، تا این لحظه شرایط شهرداری شهرستان بروجرد را دارد.

بیاتی در پاسخ به برخی اظهارنظرات مبنی بر تخلف بودن نامه نگاری رئیس شورای شهر با وزارت کشور گفت: اگر وزارت کشور به بنده اعلام کرد که بر خلاف قانون عمل کرده‎ام، تمکین کرده و آن را می‎پذیرم.

وی ادامه داد: از طرفی در صورتیکه وزارت کشور یاراحمدی را بازنشسته بداند، تابع قانون بوده و بر خلاف آن عمل نمی‎کنیم.

گزارش از مژگان شمس

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.