تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان : کاشت ۳۷۰۰ هکتار چغندر مازاد در لرستان/محصول روی دست کشاورزان ماند

  • کد خبر : 100414
  • 08 آبان 1396 - 8:41

به گزارش میرملاس میرملاس عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لرستان هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع به کشت چغندر اختصاص یافته است اظهار داشت: پیش بینی می شود از این مقدار سطح زیرکشت ۳۴۰ هزار تن برداشت شود. وی گفت: ظرفیت کارخانه قند بروجرد ۱۵۰ هزارتن است و در این […]

چغندر قند

به گزارش میرملاس میرملاس عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لرستان هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع به کشت چغندر اختصاص یافته است اظهار داشت: پیش بینی می شود از این مقدار سطح زیرکشت ۳۴۰ هزار تن برداشت شود.

وی گفت: ظرفیت کارخانه قند بروجرد ۱۵۰ هزارتن است و در این فصل امکان انبار کردن آنها وجود ندارد و از طرفی ظرفیت پذیرش روزانه آنها تعریف شده است بنا بر این بیش از نیمی از محصول چغندر تولیدی استان باید به سایر کارخانه های قند در سطح کشور تحویل داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه از مقدار هفت هزار و ۱۰۰ هکتار چغندر کشت شده در لرستان سه هزار و ۷۵۰ هکتار توسط کشاورزان بدون عقد قرارداد با هیچ کارخانه ای اقدام به کشت شده است گفت: همین  باعث مشکلاتی برای خرید این محصول شده است.

بازدار تصریح کرد: در این راستا اولویت خرید با چغندر کارانی است که در زمان کاشت اقدام به عقد قرار داد با کارخانجات قند کرده اند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. علت اصلی همه مشکلات ناشی از کمبود آب در استان به ویژه در شهرستانهای کوهدشت و رومشکان همین کشاورزی بی برنامه و مشوق های دولت در راستای کشت محصولات آبدوسته. حدود ۹۰ درصد آب مصرفی کشور صرف مصارف کشاورزی میشه که اگه این وضع ادامه داشته باشه هر چه تبلیغ کنیم و بخواهیم سبک زندگی مردم رو تغییر بدیم فایده ای نداره

  2. خدا را شکر با با مردم اب خوردن ندارند این چه بد بختیه که اینها دست بردار نیستند نمیشه برای تعداد محدودی چغندر کار هزاران خانوار بی ابی بکشند راستی مسولان کجایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. شما رو به خدا توی کوهدشت چغندر نکارید
    به خاطر همین کشت چغندر ، سفره های زیرزمینی ما در حال خشک شدنه
    اون هم کشت بی رویه و بی برنامه

  4. آقای بازدارپس وظیفه جهادکشاورزی دراین راستا چه می باشدچراکشاورزانی که درحاشیه سیمره مبادرت به کشت چغندرقندنموده اندپشتیبانی نمی کنید ناحاصل دسترنج آآنهاتوسط واسطه ها خریداری شودالبته به نصف قیمت درصورتیکه باعنایت به این شکر یک کالا استراتژیک بوده وبایستی که درجاهایکه محدودیت منابع آبی نداریم ازکاشت این محصول پشتیبانی نمودآیااطلاع دارید درشهرستان کوهدشت سهمیه کاشت کلزا۷۰۰هکتاد می باشدحدود۵۰هکتارکشت شده آیااطلاع دارید که رهبری برلزوم وابستگی ازقطع واردات روعن که بیش از۹۰درصد آن ازخارج تامین می شودثاکیدنموده پس وظیفه جهادکشاورزی بابیش از۱۰۰۰پرسنل دراین ارتباط چه می باشدازیک طرف بیش از۳۰۰۰هکتاراضافه برسهمیه استان به گشت چغمدرقنداختصاص می یابد که یک گیاه آبدوست می باشدکه حدود۱۴۰۰۰مترمکعبآب درهکتار مصرف می نمایددوازطرف دیگرکلزا بامصره آبی۴۰۰۰۰هزارمترمکعب که بیشترازبارندگی زمستانه تامین می گرددبایستی کپتراز۸درصد آن گشت می شودپس وظیفه دستگاه عربض وطویل جهادگشاورزی دراین راستا چه می باشد

  5. زرشک کاشت کنن

  6. عجب افتخاری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.