- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یک نماد جهانی پایدار می‎ماند

به گزارش میرملاس سید موسی خادمی در بازدید از موکب نیروی انتظامی لرستان واقع در پلیس راه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد با تاکید بر این‌که باید با برنامه‌ریزی لازم مراسم اربعین به‌سمت مردمی شدن حرکت کند، اظهار کرد: اگر از ظرفیت مردم استفاده کنیم کار پایدارتر می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی لازم برای اسکان و همچنین پذیرایی از زائران اربعین حسینی در استان، مرز مهران و همچنین در شهرهای کربلا و نجف از سوی ستاد اربعین لرستان، عنوان کرد: در این رابطه باید نیازها و کالاهای مورد نیاز احصا و مشخص شود.

خادمی با اشاره به عهده‌دار بودن مسئولیت پذیرایی از زائران اربعین در استان و مرز مهران، اظهارکرد: سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید همکاری لازم را برای سایر امور داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به این که راهپیمایی اربعین حسینی به‌عنوان یک نماد جهانی پایدار خواهد ماند، ادامه داد: هر ساله استان لرستان در برگزاری مراسم اربعین حسینی جایگاه خوبی داشته است و امیدواریم امسال نیز با حمایت مردم و مسئولان این جایگاه به سطح بالاتری ارتقا یابد.

وی اصل نماد راهپیمایی اربعین را براساس مردمی بودن آن دانست و گفت: برای برپایی مراسم اربعین حسینی باید باور داشته باشیم که حرکت ما در جهت حمایت مردم است.

خادمی در ادامه با بیان این‌که خدمات پلیس در تمامی مراسم و برنامه‌ها همچون اربعین حسینی(ع)ستودنی است، از زحمات و خدمات مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان لرستان و مجموعه این فرماندهی برای راه‌اندازی موکب فرماندهی انتظامی لرستان جنب پلیس راه استان تقدیر کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی نیرویی ولایی و مردمی است و همیشه در خدمت مردم بوده و هست.