تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

رئیس دوره ای شورای احزاب اصلاح طلب لرستان: برخی نمایندگان استان با نگاه غرامتی ظرفیت نمایندگی را به تهدیدی برای سوزاندن فرصت ها بدل می نمایند

  • کد خبر : 100672
  • 17 آبان 1396 - 19:57

  علی تیموری رئیس انجمن اسلامی معلمان لرستان و  از دبیران احزاب اصلاح طلب لرستان است . وی به واسطه سالها فعالیت سیاسی در جبهه اصلاحات به عنوان یکی از چهره های مطرح در بین اصلاح طلبان لرستان مطرح بوده که دردوران اصلاحات معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش لرستان را برعهده داشت . تیموری […]

 

علی تیموری رئیس انجمن اسلامی معلمان لرستان و  از دبیران احزاب اصلاح طلب لرستان است . وی به واسطه سالها فعالیت سیاسی در جبهه اصلاحات به عنوان یکی از چهره های مطرح در بین اصلاح طلبان لرستان مطرح بوده که دردوران اصلاحات معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش لرستان را برعهده داشت . تیموری هم چنین در مقطعی ریاست ستاد ائتلاف اصلاح طلبان لرستان را برعهده داشته و از موسسین حزب اتحاد ملت شاخه لرستان است. بلوطستان با این چهره فعال سیاسی که هم اینک ریاست دوره ای شورای احزاب اصلاح طلب لرستان را برعهده دارد در خصوص نقش احزاب در توسعه سیاسی لرستان و همچنین مسائل ریز و درشت استان گفتگویی ترتیب داده است که در پی می آید:

بلوطستان /  فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی در استان لرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

* با توجه به اینکه جامعه ایرانی در مرحله ی گزار و کودکی خود را از نظر فعالیت های حزبی و مدنی طی می کند، برای رسیدن به بلوغ سیاسی، هنوز موانع و مشکلات زیادی در پیش دارد. با مطالعه تاریخ سیاسی و اجتماعی جوامع مترقی به این نکته پی می بریم، تمرکز قدرت، از مهمترین عوامل انحراف و فساد در جوامع می باشد. لذا اصل تفکیک قوا و عدم تمرکز قدرت از مهمترین دستاوردهای سیاسی بشر امروز می باشد و تحقق جامعه مدنی به عنوان یک اصل مهم در توسعه ی سیاسی و اجتماعی جوامع بشری، همواره مورد توجه، اندیشمندان و روشنفکران جامعه بوده است.
لذا احزاب و تشکل های سیاسی، به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه مدنی، نقش مؤثری، در عدم تمرکز قدرت و تغییر مسیر فکری و فرهنگی در کشورهای توسعه یافته بوده است. فلسفه و چرایی تشکیل احزاب، نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران و تئوری هایی مدیریتی و اجرایی کشور، مطالعه و توجه در امور مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می باشد. احزاب با توجه به آزادی عمل و تمرکز بیشتر به امورات مهم توسعه یافتگی، می توانند نقش تقویت کننده و حمایتی از دولت و مسیر حرکتی حاکمیت داشته باشد. بنابراین ایجاد فضای امن و اعتماد سازی میان حاکمیت و احزاب، می تواند زمینه ساز تحولات مهمی در ابعاد مختلف جامعه می باشد. احزاب با ارزیابی و نظارت بر امورات مهم کشور و ارائه راهکارها و دیدگاه های کارشناسی شده، می تواند در هموار کردن مسیر توسعه به کشور، خدمت کند.
به حمدالله وضعیت احزاب و تشکلات سیاسی در دور اول و دوم دولت تدبیر و امید از شرایط نسبتا مطلوبی بهره مند میباشد و در استان لرستان نیز باتوجه به باورمندی که دوستان سیاسی ما بر تاثیرگذار بودن در روند اجرایی استان دارند یک وحدت و همدلی میان احزاب وجود دارد و با توجه به ساختار تایین شده از سوی شورای هماهنگی احزاب مقرر گردید با نگاهی مدنی و دموکراتیک فعالیت شورا مورد توجه قرار گرفته و با تعیین دوره ای بودن ریاست بر عملکرد شورا توانستیم جدیت،تعهد،و اهمیت مسیر پیش روی احزاب را برای دبیران احزاب بیش از پیش نشان دهیم و باتوجه به مشکلات و سختی هایی که در ادامه مسیر برای اینگونه فعالیتها وجود دارد اما در کل آینده ی خوبی برای شورای هماهنگی احزاب در سایه وحدت و همدلی می بینم.

 

 

بلوطستان/  با توجه به تغییر و تحولات مدیریتی در دولت دوم جناب دکتر روحانی، نظر شما پیرامون تغییر مدیریت ارشد استان در لرستان چیست؟

* بی شک انگیزه تغییر و جابجایی های مدیریتی در دولت تدبیر و امید در جهت تحقق شعارها و وعده های جناب دکتر روحانی و رشد و ارتقاء سطوح مختلف زندگی مردم می باشد. لذا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر مهندس بازوند و همراهان ایشان در دولت اول و خدمات گسترده ایشان در زیرساخت های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی استان لرستان، برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی، در عرصه های مدیریتی و زندگی شخصی ایشان دارم و امید است تغییر حاصله در جهت پیشبرد اهداف دولت و مطالبات ملی و بومی استان لرستان باشد و با توجه به شناخت و نگاه مدیریتی _ اجرایی دکتر خادمی پیش بینی می شود، با نگاه اصلاحطلبانه ایشان ، پیگیری و جدیتی که در تجربه سیاسی و اجرایی ایشان مشاهده می شود، شاهد توفیق، تقویت و رشد در استان لرستان باشیم. چرا که ایشان را شخصیتی علمی، متعهد در کار و کوشش،و همچنین قرابت فرهنگی و زبانی ایشان با لرستان این امید را دو چندان نموده است
اما از آنجا که معتقدم، قضاوت و ارزیابی مدیران بر پایه عملکرد و پتانسیل های وجودی ایشان می باشد، نیاز است که عملکرد دکتر خادمی را در بستر زمان و فرصت های آینده ملاک قضاوت قرار دهیم و در این مسیر با نگاه مثبت و همراهی با ایشان، در تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید به مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم جامع عمل بپوشانیم.

بلوطستان/ ارزیابی و تحلیل شما پیرامون عملکرد مدیران استانی چیست؟

* قبل از هر چیز، بر خود لازم دانسته از تلاش ها و مجاهدت مدیران اصلاح طلب، تقدیر و قدردانی ویژه به عمل آوریم. چرا که در دولت اول جناب آقای روحانی، با توجه به مشکلات گسترده ای که در دولت قبل، به ارث گذاشته شده بود، مدیران استانی، همراه و همقدم با دیگر مدیران کشور، توانستند با تدبیر و همت بالا، قطار حرکتی ایران را به ریل اصلی خود بازگرداند. اما در کنار وحدت و دغدغه مدیران دولت تدبیر و امید شاهد حضور مدیران ناتوان و ناکارآمدی بوده ایم که فارغ از نگاه سیاسی، همواره با کم کاری و بی توجهی به شعارهای دولت و مطالبات مردم، چوب لای چرخ دولت گذاشته و در مقاطعی موجب نارضایتی مردم از دولت و نظام شده اند.
لذا از مدیر ارشد استان جناب دکتر خادمی انتظار داریم از مدیران موفق و پرکار همراه و همسوی با دولت که در تحقق وعده های دولت از هیچ کوششی فرو گذار نبوده تقدیر و تجلیل بعمل آورده و آن دسته از مدیران ناکارامد و ضعیف را که موجب کند شدن حرکت دولتمردان ونا امید کردن مردم در استان می شود را با تدبیر و اراده از سر راه بردارد

بلوطستان/ با توجه به ترکیب نمایندگان مجلس در استان، فضای سیاسی استان را چگونه پیش بینی می کنید؟

*نمایندگان استان، منتخب مردم و دارای شخصیت حقوقی و قابل احترام همه ی ما می باشند. اما آنچه شأن و منزلت نمایندگان را در میان اقشار مختلف مردم و بخصوص سیاسیون نگه می دارند، رفتار نمایندگان، متناسب با جایگاه و تعهدی است که به کشور، منافع ملی و منافع استانی دارند و اینکه فارغ از نگاه سیاسی اولویت را به امورات مهمی چون معیشت، اشتغال و از بین بردن موانع و مشکلاتی است که سد راه مردم شده است و هر چه قدر نمایندگان در راستای تحقق منافع ملی و استانی تلاش و همت داشته اند، بی شک نزد مردم گرامی ترند. اما متأسفانه مشاهده می شود برخی نمایندگان این ظرفیت و فرصت ارزشمند را با رفتارهای تاراج گونه و نگاه غرامتی به تهدیدی برای سوزاندن فرصت ها بدل می نمایند و بیشتر انرژی خود را برای ارضای نیازهای شخصی و مطالبات فردی حامیان، با نگاه سلیقه ای و طایفه ای هزینه می کنند. اما از آنجا که دکتر بیرانوند تنها نماینده یاصلاح طلبان استان می باشد که علاوه بر امتیاز فوق، ایشان، ریاست ستاد دکتر روحانی در استان را نیز بر عهده داشتند که بایستی از جانب دولت مردان بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند و طبیعتاً تمامی احزاب و تشکل های اصلاح طلب استان، در حمایت از ایشان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

بلوطستان/ با توجه به تجربه و شناخت چندین ساله شما در عرصه سیاسی و اجتماعی استان، مهمترین چالش و معضل استان را چه می دانید؟

*یکی از آفات جدی استان، که همواره دامن گیر فضای سیاسی و اخلاقی جامعه ما شده است، سیاست زدگی یا بهتر است بگوییم سیاست خیابانی، بخش عظیمی از جامعه ما می باشد و عدم توازن و عدم تعادل، میان رفتارهای سیاسی و رشد مطالبه گری و تحقق خواسته های مدنی و اجتماعی از مهمترین چالش های جامعه امروز ما می باشد. به عنوان مثال: شهرستان کوهدشت، به عنوان سیاسی ترین شهر استان از بیشترین درصد بیکاری در استان رنج می برد و این در حالی است که سطح فکری و تحصیلی این شهرستان با میزان مشکلاتی که از لحاظ معیشتی و اشتغال وجود دارد، تناسب ندارد و این عدم توازن، میان رفتارهای سیاسی با مطالبه گری، رشد و بسترسازی اجتماعی، همان آفت سیاست زدگی است که به عنوان یک مشکل استان ما را تهدید می کند.

بلوطستان / توصیه آخر:

امیدوارم که فرهنگ تعصب، در جامعه ایرانی به عنوان یک فرصت و با نگاه مثبت در جهت تقویت و حمایت برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، نه اینکه احزاب و تشکلات را به عنوان یک تهدید بدانیم و این مهم محقق نخواهد شد، مگر در سایه اعتماد میان مسئولین و احزاب، اعتمادی که برآمده از رفتارهای اخلاقی و توسعه یافته می باشد. رفتاری مبتنی بر همکاری و مشارکت به دور از نگاه شخصی و گروهی و در راستای منافع ملی و استانی. از نشانه های یک جامعه توسعه یافته رفتارهای متناسب با مدنیت و اخلاق می باشد. لذا هر چه احزاب و تشکل های سیاسی در تقویت این دو خصیصه مهم، همت گماشته و بتوانند حسن نیت و حسن خلق را در کردار و گفتار خود نشان دهند، بی شک زمینه ساز اعتماد سازی در فضای سیاسی کشور می باشد و نکته آخر اینکه تکروی و رفتارهای فرد گرایانه، منجر به شکست می شود. لذا تمرین مشارکت و تقویت وحدت، میان احزاب و جریان های اصلاح طلب، رمز موفقیت و پیروزی و استمرار جریان اصلاحات در جامعه مدنی امروز ما می باشد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تیموری خیلی ادم مهمیه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.