- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

«استبداد صغیر» در بخشداری مرکزی کوهدشت/ به قلم «محمدجواد آزادبخت»

 

محمدجواد (عرفان) آزادبخت/ میرملاس: استبداد صغیر یا انحطاط ارزش های مردم سالاری دینی در بخشداری مرکزی کوهدشت؛
بعد از انتصاب آقای ایوب کوشکی رئیس ستاد تدبیر و امید دولت یازدهم در شهرستان کوهدشت به عنوان بخشدار مرکزی فشار های مداخله گرایانه فرا قانونی هواداران آقای قالیباف برای عزل وی و جانشین نمودن نویسنده کتاب دولت یار (دولت معجزه قرن بیست یک احمدی نژاد) آنچنان با شدت و حدت افزایش یافت که گویی اگر اقای کوشکی عزل و وی جانشین شود همه مشکلات و مصائب شهرستان کوهدشت به برکت وجود آن یار دولت یار و با سر انگشت تدبیر وی حل ، و فصل بهار محقق نشده آن دولت این بار در دولت تدبیر و امید شکوفه خواهد داد.
بهر حال آن فشار ها بر استاندار سابق لرستان کارگر افتاد و وی تسلیم و سطلنت محمد علی شاهی یار دولت یار در دولت تدبیر و امید دوازدهم در بخشداری مرکزی کوهدشت آغاز گردید که سر آغاز فصل نوینی در باز کردن گره های ناگشوده شهرستان کوهدشت می باشد و ذکر نمونه هایی از آن برای ثبت در تاریخ دیار طرهان بزرگ خالی از لطف نیست.
بعد از انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستای دوره پنجم در شهرستان کوهدشت که البته انتخابات شورای شهر کوهدشت تحفه تاریخ مردم سالاریست، انتخابات شورای های بخش کوهدشت مطابق خواست و نقشه جناب بخشدار مرکزی آنچنان برگزار شد که بی شباهت به توپ بستن مجلس شورای ملی توسط محمد علی شاه در سال ۱۲۸۷ نیست اما شاهکار جناب یار دولت یار در برخورد مستبدانه وی با مصوبه شورای اسلامی شهرک امام خمینی مبنی بر معرفی دهیار آن شهرک است که معرفت به آن، دیدگاه ایشان را به مردم سالاری دینی برملا خواهد نمود.
در تاریخ ۹۶/۶/۲۷ شورای شهرک امام طی مصوبه ای که تصویر آن در فضای مجازی منتشر شد اقای سیاوش آزادبخت که دارای مدرک فوق لیسانس میکرو بیولوژی و همسرش نیز دارای فوق لیسانس عمران است به عنوان دهیار شهرک معرفی میشود اما این مصوبه در بخشداری مرکزی کوهدشت سرنوشتی همانند دکل های نفتی در دولت یار پیدا نمود‌. و گویا گمشده (گم کرده اند).
طی این چند ماه جناب آقای بخشدار اعضای شورای شهرک امام را به لطایف الحیل تحت فشار قرار داده تا شخص دیگری را به عنوان دهیار شهر‌ک امام (بزرگ ترین شهرک شهرستان) بر شورا تحمیل نماید. که کار اصلی آن شخص مجیز گویی در فضای مجازی برای شخص نماینده ای است که طی انتخابات پر حرف و حدیث ۷ اسفند ۹۴ دیار طرهان بزرگ به مجلس راه یافت. و این شخص علاوه بر مجیز گویی تمام ارزش های طایفه بزرگ آزادبخت را که برای اولین بار همگام با سایر طوایف فهیم طرهان بزرگ در ۷ اسفند ۹۴ به اتحادی بی نظیر رسیده بود به بهای مزد دوختن یک دست کت و شلوار از طرف آن شخص فروخت.!
بخشدار محترم از یک طرف ادعای گمشدن مصوبه شورای شهرک امام را دارد از طرف دیگر در بین اعضای شورا شایعه میشود که صلاحیت دهیار معرفی شده تایید نشده است که این امر سبب باور یکی از اعضای شورا میشود تا برای شخصی که وصفش رفت امضا نماید. ولی وی پس از مطلع شدن از این ترفند کثیف طی نامه ی مورخه ۹۶/۸/۱۵ بر مصوبه قبلی جهت معرفی آقای سیاوش ازادبخت اصرار می ورزد. بنظر میرسد یار محترم دولت یار هنوز در توهم حاکم بودن آن دوران است. و فکر میکند باید مطابق میل و اراده خویش عمل نماید و قانون و رای مردم و نمایندگان منتخب مردم بی ارزش هستند
با این وصف بنظر میرسد که مردم سالاری دینی در بخشداری مرکزی کوهدشت به مرحله انحطاط رسیده است و ناهجناری های استبداد و تهدید و حتی تطمیع به هنجار تبدیل شده اند حال پرسش اینجاست که مسئولین محترم استانداری مسئولیتی در قبال این نقض آشکار حق نمایندگان منتخب شهرک امام کوهدشت و خلاف فضای منش اعتدالی دولت تدبیر و امید در بخشداری مرکزی کوهدشت ندارند؟
و انحطاط فضای سیاسی بخشداری مرکزی را همانند دشت تشنه طرهان بزرگ یله و رها نموده اند؟
این رویه استبدادی عامل انحطاط و عقب ماندگی شهرستان است این که کسی در دولتی که عامل انحطاط سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و حتی عقیدتی مردم بوده، کتاب دولت یار را بنویسد و در دولت تدبیر و امید عامل استبداد و خود رایی باشد واقعا معجزه قرن بیست یکم است و تاسف بار تر این است که صدای این عامل انحطاط به گوش فرماندار محترم و مسئولین استانداری رسیده باشد ولی سکوت نمایند. شاید این رفتار ها کوچک
به نظر برسد اما در صورت عدم درمان ممکن است در حوزه های دیگر مسئولیت این یار دولت یار تسری پیدا نماید.
بخشدار محترم بداند ، تاریخ گواهی میدهد که استبداد عامل انحطاط و عقب ماندگی بوده است همان طوری که علامه محمد حسین نائینی گفته ، استبداد یک سنت اموی و حکومت شورایی و احترام به رای مردم یک سنت نبوی و علوی است.
از فرماندار محترم شهرستان انتظار میرود که اجازه ندهند بیش از این از طرف بخشدار به این جایگاه تعدی شود در پایان جا دارد به شرف و مردانگی شورای اسلامی شهرک امام خمینی درود فرستاد که از امانتی که مردم به آنها سپرده اند به خوبی صیانت کرده اند و تسلیم هیچ فشاری نشدند. به امید روزی که اصلاح طلب نمایان کاذب از بدنه دولت تدبیر و امید کنده شوند و فضای امید در کالبد خسته طرهان بزرگ دمیده شود.

هو الاول والآخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شی علیم.