- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پاسخ ها به «ملکشاهی راد» ادامه دارد/ یوسفوند: شرط انصاف نبود آنچه بیان شد / موسوی: گویی یادشان رفته است که خود چه کردند!


محسن یوسفوند/ میرملاس:
” شرط انصاف نبود آنچه بیان شد ”
” مضمار وجودت وه که بیهوده ، عیان شد”
بعد از دو ، سه روزی دوری از هیاهوی تکراری زندگی و دنیای مجازی ؛ چشمم به مصاحبه ی جناب ملکشاهی راد نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در خصوص عملکرد آموزش و پرورش استان و صدالبته نوک پیکان حمله ی ایشان به جناب دریکوند مدیرکل محترم ؛ افتاد با خود اندیشیدم که شاید حق ایشان بعنوان یک نماینده این باشد که در خصوص عملکرد دستگاهها و شاُن نظارتی نمایندگان محترم مجلس ؛ اظهار نظری کرده باشند و آن را یک روند طبیعی و قانونی پنداشتم و بر آن باورمندم ، اما مطالب مطروحه و عمده سخن جناب ایشان قبل از آنکه نقد عملکرد دستگاه آموزش و پرورش باشده ؛ به گمانم مُشَوَه کردن آن است . با تمام احترامی که برای همه ی نمایندگان محترم بواسطه ی جایگاه قانونی اشان قائلم ، اما نکات ذیل خدمتتان معروض میدارم !
۱- عملکرد آموزش و پرورش لرستان ، در طی دولت ” تدبیر و امید” علیرغم محدودیتها و معذوریتها و محذوریتها که بخش عمده ای از آنها میراث دولتهای -نهم و دهم- می باشد بر اساس مستندات مبرهن و قرائن مدلل و شواهد مستدلل به گونه ایست که برابری با کل دوران تصدی دوستان و مدیران قبلی ، می نماید که ذکر مشروح و تدقیق آنها را به وقت و مجالی دیگر ( عنداللزوم ) حوالت می دهیم !
۲- جنابشان از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص کنکور سراسری دانشگاهها ، انتقاد نموده اند ‌‌.کدامین عقل سلیم و وحدان قویم است که نپذیرد ؛ آنکه کنکور به صدها و شاید بیشتر دلیل ، عامل و مولفه وابسته است و یکی از آنها قوام دهی و اعتبار بخشی به فرآیند آموزش بویژه در سطوح ابتدایی و راهنمایی است و اگر می بینیم آموزش و پرورش لرسنان رتبه ۳۱ کشور را داراست حاصل همان ۸ ،۹ سال گذشته است که با قوانین ” گتره ای ” نسبت به استخدام نیروهای خدمتگزار تحت عنوان ” طرح مهرآفرین ” اقدام شد که کوچکترین سرشته و اطلاعاتی از معلمی نداشتند و اتفاقا اگر بنای بر بازخواست باشد باید مدیران قبلی که که بدون هیچ “ضابطه ای ” و البته با رعایت کامل ” روابط ” با بکارگیری این قبیل نیروها بر بدنه ی رنجور و ضعیف آموزش تیر خلاص را زدند ؛ به استنطاق و انتقاد کشید که امروز شاهد افت در کنکور هستیم
۳- جنابشان ، آموزش و پرورش را ” سیاست زده ” تلقی نموده و مدیرکل محترم این دستگاه را به باد انتقاد گرفته و بر آن تاخته اند ، قطعاً و یقیناً جامعه خردورز و فرهنگیان اندیشمند قضاوت خواهند نمود برخوردهای جناحی و عزل گسترده مدیران غیر همسو با جناحِ جناب حضرات در گذشته ی نه چندان دور ! وجود نیروهایی که در دولتهای گذشته حضور داشته اند خود مبین این گزاره است که مدیریت فعلی نگاه سیاست زده ندارد !
۴- هر چند طبیعی آن است که نیروهای هم جهت ،همیار و همراه با دولت شرط پیشبرد اهداف و سیاستهای آن دولت است .و این اصل در تمام دولتهای گذشته کامل و جامع ، عملی شده است و نقد بر این که چرا معتقدین و همراهان دولت در مسند اجراء هستند ؛ اتفاقاً نقض غرض است !
۵-جناب نماینده هیچ از سطح تعاملات مدیرکل استان با دستگاهها و نهادهای دیگر در راستای ارتقاء برنامه های ” آموزش ” و ” پرورش ” اطلاع دارند ؟ که خود حاکیت از مدیریت جامع و شامل بر این دستگاه دارد ؟ کسب رتبه ی اول کشور در اعزام دانش اموزان در قالب عملیات بزرگ فرهنگی ” راهیان نور ” بمنظور انتقال آموزه های ” ایثار ” و ” شهادت ” و دفاع از ارزش های دینی و ملی ؛ خود دلیل بر این ادعاست .ارتباط وثیق و تعامل عمیق و همکاری انیق با نهاد روحانیت و ائمه ی محترم جمعه در راستای ترویج و تعمیق ارزش ها و مبانی دینی که کمتر مسبوق به سابقه بوده است ؛ شاهد مصداقی است بر نوع مدیریت کاملا جامع نگر و تدبیر گرایانه . موضوعی که امروزه آموزش و پرورش استان به مرکز ثقل برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی ، آموزشی دیگر دستگاههای اجرایی استان تبدیل نموده است .
۶- البته که حمایت از دولت جناب دکتر روحانی بویژه در ایام تبلیغات انتخاباتی یکی از افتخارات مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش و معاونین محترم ؛ یکی از نقاط روشن و نورانی است لیکن از آن افتخارآمیزتر عدم استفاده از حتی یک ریال بیت المال و یک لحظه وقت اداری به له دولت و یا علیه رقیب ؛ می باشد .
۷-‌کلام آخر : به وقت و ضرورتی دیگر موکول خواهد شد.

سیداحمد موسوی/ میرملاس:
هو الحق
آنان که دیروز سرزمین تعلیم و تربیت این استان را شخم زدند و نردبان ترقی این سرزمین کهن را پایه بریدند و افرادی را در صدر دستگاه تعلیم و تربیت بکار گماردند که بویی از مدیریت نبرده بودند ،امروز ادعای عدم رشد و ترقی این دستگاه را دارند؛
گویی یادشان رفته است که خود چه کردند!!!
همانان بودند که آنقدر پله های این نردبان را بریدند که جایگاه این استان را از هجدهم به سی و یکمین پله در کشور تنزل دادند ،حال که این مجموعه دست اندرکار با مراقبت پله های شکسته این نردبان را چند پله ترمیم کرده اند ودر راه تعالی گام بر میدارند هم او که خود زمانی در صدر جایگاه مدیریتی استان بود دست به کار شده است که در پس اشوبی دگر این دستاورد را پنهان کند ای کاش کردار دیروزمان یادمان نرود؛ شاید در این اربعین حسینی با امام شیعیان بیعت کنیم تا گفتار و رفتار فردایمان را صواب انتخاب کنیم و از نامردمان تاریخ نباشیم.