تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

۲۱۱ کشته و ‌‌۲۵۰۴ زخمی تاکنون/ اسامی مصدومان بستری در بیمارستان/ پس‌لرزه‌ها کرمانشاه را می‌لرزاند/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در کرمانشاه

  • کد خبر : 100783
  • 22 آبان 1396 - 10:31

  زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است. به گزارش میرملاس ‌‌زلزله امشب در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، […]

 

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است.
به گزارش میرملاس ‌‌زلزله امشب در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.
برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.
در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.
اخبار لحظه به لحظه از زمین‌لرزه شدید غرب‌کشور را در ادامه می‌خوانید:
امنیت کامل در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه حاکم است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: امنیت کامل در نقاط زلزله‌زده استان کرمانشاه حکم فرما است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
سردار منوچهر امان‌اللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه شب گذشته با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و آرزوی بهبودی برای مصدومان آن اظهار داشت: نیروی انتظامی استان کرمانشاه بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه با تمهیدات ویژه امنیت کامل را در نقاط حادثه دیده برقرار کرد و نیروهای کمکی خود را به مناطق زلزله دیده شده اعزام کرد.
وی افزود: همه محورهای اصلی مناطق زلزله زده شده در استان کرمانشاه باز است و ترافیک در آنها جریان دارد.
امان‌اللهی با دعوت از مردم برای رعایت خونسردی گفت: پلیس نیز در کنار دیگر ارگانهای امداد رسان با آمادگی صد در صد در حال خدمت رسانی به مردم است.
هرگونه اسباب‌کشی در استان کرمانشاه ممنوع است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه هرگونه اسباب‌کشی در این استان ممنوع است.
سردار منوچهر امان‌اللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هر گونه اسباب کشی ممنوع بوده و در صورت نیاز می بایست از کلانتری محل مجوز کسب شود.
وی عنوان کرد: مردم در صورت نیاز به خدمات پلیس با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.
تغییر چهره شهر سرپل ذهاب بر اثر وقوع زلزله / تداوم قطعی برق
گزارش خبرنگار تسنیم از سرپل ذهاب حکایت از خسارت شدید زلزله به این شهر حکایت دارد.
به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم از سرپل ذهاب، زلزله یکشنبه شب چهره این شهر را تغییر داده است به طوری که می توان گفت نیمی از سازه های این شهر پس از گذشت شبی سخت اکنون وجود دارد.
به گزارش خبرنگار تسنیم از سطح شهر سرپل ذهاب همچنان برق در این شهر قطع است و در سراسر شهر صدای آمبولانسها به گوش می رسد که در حال انتقال مصدومان هستند.
مردم سرپل به عنوان نخستین امدادگران به یاری همشهریان خود شتافته اند ولی عمق فاجعه سبب شده که کاری از پیش نبرند و امدادرسانی نیازمند تجهیزات باشد.
در حال حاضر امدادرسانی از طریق سگهای زنده یاب هلال احمر در میان ساختمانهای فروریخته این شهر آغاز شده است ولی ترافیک شدید در سطح شهر مشکلاتی را برای امدادرسانی ایجاد کرده است.
مسکن مهر سرپل ذهاب بر اثر زلزله به شدت آسیب دیده است و افراد بسیاری را در زیر آوارها گیر انداخته که از دقایق ابتدایی امروز کار آواربرداری در مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب آغاز شده است.
با وجود اینکه کار امدادرسانی به مردم شهر سرپل ذهاب در مراحل ابتدایی قرار دارد ولی خبری از روستاها به ویژه روستاهای دورافتاده وجود ندارد و هنوز از سرنوشت روستاییان این شهرستان خبری در دست نیست.
به گزارش تسنیم ساختمانهای باقیمانده از جمله فرمانداری شهرستان به مکانی موقت برای اسکان مردم تبدیل شده اند و مکان سپاه سرپل به ستاد مدیریت بحران اختصاص یافته است.
فرماندار سرپل ذهاب از آغاز به کار یک بیمارستان صحرایی در این شهرستان خبرداد و افزود که با توجه به تخریب بیمارستان شهر این بیمارستان صحرایی کار رسیدگی و مداوای مصدومان را انجام می دهد ولی مصدومان به شهرهای دیگر منتقل می شوند.
مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه: تاکنون ۲۱۱ نفر براثر زلزله جان باخته‌اند
رضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه افزود: تاکنون ۲۱۱ نفر براثر زلزله ازگله جان باخته‌اند و ۲۵۰۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.
تیم‌های امداد و نجات هلال احمر زنجان به کرمانشاه اعزام شدند
مدیرعامل هلال احمر استان زنجان با اعلام آمادگی این ارگان برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله شب گذشته گفت: تیم‌های واکنش سریع، اسکان، و آنست از استان زنجان به کرمانشاه اعزام شدند.
شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به زلزله شب گذشته در برخی از مناطق کشور اظهار داشت: هلال احمر استان زنجان دیشب بعد از حادثه آمادگی خود را به سازمان امداد و نجات کشور برای خدمترسانی به استان‌های حادثه‌دیده اعلام کرد.
وی افزود: ۳۰ نفر از اعضای تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان و شعب در قالب تیم آواربردای به استان کرمانشاه اعزام شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز از اعزام تیم اسکان با تیم آنست به استان کرمانشاه خبر داد و افزود: شش دستگاه خودرو کمکدار و تجهیزات زنده‌یاب و تجهیزات آواربرداری به استان کرمانشاه ارسال شده است.
وی گفت: اتفاق افتادن این حوادث طبیعی است و بعد از وقوع آن حادثه باید با حفظ خونسردی اقدامات لازم را انجام دهیم.
میرزایی با بیان اینکه کمک به یکدیگر سابقه دیرینه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد، ابراز کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و به یکدیگر کمک کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شعار هلال احمر” هر خانواده یک امدادگر” است، گفت: اگر در هر خانواده یک نفر به مسائل امدادرسانی آگاه باشد و آموزش دیده باشد در مواقع اضطراری می‌تواند یاری‌رسان خانواده خود و دیگران باشد.
آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه به ۲۰۷ نفر رسید
بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله ۷٫۲ ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.
به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به ۲۰۷ تن رسیده است.
وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب ۱۴۲، اسلام آباد غرب ۲۲، ثلاث باباجانی ۱۵، کرند غرب ۱۴ و قصر شیرین نیز ۱۴ نفر بوده است که در مجموع به ۲۰۷ تن می‌رسد.
۳ تیم فوریت‌های پزشکی همدان به کرمانشاه اعزام شدند
مدیریت بحران حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه سه تیم فوریت های پزشکی برای کمک به نیروهای‌های استان کرمانشاه به این استان اعزام شدند، گفت: بیمارستان‌های همدان آماده خدمت رسانی به مصدومان و مجروحان زلزله کرمانشاه هستند.
حبیب معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: پس از زلزله ۷٫۲ مرز بین عراق و ایران که قسمت های وسیعی از کشور را به لرزه در آورد و خساراتی به استان کرمانشاه وارد کرده است، اظهار داشت:در استان همدان هیچگونه تماس با مراکز اورژانس انجام نشده و همدان شاهد خسارات نبوده است.
وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها، اورژانس و نیروهای امدادی استان همدان به عنوان پشتیبان کرمانشاه، افزود:بیمارستان‌های و نیروهای امدادی استان در حال آماده باش کامل برایی کمک رسانی در صورت نیاز هستند.
معصومی با تأکید بر اینکه سه تیم فوریت‌های پزشکی استان به کرمانشاه اعزام شده اند، تصریح کرد:این سه تیم در قالب ۷ نفر نیروی انسانی، یک اتوبوس و دو آمبولانس با ظرفیت پذیرش دو مصدوم است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در خصوص درخواست کرمانشاه برای اعزام پزشک به این استان ابراز کرد:۶ پزشک برای کم رسانی در اقدامات درمانی به کرمانشاه اعزام می‌شوند.
معصومی با بیان اینکه احتمال اعزام مصدومان از استان کرمانشاه به بیمارستان‌های استان وجود دارد، تأکید کرد:بیمارستان‌های های استان در حال حاضر بیماران عادی را پذیرش نمی کنند تا در صورت نیاز بتوانن مصدومان و مجروحان زلزله از استان کرمانشاه را بپذیرند.
بیمارستان صحرایی قزوین به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد
در پی دستور وزیر بهداشت بیمارستان صحرایی استان قزوین به مناطق زلزله زده اعزام شد.
به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم از قزوین، با دستور وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبنی بر اعزام کادر درمانی متخصص و تجهیزات و امکانات پزشکی به مراکز درمانی مناطق زلزله زده، بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی قزوین همراه با ۲۰ نفر پرسنل فنی و برپایی جهت امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.
شامگاه یکشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر مناطق مرزی ایران و عراق رخ داد که استان‌های غربی کشور این زلزله را احساس کردند.
این زمین لرزه در استان قزوین نیز احساس شد و خوشبختانه تلفاتی در پی نداشت.
سعیدی: ۱۶۴ کشته و ‌ ۱۶۸۶ نفر تاکنون ‌مصدوم شده‌اند
معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از وثوع زلزله در ازگله کرمانشاه تاکنون ۱۶۸۴ نفر مصدوم شده اند.
‌‌وی گفت: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز آمدند و در کار امدادرسانی به ما کمک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.