- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ططری: با افتتاح پردیس دانشگاه پیام نور لرستان کیفیت آموزشی ارتقا می یابد

به گزارش میرملاس منوچهر ططری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان جدید اداری این دانشگاه برگزار شد، با بیان این که سالیان طولانی بود که دانشجویان این دانشگاه منتظر سرانه آموزشی باکیفیت بودند که بتوانند در آن تحصیل کنند، افزود: توانستیم این وعده را تحقق بدهیم و دانشجویان طی مهرماه سال ۹۶ در فضای جدید آموزشی مشغول به تحصیل شدند.
وی با بیان این که این دانشگاه در مساحتی حدود ۱۴ هکتار احداث‌شده است، تشریح کرد: این دانشگاه دارای ساختمان اداری، سوله ورزشی چندمنظوره، ساختمان کارگاهی و آزمایشگاهی، دو ساختمان مجزای آموزشی و یک گلخانه که در مساحت زیربنای آن‌ها ۱۲ هزار مترمربع است.
رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به این که ۴۲ هزار مترمربع محوطه‌سازی انجام‌شده است، افزود: کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان بوده است.
ططری در ادامه به تعداد دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو داریم که ۱۳ هزار نفر آن در مقطع کارشناسی و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان این که در سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر و در سال ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جذب دانشجو داشته‌ایم، افزود: تا پایان آبان ماه سال جاری، جذب دانشجو جهت تکمیل ظرفیت ادامه دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور لرستان در بخشی از سخنان خود با بیان این که سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور موفق بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد قبولی آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملی از دانشجویان پیام نور بوده‌اند.
ططری با بیان این که اضافه شدن این فضای آموزشی موجب ارتقای کیفیت شده است، گفت: در تمامی مراکز دانشگاه پیام نور ساختمان‌های باکیفیت بناکرده‌ایم که کیفیت را فدای کمیت نکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد ۸۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با بیان این که سیاست‌های این دانشگاه بر این است که رشته‌های موردنیاز کشور را آموزش دهد، افزود: رشته‌های تحصیلی که موردنیاز جامعه و کشور نیست را حذف خواهیم کرد.