تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

جودکی: هر مسـئولی باید بداند عمر انسان کوتاه است و عمر مسئولیتها کوتاه تر

  • کد خبر : 100853
  • 25 آبان 1396 - 10:24

  مدیر سابق آموزش و پرورش پلدختر با صدور بیانیه ای به مسائل آموزش و پرورش در دوران مدیریتش پرداخته است. به گزارش میرملاس علی جودکی که تنها ۱۱۱ روز سرپرستی آموزش و پرورش پلدختر را برعهده داشت سپردن کارهای بزرگ به آدم های کوچک و سیاست زدگی را دو پیامد منفی در آموزش و پرورش […]

 

مدیر سابق آموزش و پرورش پلدختر با صدور بیانیه ای به مسائل آموزش و پرورش در دوران مدیریتش پرداخته است. به گزارش میرملاس علی جودکی که تنها ۱۱۱ روز سرپرستی آموزش و پرورش پلدختر را برعهده داشت سپردن کارهای بزرگ به آدم های کوچک و سیاست زدگی را دو پیامد منفی در آموزش و پرورش عنوان کرده و در این بیانیه به دستاوردهای دوران کوتاه مدیریتش اشاره کرده است. متن این بیانیه بدین شرح است :

با اهداء سلام.

اکنون که فرصت خدمتگزاری به مردم شریف و نجیب شهرستان پلدختر در حوزه تعلیم و تربیت از اینجانب سلب گردیده، لازم می دانم نکاتی رابه عرض همگان خاصه معلمین عزیز و اولیاء محترم دانش آموزان  برسانم.

گرچه اینجانب به مدت چند دهه توفیق حضور در زادبوم خود را نداشه ام اما همواره یکی از دغدغه های اصلی ام مسائل و مشکلات متعدد مبتلابه این دیار بودهکه آرزومند بودم در مجالی مناسب بتوانم دین خود را نسبت به شما مردم نجیب و شریفادا کنم.به هر تقدیر پس از سی سال کسب تجربه در حوزه تعلیم و تربیت (از صف تا ستاد) این سعادت نصیبم شد تا اوایل مرداد ماه سالجاری به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدختر در خدمت شما عزیزان باشم.

آغاز به کار اینجانب مصادف بود با سازماندهی نیروی انسانی و حجم عظیمی از مطالبات انباشه شده به اصطلاحسیاسی که عملا انجام امور را با مشکلات عدیده ای مواجه می کرد. علیرغم وجود مسائل و مشکلات متعددو فشارهای مضاعف و سنگ اندازیهای بعضا بدیع از درون و بیرون از دستگاه آموزش و پرورش، توانستیم با بهره گیری از توانمندی بدنه کارشناسی اداره آموزش و پرورش شهرستان،در چارچوب پروژه مهر با تشکیل پنج کارگروه تعداد ۹۱۸۹ دانش آموز و ۸۶۲ همکار فرهنگی (آموزشی و اداری) را در قالب ۱۱۳ مدرسه و ۴۷۰ کلاس درس با کمترین تنش ممکن ساماندهی و سازماندهی کنیم.

اداره آموزش و پرورش شهرستان پلدختر(ملاوی سابق) جزء قدیمی ترین ادارات آموزش و پرورش استان است. این اداره از سال ۱۳۳۴ ابتدا به صورت نمایندگی و از سال ۱۳۵۴ به صورت مسقل تاسیس گردیدکهدارای ۹۷ ساختمان می باشد واز این تعداد ۲۲ مورد آن فرسوده است. پیشترتعداد ۳ مدرسه خیر ساز در مرکز شهر تاسیس شده اما به لطف خداوند،حدود دو ماه پیش با معرفی یک خیر گمنام اهل “قم” توسط افراد نیک اندیش شهرمان و پی گیری های مجدانه اداره آموزش و پرورششهرستان، قول مساعد جهت ساخت ۶ مدرسه در روستاهای وره زرد با ۱۲۰۰ متر زیر بنا؛ کنار بلوط با ۴۰۰ متر زیر بنا؛ جلگه با ۱۲۶۰ متر زیر بنا؛ طالقانی با ۳۰۰ متر زیر بنا؛ برج کبود با ۳۸۰ متر زیر بنا و گودرز نوری زاده با ۹۰۰ متر زیر بنا داده شده است.

اداره آموزش و پرورش شهرستان علاوه بر مشی اخلاق گرایی، برنامه مداری و پژوهش محوری، سیاستهای تشویقی را در دستور کار خود قرار داد. در این راستا تعداد ۹۵ نفر از مربیان و دانش آموزان منتخب ورزشکار، تعداد ۱۲ نفر دانش آموز فعال در حوزه پرورشی، نفرات برگزیده کنکورسراسری سال ۹۵ و تعداد ۵ معلم آزاده طی مراسم های جداگانه ای مورد تقدیر قرارگرفتند. (تمامی تقدیرنامه ها طی مراسم خاص و همراه با جوایز نقدی یا غیر نقدی تقدیم معلمان و دانش آموزان شده است) همچنین به منظور پاسداشت مقام معلمین باز نشسته، تعداد ۶۵ نفر از بازنشستگان سال ۹۶ به زودی مورد تقدیر قرار می گیرند.(الواح تقدیر و کارت هدایای آنها که توسط یک خیر تهیه گردیده آماده اهداء به این عزیزان است) برنامه تقدیر از کلیه سرایداران و خدمتگزاران را نیز در دستور کار قرار داده ایم که امید است توسط مدیریت جدید آموزش و پرورش به مرحله اجرا گذاشته شود.

اداره آموزش و پرورش شهرستان پلدختر ضمن تعامل با کلیه ادارات، نهادها، ارگانها، مسئولین شهرستان و شخصیتهای حقوقی و حقیقی موثر در امر تعلیم و تربیت،درصدد ارتقاء کیفیت آموزش برآمد که جا دارد از یکایک مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

اداره آموزش و پرورش شهرستان پلدختر پس از ۴۲ سال تاسیس (بدون احتساب ۲۰ سال نمایندگی) تعداد ۳۰ مدیر یا سرپرست به خود دیده که میانگین عمر مدیریتی این دستگاه مهم و تاثیر گذار کمتراز یک سال و نیم بوده است که این موضوع یکی از آسیبهای جدی در حوزه آموزش و پرورش ما تلقی می گردد. آسیب جدی تر این دستگاه عریض و طویل که عامل آسیب قبلی است، سیاست زدگی مظاعفی است که متاسفانه طی سالهای اخیر به حد اعلای خود رسیده که می بایستی فکری اساسی به حال آن کرد.

واما چند نکته مدیریتی؛

-هر مسـئولی باید بداند عمر انسان کوتاه است و عمر مسئولیتها کوتاه تر. مدیران آموزش و پرورش می بایستی شجاعت داشته باشند و تمام توان خود را بکار گیرند تا استقلال آموزش و پرورش را حفظ کنند ولو به قیمت حفظ نشدن خودشان!

-توقع همکاران فرهنگی از شما همان توقعی است که شما قبلا از روسای آموزش و پرورش داشته اید، لذا حفظ کرامت معلمین می بایستی در اولویت کارها قرار گیرد.

مدیر موفق “دانش آموز باور” و “معلم یاور” است.

-پذیرش مسئولیت ذاتا با کاهش مقبولیت همراه است؛ راه مقابله به آن صداقت، عدالت و کیاست است.

-در آموزش و پرورش می بایستی از دادن کارهای بزرگ به آدمهای کوچک خود داری کرد و از طرفی از دادن کارهای کوچک به آدمهای بزرگ هم پرهیز کرد.

-در عصر دانایی محور مدیری موفق است که با اصول علمی و عملی آشنا باشد و با برنامه ریزی صحیح بتواند چشم انداز روشنی از آموزش و پرورش به خوبی ترسیم کند.

در پایان از کلیه عزیزان و سرورانی که پس از شنیدن خبر تودیع اینجانب به انحاء مختلف اظهار لطف نموده اند بی نهایت سپاسگزارم. چنانچه در زمان مدیریت اینجانب باعث رنجش خاطر کسی شده ام طلب عفو نموده و از همگان حلالیت می طلبم. برای یکایک شما عزیزان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم خداوند زمینه ای فراهم کند تا بتوانم دین خود را به شما خوبان ادا کنم.

با احترام؛ علی جودکی

________________________________________________________________________________________

میرملاس: پیام های تقدیری که پس از تودیع دکتر علی جودکی در سطح شهر پلدختر توسط فرهنگیان این شهرستان نصب شد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بسیار عالی بود جناب جودکی…
    واقعا که درست فرمودین…قبای ریاست آموزش و پرورش لرستان بر تن آقای …………..واقعا گشاد هست و ایشان ثابت کردند برای حفظ میز مدیریت خودت از هیچ معامله ای نخواخند گذشت ولی همانگونه که بخودشان هشدار داده ام مطمئن باشید بزودی این میز ریاست را ازدست خواهند داد ولی دیگر دیر خواهد بود و آبروی ریخته جمع نخواهد شد و دربین اصلاحطلبان جایگاهی نخواهند داشت‌…تنزل مقام و تنزل شخصیت و…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.