تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

دریکوند: جسارت پرداختن به واقعیت‌ها و چالش‌ها از جمله واقعیات انکارناپذیری است که مدیران باید به آن ورود کنند

  • کد خبر : 100867
  • 25 آبان 1396 - 11:15

به گزارش میرملاس خدانظر دریکوند در نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و آسیب‌های کنکور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، جمعی از کارکنان ستادی و صاحب‌نظران و متخصصان برگزار شد، افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که لرستان در شاخصی مانند کنکور به جایگاه مطلوب دست نیافته است و باید بررسی شود که چالش‌ها […]

به گزارش میرملاس خدانظر دریکوند در نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و آسیب‌های کنکور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، جمعی از کارکنان ستادی و صاحب‌نظران و متخصصان برگزار شد، افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که لرستان در شاخصی مانند کنکور به جایگاه مطلوب دست نیافته است و باید بررسی شود که چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه کدم‌اند تا بتوان برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل باید مطالعه دقیقی صورت گیرد و سهم ناکامی هریک از مؤلفه‌های مؤثر در کنکور به‌درستی مشخص شود.
 دریکوند ادامه داد: تردیدی نیست که در موفقیت یا ناکامی دانش آموزان در کنکور سراسری عوامل مختلفی از جمله خانواده؛ نهادهای فرهنگی، اقتصاد جامعه، خانواده و … تاثیر گذارند و باید تلاش شود تا هر کدام از این مولفه ها در جای خود بررسی شوند.
وی تاکید کرد: گرچه کنکور معیار درستی برای ارزیابی فرایند یادگیری نیست؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین شاخص توفیق استان‌ها با شاخص کنکور ارزیابی می‌شود؛ باید به‌صورت کارشناسی و تخصصی برای ارتقای این شاخص تلاش کرد.
دریکوند بر این نکته تاکید کرد که باید راهکارهایی را ارائه داد که به راحتی عملیاتی و اجرایی شوند و ادامه داد: برای ارتقاء جایگاه استان در کنکور باید مداومت داشت و به‌صورت مقطعی عمل نکرد.
وی به نقش مشارکت و همکاری مؤسسات علمی و آموزشی، خیرین حقیقی و حقوقی در تحقق اهداف اشاره کرد و افزود: کارگروهی متشکل از صاحبان فن و کارشناسان باید به بررسی علل و موانع پیش روی داوطلبان در کنکور سراسری بپردازد
اردشیر معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست گفت: در این نشست از صاحب نظران و متخصصان حوزه کنکور درخواست کردیم تا نظرات دقیق خود را در ارتباط با چالش‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌های سنجش و پذیرش که بخشی از آن به نام کنکوراست اعلام کنند تا بتوان آن را جمع‌بندی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد.
 وی در ادامه به بیان آماری در خصوص تطبیق وضعیت استان با سایر استان‌های کشور پرداخت و افزود: اگر به آمار مجازین انتخاب رشته توجه کنیم، متوجه این حقیقت می‌شویم که آمار مجازین انتخاب رشته لرستان با استان‌های موفق و پیشرو تفاوت چندانی ندارد.
اردشیر تاکید کرد: وضعیت اقلیمی، فرهنگی؛ اقتصادی و اجتماعی استان دست به دست هم داده تا موانعی در مسیر توفیق دانش آموزان ایجاد شود و آن‌ها نتوانند نتیجه‌ای درخور انتظار از کنکور داشته باشند.
وی تأکید کرد: وقتی سخن از ناکامی می‌شود معنایش شکست و ناکامی مطلق نیست، بلکه چه‌بسا اگر داوطلبان مطابق با استعداد و توان خود دست به انتخاب رشته بزنند توفیق بیشتری داشته باشند.
در ادامه این نشست سهرابی، جهان نژاد و رحمانی از فعالین حوزه آموزشی و کنکور و قاسمی، مرادی، مرادی زاده، صارمیان، شاهرخی، بیات و هاشمی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش به بیان دیدگاه و نظرات خود در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های کنکور پرداختند.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام
    وقتی مدیر دبیرستان شاهد می شود………… که ضمن بیگانه بودن با علم مدیریت هیچ گونه برنامه آموزشی برای بهبوب کیفیت آموزشی ندارد چگونه انتظار دارید که در کنکور آخر نشوید. وقتی دبیر زیست شناسی به دلیل سفر کربلای دانش آموز نمره منفی به او می دهد و به خاطر رفتن به زیارت کربلا غیرمستقیم روحیه او را تخریب می کند نباید انتظار داشته باشید که لرستان آخر نشود.
    وقتی مدیر دبیرستان سعدی و معاون فناوری آن اخر آبان تغییر می کند البته بدون دلیل و فقط تصمیم غیر قانونی رییس ناحیه یک نباید انتظار داشته باشید که از آخر اول نشوید؟؟؟؟!!!
    وقتی دبیر ریاضی در دبیرستان سعدی سال بعد می شود مدرس سواد رسانه ای که صد البته باید پتکی شود که دلواپسان بر سر مدیریت بکوبند!!!!!

  2. از همین جا بعنوان یک اصلاح طلب به آقای دریکوند اعلام میکنند که قبل از اینکه بیشتر از این با آبرو و حیثیت اصلاحطلبان استان بازی کنند خودشان لطف کنند و استعفا بدهند…آقای دریکوند انگار فراموش کردند که برای پیروزی روحانی این اصلاحطلبان بودند که از جان مایه گذاشتند و الان ایشون تمام پست ها را دو دستی به نیروهای حامی رئیسی واگذار کردند….ظاهرا حفظ میز مدیریت از هرچیزی برای ایشون مهمتره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.