تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

رئیس کمیسیون قضایی مجلس : طرح مجازات اسیدپاشی در مجلس تهیه می‌شود

  • کد خبر : 10088
  • 14 مهر 1391 - 10:30

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاح قانون مجازات اسلامی اشاره‌ای به مجازات مجرمین اسیدپاشی نشده است، اظهار کرد: این موضوع را به عنوان یک طرح در مجلس مطرح می‌کنم.  الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص مجازات اسیدپاشی، با توجه به اینکه […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاح قانون مجازات اسلامی اشاره‌ای به مجازات مجرمین اسیدپاشی نشده است، اظهار کرد: این موضوع را به عنوان یک طرح در مجلس مطرح می‌کنم.

 الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص مجازات اسیدپاشی، با توجه به اینکه مجازات مشخصی در قانون مجازات اسلامی برای آن در نظر گرفته نشده است، گفت: درباره مجازات اسیدپاشی فقط عناوین کلی وجود دارد که یکی از آنها عنوان تهدیدات است، هر اقدامی که از آن تهدید استنباط شود شامل هر نوع اسلحه، اسید یا لفظی خاص مجازات خود را دارد.

 وی ادامه داد: اسید موجب جراحت می‌شود، همانند جراحتی که چاقو یا شلیک گلوله ایجاد می‌کند حال باید پرسید که جراحت اسیدپاشی گسترده‌تر و ماندگارتر است یا غیر آن؟

 نماینده مردم کوهدشت در مجلس با بیان اینکه مجازات‌هایی که برای اسیدپاشی منظور می‌شوند همانند جرم‌های دیگر دیه و عرش است، اظهار کرد: اگر شخصی اسید را وسیله ارعاب قرارداده و موجب شود افراد در جامعه از اقدامی سوء علیه خود بترسند، می‌تواند عنوان محاربه داشته باشد که مجازات آن نیز مشخص است.

ملک‌شاهی در ادامه گفت: موضوع اینکه اگر فردی اقدام به اسیدپاشی کند علاوه بر مجازات‌های عمومی همچون دیه و مجازات تهدید، باید مجازات مستقلی نیز داشته باشد، بحثی است که می‌تواند جایگاهی در قانون مجازات اسلامی پیدا کند.

 رییس کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به تصویب لایحه مجازات اسلامی در این کمیسیون در مجلس هشتم، تصریح کرد: لایحه مجازات اسلامی پس از تصویب به شورای نگهبان فرستاده شد و در آنجا نیز به تایید رسید که برای ابلاغ به دولت ارسال شد اما پس از ابلاغ به دولت شورای نگهبان متوجه ایراداتی شد که ۵۱ ایراد شرعی این قانون را برای بررسی و اصلاح به کمیسیون ارسال کرده است.

 وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی بررسی‌های خود را درخصوص اصلاح ۵۱ مورد ایراد وارده از شورای نگهبان آغاز کرده است، اظهار داشت: در ایرادات به این قانون اشاره مستقیمی به اسیدپاشی نشده است.

 ملکشاهی گفت: با توجه به طرح این مبحث می‌توان بررسی این موضوع را در دستور کمیسیون قرار داد که اگر نیاز به قانونگذاری در این خصوص احساس شد، آن را با کمک سایر نمایندگان به عنوان یک طرح مطرح کرده و آن را تبدیل به قانون کنیم چراکه تا به حال بحثی در این رابطه مطرح نشده است.

 نماینده مردم کوهدشت در پایان به افزایش مجازات مجرمین اسیدپاشی تاکید کرد و گفت: منعی برای قصاص در اسیدپاشی وجود ندارد و حکم اولیه قصاص است اما گاهی امکان قصاص وجود ندارد که این بعد موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=10088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 33در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۳
  1. جناب آقای ملکشاهی من که معده ام بر اثر گرسنگی و بیکاری خودش اسید تولید می کند و معده ام را ویران کرده باید به کجا شکایت کنم

    • زاگرس جا اشتباه اومدی باید میرفتی پیش دکتر کبیری ردیفت میکرد

      • باور کنید شهروند عزیز منم این دردو تجربه کردم اما رانیتیدین ها و امپرازول های دکتر کبیری هم بی تاثیر بود. یه دارو برای این درد میگن خوبه که کمیابه اونم اسمش اگه اشتباه نکنم humanity (انسانیت) !! اگه گیر آوردیش خواهشاً خبرم کن.

        • راستی دفترچه بیمه قبول میکنه؟

        • هاوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارررررررررررررررررررررررر جان میگن هرکسی خودش دکتر خودشه هر آدم عاقلی در وهله اول باید انسانیت را در خود بیابد و بعد از آن انسانیت را در دیگران جستجو کند و دم از انسانیت بزند.سوءتفاهم نشود متاسفانه ما ملت ایران انتظار داریم دیگران قوانین را رعایت کنند ولی ما برا خودمان استثنا قائل میشویم یعنی خودمان به قوانین اعتنایی نداریم و به دیگران میگیم چرا فلان آدم قوانین را رعایت نمکنه.پس اول خود سازی خود بعد از آن دیگران را مسئول بدانیم

      • دکتر کبیری کارخانه یا شرکتی در شهرستان داره !

      • اون که زیر میزی گرفتنش پدر مردم شهرستان کوهدشت رو در اورده.
        به فکر مشکلات مردم شهرستانت باش بعد از مدت ها مانند امنه بهرامی هم عامل اسید پاشی رو رضایت می ده و قانون شما هم به درد چی می خوره…؟

  2. درود خدا بر اقای ملکشاهی که اینقدر به فکر امنیت و ارامش مردمند.

  3. نمیخوادزحمت بکشه!تاحالاکه توکوهدشت همچین اتفاقی نیفتاده!!اگه راست میگی بروواجبات روانجام بده!

    • خانم مامانم اینا خدمت شما عرض شود که این یه طرح کلی و کشوری که آقای ملکشاهی به عنوان رئیس کمیسیون قضایی مجلس این وظایف را دارد که در مجلس بحث و گفتگو شود و به تصویب نمایندگان برسد.حالا از کجا معلومه که نفر بعدی که اسید روش بریزن شما نباشید اونوقت بجای این حرفتون مینوشتی درود بر آقای ملکشاهی که این طرح به تصویب رسوند.حتما که نباید در کوهدشت این حادثه اتفاق بیفتد این یک طرح فرا منطقه ای میباشد.

  4. زاگرس گیان .بدون فوت وقت . همراه با مامانم اینا به دکتر شورمیج متخصص سرطان مراحعه نمایید////

    • شهروندومحمدوناشناس برید قسمت نشست خبرنگاران باملکشاهی جوابتونوطرفدارامامی زده..

    • خودت که باتجربه تری!الان حالت بهترشده؟!
      اگه دوس داری که بهت دکترمعرفی کنم؟!

  5. انشاء الله ب تصویب این طرح دیگر شاهد اسیدپاشی بر روی دختران جوان و بیگناه و اطفال معصوم که گاهی در اخبار حوادث می بینیم نباشیم.من هر وقت بیاد آن عکس ها و صحنه های زجرآور می افتم تمام بدنم می لرزد.

  6. مامردمرم رومیانی از رای دادن به اقای ملکشاهی پشیمانیم ای کاش میشد رای خدمون پس بگیریم

  7. رومیانی جان گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش..مامانم اینا اینقد گیر الکی نده لطفا!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. آقای ملکشاهی در همین چند ماه اندک از نمایندگی لیاقت خود را ثابت کرده اند و ثابت کرده اند به فکر مطالبات واقعی مردم هستند.
    درود خدا بر ایشان

  9. بفکر نان باش که خربزه آب است . یا یکی تو خونه اش نون نداشت پیاز میخرید. یا یک مثال دیگه یکی زمینی خارج از شهر داشت که جز محدوده ساخت هم نبود آومده بود میگفت قیر بشکه ای چنده .تمام جوانان و …. مردم دیگه از بیکاری . گرانی و…. رنج میبرند اگر راست میگویند طرح تحول اقتصادی طرح های مشاغل زا و بعد آخر سر دنبال این لوایح بروند من خودم طرفدار آقای ملکشاهیم و ایشان از اینکه آدم دلسوز و لایقی هست شکی نیست . ولی متاسفانه افرادی که در معرفی مدیران با ایشان همفکری ومعرفی مینمایند افراد کاردان ولایق و آزموده را به ایشان معرفی نمیکنند .

  10. به نظر من در منطقه غرب چیزی به نام اسید پاشی نداریم ولی سرقت از منازل تادلت بخواد در دولت حضرت یوسف نعمت امنیت برترین وبهترین نعمت شمرده شده کاش این امنیت بود که خانه ای اگه یه روز خالی بود دزد نزنه نمیشه وکلای محترم به فکر حل این معضل اپیدمی باشند تا …

  11. من موافق حرفهای (مامانم اینا) هستم آقایان نماینده تا دنبال عوض کردن مدیران دوسال سال بعد هم دوباره بفکر رای جمع کردن برای دوره بعد . اگر هم مدیران لایقی بگذارند خوبه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.