کد خبر : 10088
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 688 بازدید

رئیس کمیسیون قضایی مجلس : طرح مجازات اسيدپاشي در مجلس تهيه مي‌شود

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اصلاح قانون مجازات اسلامي اشاره‌اي به مجازات مجرمين اسيدپاشي نشده است، اظهار كرد: اين موضوع را به عنوان يك طرح در مجلس مطرح مي‌كنم.  الهيار ملكشاهي در گفت‌وگو با ايسنا، درخصوص مجازات اسيدپاشي، با توجه به اينكه […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اصلاح قانون مجازات اسلامي اشاره‌اي به مجازات مجرمين اسيدپاشي نشده است، اظهار كرد: اين موضوع را به عنوان يك طرح در مجلس مطرح مي‌كنم.

 الهيار ملكشاهي در گفت‌وگو با ايسنا، درخصوص مجازات اسيدپاشي، با توجه به اينكه مجازات مشخصي در قانون مجازات اسلامي براي آن در نظر گرفته نشده است، گفت: درباره مجازات اسيدپاشي فقط عناوين كلي وجود دارد كه يكي از آنها عنوان تهديدات است، هر اقدامي كه از آن تهديد استنباط شود شامل هر نوع اسلحه، اسيد يا لفظي خاص مجازات خود را دارد.

 وي ادامه داد: اسيد موجب جراحت مي‌شود، همانند جراحتي كه چاقو يا شليك گلوله ايجاد مي‌كند حال بايد پرسيد كه جراحت اسيدپاشي گسترده‌تر و ماندگارتر است يا غير آن؟

 نماينده مردم كوهدشت در مجلس با بيان اينكه مجازات‌هايي كه براي اسيدپاشي منظور مي‌شوند همانند جرم‌هاي ديگر ديه و عرش است، اظهار كرد: اگر شخصي اسيد را وسيله ارعاب قرارداده و موجب شود افراد در جامعه از اقدامي سوء عليه خود بترسند، مي‌تواند عنوان محاربه داشته باشد كه مجازات آن نيز مشخص است.

ملك‌شاهي در ادامه گفت: موضوع اينكه اگر فردي اقدام به اسيدپاشي كند علاوه بر مجازات‌هاي عمومي همچون ديه و مجازات تهديد، بايد مجازات مستقلي نيز داشته باشد، بحثي است كه مي‌تواند جايگاهي در قانون مجازات اسلامي پيدا كند.

 رييس كميسيون حقوقي و قضايي با اشاره به تصويب لايحه مجازات اسلامي در اين كميسيون در مجلس هشتم، تصريح كرد: لايحه مجازات اسلامي پس از تصويب به شوراي نگهبان فرستاده شد و در آنجا نيز به تاييد رسيد كه براي ابلاغ به دولت ارسال شد اما پس از ابلاغ به دولت شوراي نگهبان متوجه ايراداتي شد كه 51 ايراد شرعي اين قانون را براي بررسي و اصلاح به كميسيون ارسال كرده است.

 وي با بيان اينكه كميسيون حقوقي بررسي‌هاي خود را درخصوص اصلاح 51 مورد ايراد وارده از شوراي نگهبان آغاز كرده است، اظهار داشت: در ايرادات به اين قانون اشاره مستقيمي به اسيدپاشي نشده است.

 ملكشاهي گفت: با توجه به طرح اين مبحث مي‌توان بررسي اين موضوع را در دستور كميسيون قرار داد كه اگر نياز به قانونگذاري در اين خصوص احساس شد، آن را با كمك ساير نمايندگان به عنوان يك طرح مطرح كرده و آن را تبديل به قانون كنيم چراكه تا به حال بحثي در اين رابطه مطرح نشده است.

 نماينده مردم كوهدشت در پايان به افزايش مجازات مجرمين اسيدپاشي تاكيد كرد و گفت: منعي براي قصاص در اسيدپاشي وجود ندارد و حكم اوليه قصاص است اما گاهي امكان قصاص وجود ندارد كه اين بعد موضوع بايد مورد بررسي قرار گيرد.

 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

زاگرس در گفته :

جناب آقای ملکشاهی من که معده ام بر اثر گرسنگی و بیکاری خودش اسید تولید می کند و معده ام را ویران کرده باید به کجا شکایت کنم

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۰۹:۲۶:

زاگرس جا اشتباه اومدي بايد ميرفتي پيش دكتر كبيري رديفت ميكرد

[پاسخ]

هاواااااااااااااار پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۱۱:۳۹:

باور کنید شهروند عزیز منم این دردو تجربه کردم اما رانیتیدین ها و امپرازول های دکتر کبیری هم بی تاثیر بود. یه دارو برای این درد میگن خوبه که کمیابه اونم اسمش اگه اشتباه نکنم humanity (انسانیت) !! اگه گیر آوردیش خواهشاً خبرم کن.

[پاسخ]

مهدی پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۱۵:۰۹:

راستی دفترچه بیمه قبول میکنه؟

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۱۵:۱۳:

هاوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارررررررررررررررررررررررر جان ميگن هركسي خودش دكتر خودشه هر آدم عاقلي در وهله اول بايد انسانيت را در خود بيابد و بعد از آن انسانيت را در ديگران جستجو كند و دم از انسانيت بزند.سوءتفاهم نشود متاسفانه ما ملت ايران انتظار داريم ديگران قوانين را رعايت كنند ولي ما برا خودمان استثنا قائل ميشويم يعني خودمان به قوانين اعتنايي نداريم و به ديگران ميگيم چرا فلان آدم قوانين را رعايت نمكنه.پس اول خود سازي خود بعد از آن ديگران را مسئول بدانيم

[پاسخ]

زاگرس پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۱۶:۵۲:

دکتر کبیری کارخانه یا شرکتی در شهرستان داره !

[پاسخ]

مارال پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۶ مهر , ۱۳۹۱ ۲۳:۴۶:

اون که زیر میزی گرفتنش پدر مردم شهرستان کوهدشت رو در اورده.
به فکر مشکلات مردم شهرستانت باش بعد از مدت ها مانند امنه بهرامی هم عامل اسید پاشی رو رضایت می ده و قانون شما هم به درد چی می خوره…؟

[پاسخ]

سوری در گفته :

درود خدا بر اقای ملکشاهی که اینقدر به فکر امنیت و ارامش مردمند.

[پاسخ]

هنجس پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۶ مهر , ۱۳۹۱ ۲۳:۴۷:

بله دیدیم که شما آروم گرفتید ماشاءا…به قوم بزرگ سوری

[پاسخ]

رومیانی پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۷ مهر , ۱۳۹۱ ۲۱:۴۲:

خوشم اومد هنجس

[پاسخ]

مامانم اينا در گفته :

نميخوادزحمت بكشه!تاحالاكه توكوهدشت همچين اتفاقي نيفتاده!!اگه راست ميگي بروواجبات روانجام بده!

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۰۹:۲۴:

خانم مامانم اينا خدمت شما عرض شود كه اين يه طرح كلي و كشوري كه آقاي ملكشاهي به عنوان رئيس كميسيون قضايي مجلس اين وظايف را دارد كه در مجلس بحث و گفتگو شود و به تصويب نمايندگان برسد.حالا از كجا معلومه كه نفر بعدي كه اسيد روش بريزن شما نباشيد اونوقت بجاي اين حرفتون مينوشتي درود بر آقاي ملكشاهي كه اين طرح به تصويب رسوند.حتما كه نبايد در كوهدشت اين حادثه اتفاق بيفتد اين يك طرح فرا منطقه اي ميباشد.

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ شنبه ۱۵ مهر , ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴:

خانم مامانم اینا خدا شفات بده که با همه چی مخالفی!!! انشاءالله نه خدانکند که خودت…..

[پاسخ]

مامانم اينا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۱۷ مهر , ۱۳۹۱ ۰۷:۴۱:

زبان سرخ سرسبزدهدبرباد..!

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

زاگرس گیان .بدون فوت وقت . همراه با مامانم اینا به دکتر شورمیج متخصص سرطان مراحعه نمایید////

[پاسخ]

مامانم اينا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۱۷ مهر , ۱۳۹۱ ۰۷:۲۸:

شهروندومحمدوناشناس بريد قسمت نشست خبرنگاران باملكشاهي جوابتونوطرفدارامامي زده..

[پاسخ]

مامانم اينا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۱۷ مهر , ۱۳۹۱ ۰۷:۳۵:

خودت كه باتجربه تري!الان حالت بهترشده؟!
اگه دوس داري كه بهت دكترمعرفي كنم؟!

[پاسخ]

امرایی در گفته :

انشاء الله ب تصویب این طرح دیگر شاهد اسیدپاشی بر روی دختران جوان و بیگناه و اطفال معصوم که گاهی در اخبار حوادث می بینیم نباشیم.من هر وقت بیاد آن عکس ها و صحنه های زجرآور می افتم تمام بدنم می لرزد.

[پاسخ]

رمیانی در گفته :

مامردمرم رومیانی از رای دادن به اقای ملکشاهی پشیمانیم ای کاش میشد رای خدمون پس بگیریم

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۶ مهر , ۱۳۹۱ ۰۸:۱۷:

فعلا اجازه بده يك سال بگذره بعد اظهار نظر كن

[پاسخ]

رومیانی اصل پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۶ مهر , ۱۳۹۱ ۰۹:۰۱:

مطمئنم تو رومیانی نیستی و یا به ملکشاهی رای نداده ای چون مردم رومیانی مردم شریف و با وفایی هستند.

[پاسخ]

رومیانی پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۷ مهر , ۱۳۹۱ ۲۱:۴۴:

تو مطمئنم رومیانی اصل نی ای جانم اگه راست میگی مثل من قسم بخور

[پاسخ]

زاگرس پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۶ مهر , ۱۳۹۱ ۰۹:۳۰:

همه می دونند به ملکشاهی رای ندادی پس چه جوری میخواهی پس بگیری

[پاسخ]

سعید0977 در گفته :

رومیانی جان گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش..مامانم اینا اینقد گیر الکی نده لطفا!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

مامانم اينا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۱۷ مهر , ۱۳۹۱ ۰۷:۲۹:

سركارگذاشتن بعضياخيلي حال ميده!امابه خاطرشماباشه…

[پاسخ]

علی ش در گفته :

آقای ملکشاهی در همین چند ماه اندک از نمایندگی لیاقت خود را ثابت کرده اند و ثابت کرده اند به فکر مطالبات واقعی مردم هستند.
درود خدا بر ایشان

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

بفکر نان باش که خربزه آب است . یا یکی تو خونه اش نون نداشت پیاز میخرید. یا یک مثال دیگه یکی زمینی خارج از شهر داشت که جز محدوده ساخت هم نبود آومده بود میگفت قیر بشکه ای چنده .تمام جوانان و …. مردم دیگه از بیکاری . گرانی و…. رنج میبرند اگر راست میگویند طرح تحول اقتصادی طرح های مشاغل زا و بعد آخر سر دنبال این لوایح بروند من خودم طرفدار آقای ملکشاهیم و ایشان از اینکه آدم دلسوز و لایقی هست شکی نیست . ولی متاسفانه افرادی که در معرفی مدیران با ایشان همفکری ومعرفی مینمایند افراد کاردان ولایق و آزموده را به ایشان معرفی نمیکنند .

[پاسخ]

مامانم اينا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۱۷ مهر , ۱۳۹۱ ۰۷:۲۳:

دمت گرم وسرت خوش باد…

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱۸ مهر , ۱۳۹۱ ۱۵:۲۴:

دم خودتو……! محلتون گرم.

[پاسخ]

رومیانی پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۷ مهر , ۱۳۹۱ ۲۱:۴۵:

موافقم با بیطرف در قسمت مشساورین ملکشاهی

[پاسخ]

منتظر در گفته :

به نظر من در منطقه غرب چیزی به نام اسید پاشی نداریم ولی سرقت از منازل تادلت بخواد در دولت حضرت یوسف نعمت امنیت برترین وبهترین نعمت شمرده شده کاش این امنیت بود که خانه ای اگه یه روز خالی بود دزد نزنه نمیشه وکلای محترم به فکر حل این معضل اپیدمی باشند تا …

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱۸ مهر , ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸:

برادرجان منتظر جان این موضوع یک موضوع ملی است نه مختص منطقه غرب.

[پاسخ]