تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دریکوند در گردهمایی سرگروه های آموزشی: آینده کشور، نتیجه و بازده نگاه معلمان امروز است

  • کد خبر : 100915
  • 28 آبان 1396 - 16:29

به گزارش میرملاس کارگاه آموزشی ۶۰۰ نفر از سرگروههای آموزشی دوره دوم متوسطه استان لرستان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این کارگاه آموزشی با توجه به نقش موثرو سازنده  معلمان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : مادامی که اهداف و برنامه های آموزش و پرورش به […]

به گزارش میرملاس کارگاه آموزشی ۶۰۰ نفر از سرگروههای آموزشی دوره دوم متوسطه استان لرستان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این کارگاه آموزشی با توجه به نقش موثرو سازنده  معلمان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : مادامی که اهداف و برنامه های آموزش و پرورش به مدرسه و کلاس درس ورود پیدا نکندو معلم به این برنامه ها باورو اعتقاد پیدا نکند ، هیچ توفیقی در ساحت های  مختلف آموزشی و تربیتی رخ نخواهد داد . خدانظر دریکوند افزود : اگر بخواهیم منشاء تغییرو تحولات مثبت در دستگاه تعلیم و تربیت بشویم باید در نگرش و نگاه تک تک معلمان  تحول ایجاد کنیم و این اراده در همگان نهادینه شود که هیج اتفاقی نخواهد افتاد مگر اینکه ما بخواهیم و برای تغییر مثبت  حرکت کنیم .

وی در ادامه به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد : ایثار، فداکاری و  حرکات غرور آفرین  دانش آموزان در ابراز همدردی و کمک به زلزله زدگان هم در انسان حسی عاطفی را برمی انگیزد و هم حس غروری را تقویت می کند تا ما به عنوان معلم به اثر و نتیجه کار مهم تعلیم و تربیت بیش از گذشته امیدوار شویم .

دریکوند تصریح کرد : آینده کشور ، نتیجه و بازده نگاه امروز معلمان ماست و باور دارم  که با وجود معلمانی ساعی و تلاشگر باید به آینده ای روشن امیدوار باشیم .

وی در ادامه به استعداد بالقوه دانش آموزان و فرهنگیان لرستان اشاره کردو گفت : با توجه به این توانمندی باید جایگاه ما در شاخص های مختلف از جمله کنکور بهتر از این باشد .  دریکوند به کشورهای توسعه یافته هم اشاره کرد و افزود : این کشورها با وجود مشکلات و شکست های شکننده اراده کردندو با تغییر نگاه و فرهنگ عمومی  کشور خود را ساختندو از کشورهای صاحب نام و موفق هم پیش افتادند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به مولفه های سرگروهها و راهبران آموزشی اشاره کردو گفت : اقتدار ، مقبولیت ، محبولیت و  صلاحیت های علمی از جمله ویژگی هایی است که باید سرگروههای آموزشی به آن مجهز باشند تا بتوانند در مسیر حرکت خود تحول ایجاد کنند .

دریکوند تصریح کرد : باید تلاش کردو وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد تا شاهدی کشوری آباد و بالنده باشیم .  وی در ادامه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کردو ادامه داد : باید دانش آموزانی را تربیت کنیم تا در کنار دیگران و با هدف خدمت به همنوعان خود زندگی سالمی داشته باشد . وی نوعدوستی ، صداقت ، خلاقیت ، نوآوری ؛ دلسوزی  و سعه صدرو متانت را از ویژگی انسان رشدیافته در مکتب تعلیم و تربیت برشمردو اضافه کرد : آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته توفیقات خوبی کسب کرد که از آن جمله می توان به کسب جایگاه نخست جشنواره شهید رجایی ، رشد ۵پله ای لرستان در میانگین نمرات نهایی ، رشد ۴۵درصدی درآمدهای اختصاصی اشاره کرد .

دریکوند به نشست های تخصصی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری  در هفته گذشته  ودیدار با  لرستانی های مقیم مرکز در آینده نزدیک اشاره کردو ادامه داد : این نشست ها  با هدف استفاده از ظرفیت افراد تاثیر گذار برای رفع موانع و مشکلات آموزش و پرورش صورت گرفت .

وی تصریح کرد : با استفاده از ظرفیت خیرین قرار شد ۶۰آموزشگاه در مناطق محروم احداث شود .

دریکوند برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را از جمله دستاوردهای دیگر نشست با جامعه خیرین عنوان کردو ادامه داد : ما تلاش می کنیم تا بستر مناسب را برای تعلیم و تربیت فراهم کنیم و انتظار داریم همکاران هم از تمام توان خود برای جهش علمی و فرهنگی دانش آموزان استفاده کنند . وی پرسشهای مستمر را از جمله موارد مهم در ارتقای کیفیت آموزش برشمردو تاکید کرد : باید در دانش آموزان انگیزه ایجاد کنیم تا به دنبال مطالعه برودو خود را با اهداف دروس تطبیق کند .

دریکوند در ادامه به مهارت آموزی در هنرستان ها تاکید کردو گفت : باید تلاش کنیم تا دانش آموزان به سمت تولید ، اشتغال و کارآفرینی حرکت کنندو منتظر امور و مشاغل خدماتی نباشند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم به برگزاری کارگاه آموزشی سرگروههای آموزشی اشاره کردو گفت : ۶۰۰نفر از سرگروههای آموزشی استان در دروس مختلف به صورت کارگاهی به نقدو بررسی برنامه ها و مسائل تخصصی رشته تدریس خود خواهند پرداخت .

محمد حسین اردشیر افزود : گروه های آموزشی از جهت مشروعیت بخشیدن به برنامه های آموزشی و جلب مشارکت فرهنگیان ،ایجاد نشاط ،انگیزه و استفاده از راهکار ها و پیشنهادات و نقطه نظرات  جمعیت پویای معلمان در امر تعلیم وتربیت ،جایگاه حساس و قابل توجهی دارد .  وی یکی از فلسفه های تشکیل گروه های آموزشی را  خلق وایجاد انگیزه برای مشارکت فکری معلمین در نظام آموزشی و تربیتی عنوان کردو افزود:
در دنیای پیشرفته و پیچیده امروز برای تربیت و آماده سازی نیروهای ماهر و متخصص جامعه ،باید به نظام آموزشی متکی بودکه  قادرباشد  نیروهای متخصص و کار آزموده مورد نیاز جوامع را آموزش دهد .  اردشیر تاکید کرد : اهمیت این نیروهای کار آزموده درپیشرفت و ترقی جامعه به اندازه ای زیاد است که کمبود یا نا کارآمدی آنان سبب توقف پیشرفت و توسعه آن جامعه می گردد .

در ادامه  بیات مسئول گروههای آموزشی گزارشی از اقدامات حوزه کاری خودارائه داد .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.