تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

رسانه‏ ای که فقط «به به» و «چه‏ چه» کند، پیک شادی است

  • کد خبر : 10099
  • 14 مهر 1391 - 14:35

  مهران مریدی : سردبیر نشریه طلوع ورزش لرستان رسانه‏ ای که فقط «به‏ به» و «چه‏ چه» کند، پیک شادی است مهرماه سال گذشته بود که که تصمیم گرفتیم نشریه‎ای با رویکردی ورزشی را در استان منتشر کنیم و چه نشریه‎ای بهتر از طلوع ورزش که چند ماه از مجوزش گذشته اما هنوز چاپ […]

 

مهران مریدی :


سردبیر نشریه طلوع ورزش لرستان

رسانه‏ ای که فقط «به‏ به» و «چه‏ چه» کند، پیک شادی است

مهرماه سال گذشته بود که که تصمیم گرفتیم نشریه‎ای با رویکردی ورزشی را در استان منتشر کنیم و چه نشریه‎ای بهتر از طلوع ورزش که چند ماه از مجوزش گذشته اما هنوز چاپ نشده بود.

آن زمان می‎دانستیم در این راه سخت و دشوار کاری بس ‌‎طاقت‎فرسا در پیش داریم اما بازهم با علم به این مسیر دشوار یا علی گفتیم و شروع کردیم. هرچند نشریه لرستان ورزشی به سبب بی‎مهری‎ها و مشکلات مالی دیگر با این اسم منتشر نمی‏شد اما این هم مانعی نبود که از تصمیم‎مان صرف نظر کنیم. از همان اول با توجه به اینکه نشریه زمینه سیاسی، فرهنگی و… داشت تصمیم گرفتیم بیشتر مطالب ورزشی باشد و چون هر نشریه‎ای برای حیات نیاز به آگهی دارد این رویه را در پیش گرفتیم.

ادارات و ارگان‏های مختلف می‎گویند چون اسم نشریه طلوع، ورزشی است از دادن آگهی معذوریم ولی با این حال هنوز اسم نشریه را عوض نکرده‎ایم و هرگز به جدایی طلوع از ورزش نمی‎اندیشیم هرچند تا حالا از جیب هزینه کرده‎ایم و معتقدیم اگر درآمد با هزینه‎ها مساوی شود، کافی است و دنبال سوددهی نیستیم. گران شدن کاغذ و بهانه‎های جورواجور چاپخانه هم خیلی اذیت می‎کند اما با این حال باز میدان را خالی نکرده‎ایم.

با این شرایط، اهالی ورزش و برخی مسوولان توقع دارند که به هیچ‎وجه، انتقاد نکنیم و وقتی انتقاد سازنده‎ای منتشر می‎شود N نفر به ما زنگ می‎زنند که چرا این مطلب کار شده ولی هر وقت مطلبی باب دل آنها منتشر می‎شود، به خودشان حتی زحمت یک پیام را نمی‎دهند و انگار منعکس کردن آن مطلب، وظیفه بوده است.

‏باید خدمت عزیزانی که ظرفیت انتقاد را ندارند، عرض کنیم که انتقاد کار رسانه‎هاست و رسانه‎ای که این مهم را نداشته باشد و فقط «به‎به» و «چه‎چه» کند، اسمش رسانه نیست، بلکه یک جورایی پیک شادی است اما متأسفانه فرهنگ انتقاد در جامعه رسانه‎ای استان ما هنوز جا نیفتاده و نمی‎دانیم کی به این فرهنگ مهم دست پیدا می‎کنیم!

امیدواریم در آینده گنجایش انتقاد برخی بیشتر شود و یک جورایی واقع‌بین باشند.

منکر این نیستیم که جاهایی شده با توجه به شرایط از انتقاد صرف نظر کرده‎ایم؛ چون شرایط ایجاب کرده و معتقدیم انتقاد در مواقع لزوم و تعریف هم باید در مواقع لزوم باشد اما برخی توقع دارند که فقط از آنها تمجید و تعریف شود که با اخلاق رسانه‎ای زیاد جور درنمی‏آید هرچند نشریاتی هستند که از عده‎ای فقط تعریف می‎کنند یا از عده‎ای خاص تعریف و از عده‎ای دیگر فقط و فقط انتقاد می‎کنند!

ذکر این نکته ضروری است، چون اهالی رسانه در استان به لحاظ مالی تأمین نمی‎شویم! مجبوریم برای چند رسانه کار کنیم که این مشکل از کیفیت کار می‎کاهد هرچند تمام تلاش‎مان را در این خصوص به کار می‎گیریم.

خوابیدن در دفتر، نرفتن به مراسم شادی و غم، گرمای تابستان، سرمای زمستان، دیر رفتن سر کلاس، خوردن غذاهایی که کارشناسان تاکید دارند کمتر استفاده شوند (فست فود)، عصبانیت زیاد هنگام چاپ که گاهی تا مرز جنون می‏رویم، تلاش برای شماره‏ای که چاپخانه آن را چاپ نکرده، گاهی هم شادی و خنده و… از جمله دست‏آوردهای یک‏ساله طلوع است اما به هر حال یک سال گذشت و دردودل زیاد است و اگر بخواهیم ادامه دهیم، مثنوی صدمن کاغذ می‏طلبد اما امیدواریم همانطور که در شروع کار، شعارمان طلوعی بود که هرگز غروب نمی‎کند، همیشه در آسمان رسانه‎ای لرستان حضور داشته و هرچند اندک اما سهمی در این عرصه سخت داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=10099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. زنده باشی آقای مریدی . استفاده کردیم و افسوس خوردیم. تندرست باشی

  2. زنده باشی آقای مریدی . استفاده کردیم و افسوس خوردیم. تندرست باشید و شاداب

    • سپاس آقای خدایگان. باعث افتخار است که جنابعالی نوشته های ناقصم رو میخونید. موفقیت روزافزون شما در همه عرصه ها به ویژه کار مطبوعاتی خواسته قلبی بنده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.