- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امام جمعه پلدختر: افزایش بصیرت و آگاهی در جامعه توسط قشر روحانی ضرورت دارد

 

به گزارش میرملاس حجت الاسلام محمد سوری در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیت امنا، مساجد و فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان پلدختر اظهار داشت: کسانی که مروج دین هستند و در مساجد موثر هستند باید بر اساس روایات در برابر ظلم بی تفاوت نباشند و با توجه به خواسته دین، امام(ره) و مقام معظم رهبری ایجاد بصیرت کنند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا خاطر نشان کرد: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند اسیر دنیا بودند و یکی از وظایف ما در انقلاب اسلامی که برگرفته از رسول خدا و ائمه اطهار (ع) است و ما را به آن تشویق می کردند این است که با ظلم کنار نیاییم.

امام جمعه پلدختر افزود: وظیفه همه به ویژه روحانیت افزایش شناخت، بصیرت اجتماعی و خود سازی اخلاقی است و به طور یقین مسجدی که بخواهد آباد باشد باید دست اندرکاران آن تلاش کنند و چنانچه بخواهند فرهنگ بسیجی در کشور پیاده شود باید فرماندهان پایگاه ها اثر گذار باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تداوم راه و یاد امام(ره)، ارتباط با خدا و اخلاص در عمل و دشمن شناسی و پافشاری بر اصول و ارزش های اسلامی را از وظایف بسیجیان می داند که خواسته امام(ره) بهترین راه مبارزه با توطئه دشمن است.

امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد: امام راحل با دشمن اهل سازش نبود و انقلاب اسلامی نباید از امام به عنوان ریشه انقلاب جدا شود که اگر فاصله بگیریم انحراف ما شروع می شود زیرا امام و مقام معظم رهبری به عنوان شاخص و معیار هستند و راه را برای ما روشن ساختند.

وی افزود: در تمام حوزه ها بر اصولی که امام(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم می فرمایند باید پافشاری کنیم و معارف اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

امام جمعه پلدختر یکی دیگر از خواسته های مقام معظم رهبری را دشمن شناسی دانست و گفت: شخص مومن و متدین باید دشمن خود را بشناسد امام راحل و مقام معظم رهبری نیز شیطان بزرگ و دشمن اصلی را آمریکا یعنی همان جبهه استکبار می دانند.

منبع: مهر