تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

گلایه معاون استاندار از عدم حضور دبیر «هفته پژوهش» لرستان/ وقتی خودمان نسبت به مقوله پژوهش بی اهمیت باشیم، نمی توانیم از دیگران توقعی داشته باشیم!

  • کد خبر : 101158
  • 09 آذر 1396 - 8:28

  به گزارش میرملاس به نقل از مهر مهرداد غنضفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان پیش از ظهر چهارشنبه در همایش اختتامیه «هفته پژوهش» لرستان از عدم حضور دبیر این همایش(رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان) گلایه کرد و گفت: وقتی خودمان نسبت به مقوله پژوهش بی اهمیت باشیم، نمی توانیم […]

 

به گزارش میرملاس به نقل از مهر مهرداد غنضفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان پیش از ظهر چهارشنبه در همایش اختتامیه «هفته پژوهش» لرستان از عدم حضور دبیر این همایش(رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان) گلایه کرد و گفت: وقتی خودمان نسبت به مقوله پژوهش بی اهمیت باشیم، نمی توانیم از دیگران توقعی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب شورای فرهنگ عمومی کشور نامگذاری هفته ای به عنوان «هفته پژوهش» بود، اظهار داشت: در همه تعاریفی که برای پژوهش آمده؛ فرآیندی بودن، نظم و استمرار و کشف حقیقت به صورت مشترک مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه پژوهش را به عنوان بستر اقتدار، استقلال و توسعه هر کشوری می دانیم، افزود: اما در مسیر حرکت و در ساختار و عملکرد با دشواری هایی در این حوزه مواجه هستیم.

غضنفری با اشاره به اینکه باید بدانیم که اگر به دنبال تقویت تولید ملی هستیم گام نخست پژوهش است، ادامه داد: مدیران ما باید بدانند اگر دنبال توسعه پایدار هستیم باید فرآیند تصمیم گیری ما در یک عملیات پژوهشی شکل گرفته باشد و تولید کننده خرد و کلان از پژوهش ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز و در برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی های خوبی برای اهمیت دادن به مقوله پژوهش و کاربردی کردن آن صورت گرفته است، تصریح کرد: سه بند از سند اشتغال استان به مقوله پژوهش توجه دارد؛ در برنامه ششم هم در بندهای متعددی به موارد مهمی از جمله تجاری سازی یافته های علمی اشاره شده است/.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه کسانی که در نوآوری تلاش می کنند باید حاصل کار خود را ببینند؛ اگر تکنولوژی وارد بازار نشود فایده ای در توسعه نخواهد داشت، افزود: در لرستان در مرحله گذار هستیم و پژوهشگران می توانند در توسعه لرستان نقش آفرین اصلی باشند.

غضنفری با بیان اینکه باید اقدامات صورت گرفته از هفته پژوهش سال گذشته تا هفته پژوهش امسال نیز نمایش داده می شود تا مشخص می شد که آیا واقعا ایده ها تجاری  شدند و اهداف رسیدیم؟ تصریح کرد: برگزاری این همایش ها وقتی نتیجه دارد که در تولید ثروت خود را نشان دهد.

بر اساس این گزارش، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با عدم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در همایش اختتامیه «هفته پژوهش» گفت: ایشان درگیر کاری در بیمارستان عشایر شدند و حضورشان در بیمارستان لازم بود، لذا نتوانستند در همایش حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.