تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در مناطق غرب کشور خبر داد

  • کد خبر : 101224
  • 13 آذر 1396 - 22:02

به گزارش میرملاس بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز سه شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه دراستان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد که بطور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در استان‌های گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود. […]

به گزارش میرملاس بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز سه شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه دراستان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد که بطور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در استان‌های گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود. در روز چهارشنبه وزش باد در عراق شدت می‌گیرد که احتمالا موجب گرد‌و‌خاک در این مناطق می‌شود و بدین‌صورت استان های ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از چهارشنبه شب یک سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و بارش باران و برف همراه با وزش باد را در روز پنج شنبه در نیمه غربی کشور به‌دنبال خواهد داشت. در روز جمعه با نفوذ جریان های شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوا پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر پنجشنبه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید خواهد شد. در روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در مازندران تشدید می‌شود.

بر این اساس وضع هوا در مناطق متاثر از این سامانه به ترتیب زیر پیش‌بینی می‌شود:

پنج شنبه مورخ ۹۶/۰۹/۱۶: بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود؛ که بارش در غرب و شمال‌غرب ابتدا به شکل باران و سپس به تدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می‌شود و همچنین بارش قابل ملاحظه ی باران در گیلان، غرب مازندران از پنجشنبه شب پیش‌بینی می‌شود.

جمعه مورخ ۹۶/۰۹/۱۷: بارش باران در مناطق جلگه ای گیلان، مازندران و گلستان، بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه‌های شمالی البرز و بارش برف درخراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، البرز و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مهمترین تاثیر این سامانه بارش برف و کاهش قابل توجه دما از پنجشنبه تا شنبه می‌باشد که انتظار می‌رود کمینه دما در مناطق شمال‌غرب و غرب کشور در روز شنبه بین ۵- تا ۱۰- درجه سلسیوس برسد.
وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده، موجب کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی خواهد شد. بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روز‌های ذکر شده در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.