- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل مدیریت بحران لرستان: کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در لرستان/ ۳۰ میلی‌متر باران بارید

به گزارش میرملاس رضا آریایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مقدار بارندگی در لرستان از ابتدای سال آبی جاری تا امروز  ۱۳ آذر ماه اظهار داشت: در شهرستان رومشکان طی امسال ۵۵ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۵۴ میل متر و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله، ۱۲۷ میلی متر بوده است.

وی افزود: در شهرستان کوهدشت طی امسال ۵۰ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۳ میلی متر و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله، ۹۶ میلی متر بوده است؛ در شهرستان دلفان مقدار بارش باران طی امسال ۴۰ میلی متر و در مدت مشابه سال قبل و مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله به ترتیب ۳۵ و ۱۲۴ میلی متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه میزان بارش ها در شهرستان خرم آباد طی امسال ۳۴ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۲ و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله، ۹۷ میلی متر بوده است، تصریح کرد: میزان بارش ها در شهرستان سلسله ۳۲ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله به ترتیب ۴۴ و ۱۱۴ میلی متر بوده است.

آریایی یادآور شد: در شهرستان پلدختر طی امسال ۲۹ میلی متر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال قبل، ۷۶ و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۹۳ میلی متر بوده است، همچنین در شهرستان دورود طی امسال ۲۱ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۱۴۷ میلی متر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان بارش ها در شهرستان بروجرد طی امسال ۱۷ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۹۹ میلی متر و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۱۰۵ میلی متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه در شهرستان ازنا طی امسال ۱۳ میلی متر باران باریده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۹ و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله ۹۰ میلی متر بوده است، افزود: در شهرستان الیگودرز نیز ۱۰ میلی متر باران باریده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله به ترتیب ۵۴ و ۸۵ میلی متر بوده است.

آریایی خاطرنشان کرد: در مجموع در لرستان طی امسال ۳۰ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۱ میلی متر و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۱۰۸ میلی متر بوده است.

وی افزود: میزان بارش ها در لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به مدت مشابه بلندمدت، ۷۲ درصد کاهش یافته است.