تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

رئیس دانشگاه لرستان: ۱۶ آذر تمرین مطالبه گری برای دانشجو است

  • کد خبر : 101256
  • 16 آذر 1396 - 11:35

به گزارش میرملاس دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو اظهار کرد: بزرگداشت روز دانشجو به خاطر ارج نهادن به مقام والای دانشجو و دانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید و دیگری شناساندن این حرکت به نسل […]

به گزارش میرملاس دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو اظهار کرد: بزرگداشت روز دانشجو به خاطر ارج نهادن به مقام والای دانشجو و دانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید و دیگری شناساندن این حرکت به نسل دانشجو و الگو گرفتن از آن است.

وی بیان کرد: دانشجو قشری مطالبه‌گر، پرسش‌گر، عدالت خواه و مردم خواه، روشن‌بین، ریزبین، پرانرژی و نشاط است.

عزیزی تأکید کرد: ۱۶ آذر گرامیداشت روز تکریم مقام دانشجو و دانشگاه است تا این فرهنگ برای دانشجو تمرین مطالبه‌گری، پرسش‌گری، دفاع از حق و استکبارستیزی باشد و مدیران اجرایی آینده کشور همین دانشجوها هستند و دانشجو باید ویژگی‌های فوق را در خود پرورش دهد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه محیطی است که باید اخلاق و قانونمدار باشد و تکریم بین دانشجو، اساتید و کارمند برقرار شود و این سه قشر با هم تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک استاد باید همه اندوخته و دانش خود را با تاکید بر مهارت آفرینی به دانشجو انتقال دهد و چنانچه ضعفی باشد دانشجو باید استاد را به چالش بکشاند، گفت: دانشجو دو رسالت دارد؛ یکی ارتقای اخلاق و دانش عمومی و دیگری کسب علم و دانش آن است، دانشجو باید چالش‌های دانشگاه و جامعه را بشناسد و تمرین دموکراسی در انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و… را نهادینه کند.

عزیزی در ادامه با تبریک سالروز تاسیس ایسنا، در ارزیابی فعالیت این رسانه اظهار کرد: ایسنا خبرگزاری دانشجویی- دانشگاهی بوده و بازویی توانمند در انتقال مسائل، چالش‌ها و اطلاعاتی که جامعه باید از دانشگاه بداند است و خوشبختانه این رسانه در انجام رسالت خود موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: ایسنا حساسیت خاصی در انتقال مسائل دانشگاه به جامعه، در استان و کشور دارد و در این راستا خوب عمل کرده است.

وی تاکید کرد: ضمن احترام به سایر رسانه‌ها، چون ایسنا دانشجویی است باید بیشتر در بطن مسائل دانشجویی و دانشگاه‌ها باشد و دستاورد و اختراعاتی که حاصل فعالیت‌های علمی است را به جامعه معرفی کند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101256

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.