تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

رئیس هیات کوهنوردی لرستان: امکان زنده‌بودن کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه صفر است؛ وزیر ورزش پیگیر حادثه

  • کد خبر : 101299
  • 18 آذر 1396 - 9:31

به گزارش میرملاس آرش قیاسیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فردا راس ساعت ۷ صبح، یک فروند بالگرد در شهرستان ازنا جهت عملیات جستجو و انتقال اجساد اعزام می‌شود و تیم‌های انتقال اجساد در محل انبار بهمن حضور خواهند یافت و با عملیات ۴ ساعته اجساد را انتقال می‌دهند. رئیس هیات کوهنوردی لرستان با […]

به گزارش میرملاس آرش قیاسیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فردا راس ساعت ۷ صبح، یک فروند بالگرد در شهرستان ازنا جهت عملیات جستجو و انتقال اجساد اعزام می‌شود و تیم‌های انتقال اجساد در محل انبار بهمن حضور خواهند یافت و با عملیات ۴ ساعته اجساد را انتقال می‌دهند.

رئیس هیات کوهنوردی لرستان با اشاره به اینکه اجساد نهایتا تا ارتفاع ۳ متری دفن شده‌اند تصریح کرد: هر کسی که دچار سانحه بهمن شود نهایتاً ۲۰ دقیقه زنده می‌ماند و اکنون احتمال زنده ماندن مفقودین صفر است.

غیاثی با بیان اینکه طی چند روز آینده بارشی در منطقه سانحه نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: تیم ۲۰ نفره‌ متخصص متشکل از نیروهای هیات کوهنوردی و هلال احمر که دوره سونداژ را طی نموده‌اند، جهت جستجوی اجساد به منطقه اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعضای این تیم کوهنوردی از بهترین کوهنوردان کشور بوده‌اند اظهار داشت: متاسفانه بدی آب‌و‌هوا و همچنین عدم مدیریت مناسب زمان، موجب سانحه مزبور گردیده است.

رئیس هیات کوهنوردی لرستان با اشاره به پیگیری‌های وزیر ورزش در مورد این حادثه و مشخص شدن وضعیت کوهنوردان مفقود شده عنوان کرد: در پی این حادثه رئیس فدراسیون کوهنوردی نیز جهت بررسی موضوع تا ساعاتی دیگر در لرستان حاضر می‌شود.

به گزارش تسنیم، تیم کوهنوردی ۱۴ نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز ۳ روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم ۱۵ نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۳ کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و ۱۲ کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم ۱۵ نفره تاکنون ۷ کوهنورد مفقود شده (۲ زن و ۵ مرد)، ۲ نفر جان باخته و ۶ نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن ۷ مفقودی از صبح فردا دوباره ادامه پیدا می کند هرچند به گفته مسئولان به احتمال زیاد ۷ نفر مفقودی جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.