تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

اصلاح طلبی آرام که گام به گام «عمل» می کند

  • کد خبر : 101481
  • 26 آذر 1396 - 22:42

مسعود شجاعی/ میرملاس: انگار همین دیروز بود که مردم شریف ایران در انتخاباتی باشکوه و در راستای دمیدن روح امید به جامعه ایران، «دولت تدبیر و امید» را برگزیدند. انتخاباتی که در آن دکتر حسن روحانی که با رای ۲۵ میلیونی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد. مردم لرستان هم همگام با سایر مردم […]

مسعود شجاعی/ میرملاس: انگار همین دیروز بود که مردم شریف ایران در انتخاباتی باشکوه و در راستای دمیدن روح امید به جامعه ایران، «دولت تدبیر و امید» را برگزیدند. انتخاباتی که در آن دکتر حسن روحانی که با رای ۲۵ میلیونی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.
مردم لرستان هم همگام با سایر مردم ایران با شور کم نظیری در این پویش مردمی مشارکت کردند و رای حدود ۵۷ درصدی شان را به دکتر حسن روحانی تقدیم کردند تا نسیم «تدبیر و امید» هم در لرستان وزیدن بگیرد.

هیئت دولت هم در همین راستا در اواخر شهریور ماه دکتر سیدموسی خادمی را به عنوان استاندار لرستان منصوب کرد تا «رویه» ای نو در لرستان شروع شود. سابقه خادمی در مسولیت های قبلی اش نشان داده بود که اصلاح طلبی آرام و خوشفکر است و گام به گام و هدفمند «عمل» می کند. همین کافی بود تا موجی از امید در دل همفکران و همراهان دولت تدبیر و امید در لرستان ایجاد شود.
خادمی از همان روزهای ابتدایی حضورش در لرستان به شناخت از ظرفیت ها و آشنایی به کمبودها و چالش های پیش روی استان پرداخت و با عزمی جدی به بازدید تمام شهرستان های استان پرداخت.

خادمی اولین تغییرش را با تغییر مدیر کل حوزه استاندار کلید زد. «مسعود بهرام نژاد» اصولگرا جای خودش را به «سیدمحمد موحدپور» اصلاح طلب داد. بهرام نژاد که روزگاری با اعتراض جدی اصلاح طلبان لرستان توسط استاندار سابق لرستان به عنوان مدیر کل حوزه استاندار انتخاب شده بود با حکم استاندار جدید لرستان رفت تا یک «اصلاح طلب» که سوابق مثبتی در تشکیلات اصلاحطلبی هم دارد به جای وی بنشیند. موحدپور که سابقه رئیس حزب اعتدال و توسعه استان کهگلویه و بویراحمد را هم در کارنامه خود دارد از مدیران خوش نام و باسابقه آموزش و پرورش است که در زمان مدیریتش خدمات ارزنده ای را به ارمغان آورده بود. وی با تدبیر استاندار لرستان به عنوان مدیر کل حوزه استاندار منصوب شد تا اولین تغییر اصلاح طلبانه در راستای شعائر دولت «تدبیر و امید» در لرستان صورت بگیرد.

دومین تغییر رسمی استاندار لرستان جایگزینی «گودرز امیری» به جای «مهرداد غضنفری» بود. استاندار لرستان دلیل این تغییر را هماهنگی بیشتر مجموعه استانداری خواند و در مقابل برخی مخالفت ها هم تاکید کرد که «امیری» همفکر دولت است. گودرز امیری سوابقی همچون شهرداری تا معاونت استانداری را در سابقه خود داشت و خود نیز همواره تاکید کرده است که اصلاح طلب است و در جهت دولت تدبیر و امید گام خواهد زد.

خادمی صبور و آرام پس از این انتصاب و پس گذشت ۲ ماه از حضورش در لرستان، در یک جلسه رسمی به نکته ای حیاتی اشاره کرد: “برخی تخریب ها مانع انتصاب نیروهای بومی در لرستان می شود…” ونیز اینکه “در غیر از حوزه استانداری، انتصابات با حکم وزارت خانه ها صورت می گیرد و استاندار صرفاً یک رای دارد.”

این جملات نشان می داد که خادمی برای انتصاب نیروهای بومی تلاش کرده، ولی بی نتیجه مانده است. وی حتی در پایان این جلسه هم مشخصاً در مورد مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اظهار نظر کرد.
ابتدا باید اشاره کرد که «غلامرضا سلیمانی» مدیرکل قبلی میراث فرهنگی لرستان به ۲ دلیل مورد انتقاد جدی اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید بود: اول اینکه سابقه وی در این مسئولیت نشان می داد که «متخصص و کاردان» نیست و دوم اینکه وی «میراث دار» فکر دولت تدبیر و امید نبوده و با حامیان دولت دکتر روحانی همراهی نداشت. همین دلایل برای تغییر وی کافی بود.

با توجه به سخنان استاندار لرستان در مورد انتصاب نیروهای بومی یا غیربومی قرعه فال به نام «سیدامین قاسمی» معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی فارس افتاده بود و وی گزینه ای بود که برای مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مطرح شد. قاسمی در عین جوانی نشان داده بود که کاردان است و به همین دلیل در استان بزرگ و پهناوری چون فارس با قدمت «تخت جمشید» معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی این استان را چرخانده بود و حال با تصمیم رئیس میراث فرهنگی کشور برا توسعه میراث فرهنگی استان لرستان انتخاب شده بود. وی نیز «اصلاح طلبی» است که به جای یک «اصولگرای» دیگر می نشیند.
اما و اما همچنان خواسته ها از دکتر خادمی در راستای تحول در استان لرستان و در جهت عمل به شعارهای دولت تدبیر و امید ادامه دارد…

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.