تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد: دغدغه مردم رفع بیکاری و فساد اقتصادی است/ مسئولان پاسخگو باشند

  • کد خبر : 101580
  • 02 دی 1396 - 10:07

به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بندگان خدا باید تقوا داشته باشند چراکه خداوند در آنچه در سینه و قلب انسان‌ها وجود دارد بسیار آگاه و باخبر است. دغدغه مردم رفع بیکاری […]

به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بندگان خدا باید تقوا داشته باشند چراکه خداوند در آنچه در سینه و قلب انسان‌ها وجود دارد بسیار آگاه و باخبر است.

دغدغه مردم رفع بیکاری و فساد اقتصادی است

وی در ادامه سخنان خود با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت عیسی(ع)، امام حسن عسگری(ع) و عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: امام حسن عسگری(ع) باوجود فشارهای بسیار زیاد و بی‌وقفه حکومت عباسی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی برای حفظ اسلام ناب انجام دادند.

وی با اشاره به کوشش‌های علمی امام حسن عسگری(ع) در دفاع از دین اسلام، رفع شبهات دینی و تبیین صحیح اندیشه‌های ناب اسلامی بیان داشت: ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین شیعیان در سراسر جهان اسلام، فعالیت‌های سری سیاسی کنترل‌شده برای مبارزه سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان ویاران خود، تربیت و آگاهی دادن و توجیه رجال سیاسی شیعه و … از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این امام بزرگوار بوده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری و مردم از دولت عنوان کرد: بالا رفتن قیمت‌ها، بیکاری و فساد اقتصادی جزء دغدغه‌های مردم است و مطالبه دارند که رفع شوند.

ضرورت مجازات حداکثری برای مفسدان اقتصادی

حجت‌الاسلام متقی نیا با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوعات به‌صورت خصوصی و عمومی تأکید داشته‌اند تصریح کرد: اولین اقدام مسئولان در این رابطه باید این باشد که از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و سراغ حل مشکلات مردم بروند.

وی بابیان اینکه آنچه ما می‌بینیم این است که برخی مسئولان در چند سال اخیر تنها «اضافه‌وزن» داشته‌اند و به دنبال استخدام آشنایان و خانواده‌های خود بوده‌اند گفت: این در حالی است که مبارزه مسئولان مبارزه با نفس سرکش خود در برابر بیت‌المال است و باید کار و تلاش برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تأکید بر ضرورت برخورد با مفاسد اقتصادی بیان داشت: همچنین مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام متقی نیا با اشاره به حرکت اخیر دادگستری لرستان و سازمان بازرسی در مقابل متجاوزین به بیت‌المال گفت: در این راستا باید پیشگیری از وقوع جرم و فسادهای اقتصادی در دستگاه‌ها و همچنین حداکثر مجازات برای مفسدین اقتصادی و دستگیرشدگان در این رابطه مدنظر باشد.

مراسم ۹ دی به‌صورت باشکوه برگزار شود

وی با تأکید بر اینکه از دستگاه‌های ناظر و قوه قضائیه انتظار می‌رود که با قاطعیت انقلابی و همچنین عدالت در این رابطه اقدام کرده و مردم را امیدوار کنند گفت: همچنین باید مشکل چغندرکاران استان برای رفع در دستور کار قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تأکید بر اینکه مسئولان به‌جای اینکه ۹۰ درصد فکرشان به دنبال انتصابات باشد به فکر مردم باشند ادامه داد:همچنین متأسفانه امروز خبرهای ناگواری از وضعیت تغذیه مدارس شبانه‌روزی و عشایری استان به گوش می‌رسد که باید به قید فوریت این موضوع بررسی و رفع شود.

حجت‌الاسلام متقی نیا تأکید کرد: نمایندگان، قوه مجریه و قوه قضائیه باید به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله ۹ دی نیز بیان داشت: در این رابطه انتظار می‌رود که مسئولان مقدمات و فضاسازی لازم را برای برگزاری باشکوه مراسم ۹ دی در استان داشته باشند و نسبت به تکریم و تعظیم این روز اقدام کنند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.