تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

وقتی همه دیواریم …

  • کد خبر : 10161
  • 15 مهر 1391 - 11:17

مهدی دوست محمدی / میرملاس نیوز : وقتی همه دیواریم… از مهم ترین لوازم و عناصر رسیدن به هدف و نتیجه در یک جمع یا گروه وحدت و همدلی علی رغم اختلاف نظرها و تشتت آراست. تصور کنید در یک جمع خانوادگی یا یک تشکل سیاسی یا اجتماعی بنا بر اتخاذ تصمیمی باشد اما برخی […]

مهدی دوست محمدی / میرملاس نیوز :

وقتی همه دیواریم…

از مهم ترین لوازم و عناصر رسیدن به هدف و نتیجه در یک جمع یا گروه وحدت و همدلی علی رغم اختلاف نظرها و تشتت آراست.

تصور کنید در یک جمع خانوادگی یا یک تشکل سیاسی یا اجتماعی بنا بر اتخاذ تصمیمی باشد اما برخی از اعضای خانواده یا گروه درصدد کارشکنی بی دلیل باشند. این مسأله بسیار برای ما اتفاق افتاده و می افتد. در سطح کلان تر اما با توجه به ازدیاد اعضای گروه مثلاً شهروندان یک شهر این کارشکنی ها و ناهماهنگی های بی دلیل یا با دلایل غیر اصولی و غیر منطقی اثرات مخرب تری دارد اگرچه ممکن است به اندازه گروه های کوچک تر اثرات سوء آن به چشم نیاید.

شهرستان کوهدشت متأسفانه از دیرباز شاهد کشمکش ها و زد و خوردهای سیاسی ، فرهنگی و قبیله ای بیشماری بوده که باید به نقش به سزای این مسأله در عدم پیشرفت و بعضاً پسرفت های آن توجه ویژه نمود. این مسآله در کنار کم توجهی مسئولین امر می تواند به عنوان یکی از دو عامل اصلی توسعه نیافتگی و سیر قهقرایی کوهدشت در نظر گرفته شود. باید بپذیریم که تا زمانی که حسادت ، منفعت طلبی ، شخصی گرایی و بی توجهی به منافع و کیفیت زندگی دیگران در میان ماست هیچ نماینده ی مجلس ، شورای شهر ، استاندار و دولتی نمی تواند در جهت رفع عقب ماندگی های ما گامی بردارد. اگر چه روی صحبت ما با شهروندان خاص است اما تصور کنید اگر این خصایص اخلاقی منفی در میان خود مسئولین جریان داشته باشد چه می شود؟! بنابراین هم مسئولین و هم شهروندان باید با همدلی و همراهی و پرهیز از منفعت طلبی ، شخصی گرایی و تخریب دیگران در جهت رفع محرومیت ها و پس افتادگی ها گام بردارند.

نماینده ی مجلسی که مدام از ناحیه طیف های مختلف شهروندان برای انواع و اقسام تصمیم گیری ها تحت فشار است و با موج عظیمی از تخریب ها و تأییدها مواجه است برای رفع مصائب این شهر چه گام مثبتی می تواند بردارد؟ بارها شاهد بوده ایم که نمایندگان از وجود این جو در شهرستان نالیده اند اگرچه بعضاً و گاهاً خود نیز در بروز و ظهور چنین جوی بی تاثیر نبوده اند.

نگارنده به جرأت درصد بالایی از عوامل دخالت نمایندگان قبلی و نماینده فعلی شهرستان در عزل و نصب ها و سایر کارهای خارج از وظایف نمایندگی مجلس را ناشی از رفتار شهروندان می داند البته همانطور که در بالا گفته شد شهروندان خاص.

امیدواریم روزی برسد که همه ما با یک دلی و مهربانی و با نگاه به آینده ی شهر و فرزندانمان دست از نابرادری ها و لجاجت ها برداریم و به زودی شاهد شروع تحولات بنیادین در حوزه های مختلف و رفع محرومیت ها ، فقر و بیکاری در کوهدشت باشیم … إن شاء الله

 من راه تو را بسته ، تو راه مرا بسته              امید رهایی نیست وقتی همه دیواریم (حسین منزوی)

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=10161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام مهدی جان
    درود بر تو به خاطر طرح این موضوع ارزشمند و حائز اهمیت
    مهدی جان مطلبو طوری کامل به تصویر کشیدی که واقعا آدمو غرق فکرش میکنه آفرین بر تو
    نظر شخصی من اینه که این موضوع بیشتر برای مردم به ویژه اون شهروندان خاص امری روشنه که متاسفانه همان شخصی گرایی که جنابعالی به آن اشاره فرمودید دامن گیر این افراد شده است که درین شرایط قهقرایی این افراد کاری بسیار سخت است.
    امیدواریم که این شهروندان عزیزمان دست به دست هم داده وبرابری مقابل همنوع خود را سرلوحه ی تکالیف خویش قرار دهند.
    با تشکر

  2. ما خویش ندانستیم بیداری مان از خواب
    گفتند که بیدارید؟ گفتیم که بیداریم….

    *
    *
    *
    درود به مهدی عزیز

  3. سلام بر آقا مهدی
    آفرین بر تو صد آفرین

  4. باتشکر از آقای دوست محمدی

    کاش کسی صداتو فقط می شنید

  5. امیدواریم این سرمایه ی دلسوز شهرمان بتواند در آینده بیشتر بدرد مردم شهرمان بخورد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.