تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

معاون اقتصادی استاندار لرستان: لرستان یکی از استان‌های زیبا و مستعد در زمینه توسعه گردشگری است

  • کد خبر : 101631
  • 03 دی 1396 - 18:29

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: سهم استان در صادرات صنایع دستی صفر است. به گزارش میرملاس گودرز امیری در مراسم تکریم و تودیع مدیران کل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌های زیبا و مستعد در زمینه توسعه گردشگری بوده که مبنای توسعه آن در گردشگری، حفظ آثار و […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: سهم استان در صادرات صنایع دستی صفر است.

به گزارش میرملاس گودرز امیری در مراسم تکریم و تودیع مدیران کل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌های زیبا و مستعد در زمینه توسعه گردشگری بوده که مبنای توسعه آن در گردشگری، حفظ آثار و تولید است.

وی با بیان اینکه مردم و سرمایه‌گذاران در این زمینه می‌توانند نقش موثری داشته باشند و مسئولین تسهیل کننده مسیر هستند، افزود: سابقه تاریخی تولید مفرغ لرستان به ده‌ها هزار سال قبل برگشته و هم اکنون در موزه‌های مهم دنیا نگهداری می‌شوند اما حال صادرات صنایع دستی صفر است که جای تاسف دارد.

امیری یادآور شد: برای توسعه گردشگری حتما نباید هتل و زیرساخت‌های زیادی وجود داشته باشد و می‌توان با احیای غذاهای قدیمی، بوم‌گردی و… آن را تحقق بخشید و این وظیفه به عهده مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بیان داشت: دولت در راستای گردشگری برای احداث خانه گردشگری تسهیلات درنظر گرفته که کار ارزشمندی است و می‌تواند باعث رونق این مهم شود.

وی به احداث باغ‌های گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: این کار اقدام مهمی است و می‌توان تنها با تأمین روشنایی، آب و جایی برای اسکان مسافران، پذیرای گردشگران بود و سبب اشتغال و رونق اقتصادی منطقه شد.

امیری با بیان اینکه در زمینه اشتغال فراگیر تسهیلات خوبی درنظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در کنار آن تسهیلات روستایی نیز اعطا می‌شود که از یارانه برخوردار بوده و می‌توانند تسهیلگر نیز باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در راستای حفظ آثار تاریخی موضوع بازسازی آنها را یکی از موارد مهم عنوان کرد و گفت: در این راستا نیاز به اعتبار است که از مسئولان سازمان میراث فرهنگی درخواست داریم بودجه‌های لازم را تأمین کنند.

وی از تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری استان خبر داد و بیان داشت: در همین راستا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمادگی لازم را برای حمایت از سرمایه‌گذاران دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

امیری به کانون‌های گردشگری بسیار زیبا و بکر در استان اشاره کرد و افزود: در این نقاط خدماتی ارائه نمی‌شود و همه منتظرند که دولت پای کار بیاید که دیدگاه غلطی است چراکه او تنها می‌تواند تسهیل‌گر مسیر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان به چهارفصل بودن استان اشاره کرد و گفت: این استان مستعد طبیعت‌گردی است و می‌تواند در تمام فصول گردشگران را جذب کند.

وی با تأکید بر اینکه باید همایش‌های ویژه توسعه گردشگری در استان برگزار شود، اظهار داشت: در این مراسم می‌توان نظر مسئولین و سرمایه‌گذاران را جذب و با دیدگاه مردم آشنا شد.

امیری تصریح کرد: لرستان سرزمینی با منابع غنی آب است که در جذب گردشگر از آنها استفاده نمی‌شود.
باید در این راستا برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.
تنظیم کننده: گودرزی

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. با ارزوی موفقیت و خوش امدگویی به جناب اقای امیری… انشا الله جناب اقای امیری با درایت و مدیریت شان در توسعه گردشگری شهرستان کوهدشت که مستعد گردشگری هستن نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشن ..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.