- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کلامی با نمایندگان با بصیرت لرستان

روح اله بیراوند/ میرملاس: از قلم افتادن غیرعمد و عدم چاپ نام مقدس حضرت علی(ع) در یک جزوه آموزشی‌ اتفاقی ناخواسته بود که باعث شد اختلاف عمیق بین دغدغه های مردم و اهداف شخصی برخی نمایندگان بر همگان آشکار و هویدا گردد.

نمایندگان مردم محترم لرستان یا قانون اساسی را مطالعه نکرده اند و یا اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی ندارند !!! طبق اصل ۳۶قانون اساسی《اصل برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد》طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی《قوه قضاییه مسئول رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات،تعدیات،شکایات،حل و فصل دعاویی می باشد》. هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی حق اظهار نظر در مورد مجرمیت یا عدم مجرمیت اشخاص را ندارد وصرفا می توانندطبق اصل ۱۵۹ قانون اساسی از طریق محاکم صالحه احقاق حق نمایند که در این صورت نیز انتشار و اعلان مفاد رای صادره در صلاحیت قوه قضاییه می باشد. حال با توجه به اوصاف فوق الذکر از نظر شما چه لزومی به ارجاع یک موضوع سهوی که دارای ماهیت قضایی بوده به صحن علنی مجلس وجود نداشت؟ در صورتی که طبق اصل ۷۱ قانون اساسی مجلس مکانی برای تصمیم گیری و وضع قانون در مسائل کلان و عمومی جامعه است.
اشخاصی که در آموزش و پرورش خدمت کرده اند یا به هر طریقی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند به خوبی می دانند این نوع بزرگنمایی و مطرح کردن این اتهامات در فضای مجازی و حتی کشیدن موضوع به رسانه ملی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی با قصد رسیدن به اهداف شخصی و جلب رضایت طرفداران و مدعیان پست های اداری در آموزش و پرورش بوده که در نهایت نیز هیچ نتیجه و دستاوردی جز رنجش خاطر و توهین به اعتقادات مردم ولایت مدار استان لرستان در پی نداشته و نخواهد داشت.
پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) فرموده اند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تمام کنم و مولایمان علی علیه السلام فرموده اند: “بهتان زدن به آدم بی‌گناه گناهش بزرگتر از آسمان است و به فرموده امام صادق علیه‌السلام 《هر کس به زبان مومنی سخن بگوید و از آن رسوایی او و از بین بردن مروّت و جوانمردی‌اش را بخواهد تا از چشم مردمان بیفتد، خداوند او را از ولایت خودش به ولایت شیطان می‌اندازد ولی شیطان هم او را نمی‌پذیرد و در حدیثی دیگر از امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:《 المومن اعظم حرمه من الکعبه》حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است. شما با این رفتارتان می خواهید با اجبار و تزویر محبان مولایمان علی علیه السلام را که از ۱۴۰۰ سال پیش به دین اسلام گرویده اند از دین خارج کنید و اسلام را مختص به حزب یا گروه خود بدانید!!
آیا ذره ایی با خود فکر نکردید اگر این صحبتها و اتهامات بی اساس و پایه باشد، این کار شما باعث ریختن آبروی مومنی بی گناه خواهد شد . آیا با این سن و سال و جایگاه هنوز نمی دانید و متوجه نیستید که اقرار اشخاص بالاترین دلیل قانونی است و حتی در شریعت مقدس اسلام اقرار از جانب اشخاص کافر پذیرفته شده و حکم اصلی و اولیه خداوند متعال نیز بر برائت همگان است. شما به چه حقی و چه دلیلی اعتراف به اشتباه را از یک فرد مسلمان نمی پذیرید و برخلاف اصل برائت حکم به کشف نیت اشخاص صادر می کنید؟ آیا تا کنون در هیچ جایی و هیچ کاری شاهد هیچ اشتباهی نبوده اید؟ آیا تا به حال نشنیده اید که در چاپ کتب مقدسی همچون قرآن مجید و نهج البلاغه اشتباهات تایپی صورت گرفته باشد و در چاپ نسخ بعدی آن اشتباهات اصلاح شده باشد.‌آیا شما احکام دین مبین اسلام را مطالعه نکرده اید و نمی دانید حتی اگر در بیان و قرائت سوره های نماز اشتباهی صورت گیرد ، خداوند متعال حکم به مجرمیت وطرد مکلفین صادر نکرده است بلکه به شخص مکلف امر فرموده نماز را مجدد اصلاح کند و بطور صحیح بخواند. اگر شما اشتباهات سهوی تک تک نمازگزاران آگاه بودین چه حکمی صادر می کردید و چه بلایی بر سر این مردم‌ بی گناه می آوردید؟
ما از نمایندگان باغیرتمان که از شدت غصه و دغدغه حل مسائل و امورات حوزه انتخابیه حتی در صحن علنی مجلس یک لحظه خواب بر چشمانشان نمی افتد این انتظار را داریم که با استعانت از خدواند متعال و با الگو برداری از عدالت و شجاعت مولایمان علی علیه السلام در صحن مجلس و یا هر جلسه ایی که به عنوان نماینده مردم حضور می یابند( نه جلسات مربوط به گردش خانه به خانه جهت کسب رای مردم) نطق های محکم و جسورانه ایی ایراد فرمایند و به هر طریق ممکن به فکر رتبه اول بیکاری خانمان سوز جوانان و مشکلات فلاکت بار اقتصادی خانواده های این دیار باشید که همانا بسیاری از فسادها ، بی اخلاقی ها ، بی بندباری، اعتیاد، طلاق ، خودکشی ، سرقت و … ریشه در این مسائل دارد .اگر فرصت کردید در بین مردم‌حوزه انتخابیه خود پرس و‌جویی‌ مختصر داشته باشید تا به وضوح مطلع شوید بسیاری از مردم دیگر امیدی به شما ندارند و حتی انتظاری هم ندارند که از تنور سرد و بی رمق حزبی شما که بیشتر شبیه کوره آجر پزی است نانی بر سفره مردمان این دیار آورده شود. ‌
به راستی نمایندگان مردم محترم لرستان تا به حال چند بار توانسته اید موافقت و امضاء ۱۵۰ نماینده از سایر استانها را برای حل معضلات و مشکلات استان جلب نمایید؟ شما اگر به فکر دانش آموزان و فرهنگیان و آموزش و پرورش بودید سعی و تلاش می کردید با امضای ۱۵۰ نماینده مجلس، بودجه آموزش و پرورش استان لرستان را افزایش دهید تا در این استان دیگر شاهد وجودقریب به ۲ هزار فضای آموزشی مخروبه و فرسوده نباشیم و مطالبات معوق فرهنگیان و حقوق معلمین حق التدریس و قراردادی و صدها مشکل دیگر را حل می کردید و با افزایش سرانه مدارس به کمک امر تعلیم و تربیت و توسعه و تجهیز مدارس میشتافتید. حال که شما نمایندگان که با رای مستقیم مردم راهی مجلس شده اید برای مردم حوزه انتخابیه توضیح دهید که غیر از افزایش ۷۰ درصدی حقوق خودتان برای افزایش سطح رفاه و حقوق فرهنگیان و حفظ شان و منزلت ایشان چند نطق بیان کرده اید و چه اقدامات عملی در این راستا انجام داده اید. این کار شما این مسله را به ذهن متبادر می سازد که شما به جای پاسخگویی به مردم حوزه انتخابیه و خصوصا قشر فرهنگیان می خواهید با یک تغییر موضع زیرکانه، خود را در جایگاه قاضی و یا شاکی از آموزش و پرورش قرار دهید و از پاسخگویی در مقابل افکار عمومی رهایی یابید!!
۳_اما انتقادی که به آموزش و پرورش استان لرستان وارد است، پذیرش بی چون و چرای استعفای ۲ تن از کارکنان حوزه معاونت پرورشی می باشد که ظاهرا هیچ سوءنیت و تعمدی از آنها کشف نشده است و علی الظاهر بابت این اشتباه نیز به کرات از مردم و مسولین عذرخواهی کرده اند اما با این وجود قربانی سهم خواهی عده ایی منفعت طلب شده اند. حال چنانچه شما نمی توانید‌ قصد و نیت مجرمانه این اشخاص را ثابت کنید بر شما مسئولین از هر حزبی و گروهی تکلیف است در اسرع وقت از خانواده این اشخاص که یحتمل از پیروان مذهب شیعه اثنی عشری و محبان حضرت علی(ع) هستند در اسرع وقت عذرخواهی و دلجویی نمایید و به ایشان عرض میکنم نه در شریعت اسلام و نه در قانون این مملکت و نه در محضر وجدان عمومی برای اینگونه اشتباهات سهوی هیچ سرزنش و عقوبتی وجود ندارد و اگر مولایمان حضرت علی (ع) در بین ما حاضر می شدند، قطعا عذرخواهی یک شخص مومن را بخاطر انجام یک خطای سهوی به راحتی می پذیرفتند اما به هیچ وجه از اختلاس ها و دزدی های کلان به سادگی عبور نمی کردند و مجرمین و مفسدین واقعی را به شدت بسزای اعمال خود می رسانیدند.
در پایان از درگاه خداوند باری تعالی خواستاریم که اشخاص جاهل و غافل را به صراط مستقیم هدایت و مردم ولایت مدار این دیار را از شر شیاطین بد ذات و عمر و عاص های زمانه محفوظ بدارد.