تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مبلغی: گزینش افراد بر اساس شایسته‌سالاری باشد

  • کد خبر : 101974
  • 28 دی 1396 - 17:45

 به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی عصر امروز در همایش گزینشگران که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که امام علی(ع) نیز به آن تاکید بسیار داشته‌اند حق متقابل مردم در مقابل زمامداران و حق زمامداران در مقابل مردم است که انجام این امر سبب ثبات و پابرجایی […]

مبلغی

 به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی عصر امروز در همایش گزینشگران که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که امام علی(ع) نیز به آن تاکید بسیار داشته‌اند حق متقابل مردم در مقابل زمامداران و حق زمامداران در مقابل مردم است که انجام این امر سبب ثبات و پابرجایی نظام و عدالت می‌شود که همه گروه‌ها چه موافق و چه مخالف باید آن‌ را انجام دهند.

وی افزود: در نظام اسلامی باید رعایت حال مردم در دستور کار قرار گیرد و این کار سبب می‌شود مردم نیز متقابلا رعایت حال زمامداران حکومت را داشته باشند.

مشاور امور فرهنگی و روحانیت استاندار لرستان عنوان کرد: حق خدا برمردم یک حق یک طرفه است و مردم هیچ حقی بر خدا ندارند چراکه خداوند رحمان همه چیز را خلق کرده است و به همه مخلوقاتش لطف و محبت دارد اما یک حق را برای مردم‌مشخص کرده که آن حق اطاعت مردم از خدا و انجام کارهای نیک است.

وی با تاکید بر رعایت حقوق مردم بیان کرد: امام علی(ع) برای گزینش دو ویژگی معرفی کرده‌اند و آن دو علم و دانش، تعهد و فضیلت است، کسی که این دو ویژگی را نداشته باشد و کسی او را در جایی به‌کار گیری کند در صورتیکه بداند شخصی که این ویژگی‌ها را دارد بیکار است، مرتکب خیانت شده است.

مبلغی با اشاره به اینکه گزینش مانند پل صراط یک راه باریک و برنده است، تصریح کرد: نباید در کار گزینش از عدالت کوتاهی کرد و باید افراد براساس توانمندی‌های خود انتخاب شوند چراکه پیامبر اکرم(ص) نیز افراد را براساس توامندی‌هایشان برای انجام امور انتخاب می‌کرد.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری به معنای این است که از افراد شایسته در به‌کارگیری امور استفاده شود خاطرنشان کرد: اگر به دنبال شایسته سالاری باشیم، باید هر کس که شایسته‌تر است انتخاب شود؛ در کار گزینش نباید سخت‌گیری بی‌جا شود و از طرفی کوتاهی نیز صورت نگیرد چراکه  سختگیری بی‌جا سبب زدگی افراد می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.