تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

پاسخ «مظفر امیدی» به «مرتضی ادیب»: عبور از مردان دهه شصت واقعیتیست که باید تحقق یابد!

  • کد خبر : 102482
  • 28 بهمن 1396 - 18:00

مظفر امیدی*/ میرملاس: دهه شصت برای هر ایرانی همواره یادآور خاطراتی تلخ و شیرین است حتی برای رئیس جمهور کنونی زیرا درنطق های انتخاباتی شان نسبت به رقیبانش جمله معروف و پر از راز و رمزی را عنوان کردند :”من این ها را می شناسم “دهه شصت دهه جنگ و دهه رنج و….. و اما […]

مظفر امیدی*/ میرملاس:

دهه شصت برای هر ایرانی همواره یادآور خاطراتی تلخ و شیرین است حتی برای رئیس جمهور کنونی زیرا درنطق های انتخاباتی شان نسبت به رقیبانش جمله معروف و پر از راز و رمزی را عنوان کردند :”من این ها را می شناسم “دهه شصت دهه جنگ و دهه رنج و…..
و اما برای مردمان کوهدشت دهه شصت یادآور دهه افتراق و صف بندی و یا دهه شکل گیری چپ و راست سیاسی افراط گرایانه وپیامدهایی چون قلع و قمع مدیران ،تسویه حساب باندی و سیاسی ،دهه گزینش های مغرضانه و حذف و محرومیت کردن برخی از فرزندان با استعداد مردم دیار طرهان بود ،دهه شصت یادآور پدیدآیی دو جبهه سیاسی در میان مردم کوهدشت بود که پس از انتخابات مجلس هر دو گروه رویه اعتراضی را داشتند که می توان نماد اعتراض شان را در دو شعار :
“ابطال پشت ابطال ،نشانه قدرت است
ابطال پشت ابطال نشانه ذلت است “تلقی نمود ،
و اما چه کسانی مسبب این تفکر افراط گرایانه و پیامدهای تلخ آن ، از ریختن خون زنان و مردان این دیار محروم تا محرومیت از داشتن نماینده در مجلس سوم ، محرومیت از دوران سازندگی وفقدان سرمایه گذاری تا به قدرت رسیدن افراد وشخصیت هایی ضعیف بر کرسی نمایندگی این شهرستان طی ادوار گذشته تا کنون بوده اند ؟
آنچه را که تحت عنوان نظر سنجی رادیو تلگرامی لرستان در قالب تصویر خط خورده و اتمام انقضاءسه چهره سیاسی شهرستان کوهدشت مطرح گردید را نمی توان پایان یافته تلقی نمود ؛زیرا هنوز آثار ما تاخر حضور عالیجنابان آن دهه باقی مانده و باید پاسخ نابسامانی های امروز کوهدشت اعم از ،بیکاری و فقدان صنعت و کشاورزی مدرن ،کوچ نخبگان ،حذف و کنار زدن فرزندان با استعداد ،رویش علف های هرز در حوزه های مدیریتی ،فرهنگی ،سیاسی طی ادوار گذشته را باید در رد پای آنان جستجو کرد .
در سایه سار این عالجنابان و سروران گرامی و مدیریت آنان بود که محرومیت ،فقر و تنگدستی ،قربانی شدن مردم ، آسیب های اجتماعی همچون گرایش جوانان به بزهکاری ها ،اعتیاد و طلاق ، هرگز درمان نگردید و بلکه هر سال آمارهای این آسیب ها افزون یافت و همواره رتبه های اول را در سطح جامعه کسب نمودیم .
ما مخالف تاریخ انقضاء مردان این مثلث هستیم؛ زیرا از مثلت متساوی الساقین همواره چند شکلی نامنظمی در حوزه سیاسی کوهدشت زاده شده که هر ضلع آن برای ۱۲ سال و یا ۸ سال ، پسرفت فرهنگی ،سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی را به بار آورده است ،کیست که نداند در مجلس چهارم و ششم و هفتم ره آورد وکیل خوش اقبال کوهدشت برای مردم چه بوده ؟براستی زمینه به قدرت رسیدن این شخص را چه کسانی و چگونه مهیا کردند ؟
و کیست که نداند چه کسی زمینه ظهور وکیلی را طی دو دوره گذشته و حال فراهم نموده و خود را مفتخر می داند که برادران فکری دیروز خود را شکست داده و آنان را در چاهی انداخته که برادران یوسف یعقوب، با وی کردند ،

ما مخالف تاریخ انقضای عالیجنابان کوهدشتیم ،عالیجنابانی که روزگاری باهم و یابر هم و در تضاد و تناقض افکار و اندیشه بوده و اکنون می بینیم که ساقین این مثلث ، گونه ای دگر پیوند خورده است ،کاش جناب مهندس …. هرگز از پدر معنوی و پرچمدار نهضت چپگرایان خط امامی فاصله نمی گرفتند و در کنار پیشکسوت و بنیانگذار جبهه اصولگرایی این شهرستان نمی ایستادند وامروز ولی نعمتان حقیقی خویش در طرهان “مردمان این دیار ” را در چاه عمیق وکیل الساخته خویش نمی انداختند .
بدون شک پرونده مثلت فکری و فیزیکی کنونی، هرگز تاریخ انقضاء ندارد بلکه مفتوح مفتوح است تا نسل کنونی در جایگاه هیئت منصفه عمومی قرار گیرد و رای عمومی خویش را در فضای مشترک همگانی این دیار هر باره اعلان نمایند که براستی
چه کسانی به مردم کوهدشت خدمت کردند و چه کسانی سوءاستفاده از اعتماد مردم به آنان را نمودند و هماره بر عهد خویش پای بند نبودند ؟
چه کسانی چاله های سیاسی را به چاهی عمیق برای مردم تبدیل کردند که امروز هیچ راه گریزی از آن نیست ؟
چه کسانی انتقام گیری را سرلوحه افکار خود قرار داده و بر مبنای حب نفس و نفس اماره تصمیم می گیرند ؟
چه کسانی در تفرجگاهها و ایوان و برج و باروهای اعیانی خویش در پی اتخاذ تصمیم، برای مردمانی هستند که در آتش فقر و بیکاری می سوزند ؟
چه کسانی هنوز حاضر نیستند از مردم کوهدشت عذر خواهی کنند و به دامان مردم بازگردند ؟؟

چه کسانی …چه کسانی …..چه کسانی ..؟
این مثلث زخم خورده تاریخ انقضاءندارد …….

*نوجوان ساهای دهه شصت

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. درود بر جناب امیدی .مهندس نماینده ساز نتونست نماینده رو راهی مجلس کنه برا همین دست به ………… گسترده زدن شک نکنید مردم اگاه شدن وراحت صداقت رو از غیر صداقت میشناسن مردم انتخاب کردن ولی جناب………….باتقلب رفتن مجلس اصلاح طلبانی که فقط در شعار از اصلاح طلب هستن به کارنامه اقای………… نگاه کنن ببین یک عمل نه یک نگاه اصلاح طلبانه در کارنامه …………. هست مهندس دنبال یک نفر با قدرت در قوه ………….میگشت فرقی نمیکرد که چه فکری داشته باشد که پیدا کرد مردم هم باطناب ناامن وفرسوده مهندس به چاه رفتن

  2. مگر می شود خیانت و فرصت طلبی ……………….. را در ۹۴ فراموش کرد
    رومشکان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۷ هزار رای داشت
    اما برای مجلس ۳۰ هزار رای!

  3. دلم خنک شد که این مهندس نماینده ساز را به لیست امید شورای شهر تهران راه ندادند و از تمام مناصب دولتی هم محرومش کردند…
    بد عاقبتی است هم اینجا را باخت هم اونجا را…

  4. درود بر مظفر عزیز،واقعیت را نمیشود کتمان نمودو ما معتقدیم دست خداوند اینبار ازکسانیک اریکه قدرت خویش را بوسطه ظلم و ناعدالتی بدست اورده بودند از بین خواهد برد و آنان با شکست تلخی مواجهه خواهند شد ،ب امیدن دیدن آن روز بایستی صبر نمود.

  5. سلام
    در تمام جوامع گردش نخبگان(سیاسی ) یک أصل مسلم سیاسی است
    اما در ایران که هنوز گروه ها و احزاب سیاسی تثبیت نشده اند و یک آشفتگی در مرزهای احزاب
    وجود دارد نمی توان انتظار داشت که قدرت و ثروت به آسانی دست به دست نمی شود و پاشنه بر همانی خواهد چرخید که منظور سنت گراهای سیاسی می خواهند.ای کاش مثلث متساوی الساقین حاکم بودند چرا که به تعبیر سی رایت میلز نویسنده آمریکایی در آمریکا مثلث متساوی الساقین حاکم است سه رأس این مثلث عبارتند إز : ١- پنتاگون (نظامیان) ٢- کأخ سفید ( سیاسیون) ٣- راکفلرها ( ثروتمندان)
    اما در ایرلن بویژه لرستان نه تنها متساوی الساقین نیستند بلکه مختلف الاضلاع می باشند.یک چند ضلعی نامنتظم که جز کاتالیزه کردن قامت و ساق همدیگر
    فونکسیون دیگری ندارند. تا زمانیکه سیاست در چنگال قدرت و ثروت و مذهب گرفتار است
    بدانید همان زر و زور و تزویر به تعبیر دکتر شریعتی حاکم است . نه امیدی به توابع مثلثاتی است و نه دایره های متخدالمرکز و نه عناصر مندلیف
    تا وقتی که سیاست به معنای فریبکاری و حذف رفیق و رقیب است امیدی به ظفر ها در نوشته های مظفر نیست. سیاست به معنای تدبیر امور حاکمیتی است نه
    دروغ و کلک و خدعه !!! تا مفاهیم قلب معرفت می شوند و سفسطه به جای فلسفه همچنان بر روابط حاکم است و تا زمانی که صداقت و اخلاق به تاراج رفته و تئوزی هابز (انسان گرگ انسان است) بر ذهن و افکار حکمرلنی می کند انتظار تغییر مثبت اجتماعی بیهوده
    و عبث است. تا زمانی که نخببگان برای بدست آوردن پست و مقام به هر دری می زنند و نوسان دارند چگونه انتظار بهبود وضعیت مردم را دارید؟
    وقتی که آموزش و پروش که باید پیشتاز تغییر و اصلاح جامعه باشد گرفتار قبیله گرایی و باندهای محفلی است انتظار پیشرفت یک انتظار نامعقول است.
    تا وقتی که نخبه ما چپ می زند و راست می گوید تا به هر قیمتی معاون مدیرکل شود دم زدن از توسعه بیشتر به طنز شبیه می باشد. تغییر در هر جامعه همیشه با مقاومت عناصر قدیمی و پوسیده مواجه هست . نوگرایان هم به دلایل متعدد که مجال پرداختن به آن نیست طرفی از پراکنده گویی نمی یندد. تا وقتی که عده ای به نام نردم اما به کام خود قلم می زنند اما قدمی برأی مردم بر نمی دارند آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود.
    به امید حاکمیت صداقت و اخلاق در جامعه.

    • سلام علیکم
      اغلب صحبت های شما در جامعه آرمانی مصداق پیدا می کند اما ما در جامعه ای زندگی می کنیم و با توجه به شرایطی که بر آن حاکم است آرمان گرایی رو به انحطاط می رود به عنوان مثال در صحبت های شما درباره ی آموزش و پرورش باید گفت که تنها نهادی که نباید نسبت به دیگر سازمان ها و ادارات دولتی وام دار مسائل سیاسی و جناحی شود آموزش و پرورش است تا بتواند رسالت های خود را به درستی در جامعه پیاده کند و زمینه ساز جامعه آرمانی شود.
      در سال۹۴ زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که در ابتدا متحمل بیشترین زحمت و گرفتار باند های محفلی شدند طرفداران نماینده پیروز مجلس شورای اسلامی بودند که به شدیدترین حدممکن دچار آسیب گردیدند و تیشه به ریشه دوستی های پیشین خود زدند و کسی که به این اعمال روی آورد باید منتظر رسیدن چنین روزی باشد.

    • سلام و دورود بر شما
      ما در جامعه ای زندگی می کنیم که آرمان گرایی پاسخ گوی نیاز های جوانان ما نیست و تا حدودی به دنبال چنین افکاری رفتن جز اتلاف زمان و انرژی نیست به عنوان مثال در صحبت های شما در مورد آموزش و پرورش باید چنین گفت که آموزش و پرورش برای پیاده کردن رسالت های خود و تحقق جامعه آرمانی وام دار مسایل سیاسی نشود اما در جامعه کوهدشت اداره ای که بیش از سایر ادارات دولتی در مسایل سیاسی ورود پیدا می کند آموزش و پرورش است که جامعه فرهنگی خود زمینه ساز این ورود می شودو در رابطه با تندروی ها در این سازمان باید گفت که در سال ۹۴ افرادی که متحمل بیشترین گرفتاری و زحمت شدند طرفداران نماینده پیروز در آموزش و پرورش بودند که از طرف دوستان خود مورد بیشترین بی مهری قرار گرفتند فارغ از اینکه کسی که دست به چنین کارهایی می زند خود نیز دچار آن خواهد شد.

      • سلام

        منظورتون را روشن تر بیان کنید. نماینده پیروز؟
        افرادی که متحمل بیشترین گرفتاری شدند؟
        آرمان گرایی با مدیریت انسانی و علمی متفاوت است.
        به هر دلیل از شما ممنونم. روزگارتان مستدام

        • سلام
          من بعد از این پست یه اصلاحیه گذاشتم اما نمی دونم چرا رو سایت نیومد و منظورم از نماینده پیروز کاندیدای پیروز بود.
          خودتون که الا ماشاالله علامه ی دهرید و احساس می کنم که حداقل بیشتر از من در جریان امور بودید و می دونید که منظورم کیا هستند.
          در رابطه با آرمان گرایی هم خدمت شما عرض کنم که قبل از هر کاری اهداف و مقاصد و آرمان های جامعه تدوین می شوند و سپس بر اساس این اهداف شروع به برنامه ریزی و مدیریت می کنند.

  6. همانطور که در پست قبلی عرض کردم
    این دفعه به فضل الهی یک نفر می آید…
    یک نفر می آید و تمام این بدبختی ها و فلاکت را تمام خواهد کرد…
    یک نفر می آید…
    یک نفر می آید و تمام این مفلس های سیاسی را جمع خواهد کرد
    یک نفر می آید و این مفلسان و بینوایان سیاسی را در برابر دادگاه افکار عمومی مردم عزیز و مظلوم کوهدشت رسوا خواهد کرد
    یک نفر از این شهر می آید و نقطه عطفی در تاریخ شهر کوهدشت آغاز خواهد کرد
    یک نفر می آید…
    انشالله

    • جناب خیلی قطعی حرف میزنی اینطورکه حرف زدی مشخصه کیه خب به ماهم بگوامیدخداکه تمام حرفات واقعیت داشته باشه ماکه خوشحال میشم شهرم ازهمه نظرارتقاپیداکنه اماچیزی که هست دوست دارم فقط وعده نباشه سربالاکنندوخداروببینند

      • شما شک نکن به امید خدا قطعا این اتفاق خواهد افتاد فقط مسعله ای که هست اینکه با توجه به فضای مسموم سیاسی کوهدشت فعلا هیچ قصدی برای معرفی وجود ندارد و انشالله در ایام انتخابات و در یک فضای سالم شاهد این انقلاب بزرگ در عرصه سیاسی کوهدشت خواهیم بود

    • حتما اون یه نفر…………. هست

  7. به امید خدا و بینش مردم طرهان بزرگ دکتر ملکشاهی برای سومین دور و با ۸۵۰۰۰ هزار رای نماینده خواهد شد، شک نداشته باشید
    درود بر اقیااااااااااانوس بزرگ که اعتدال رو جایگزین چپ و راست افراطی کرد
    به والله قسم مسئولی به پاک دستی، صداقت، با نفوذ تر و زحمت کش تر از دکتر ملکشاهی برای خدمت به مردم کوهدشت نیامده و حالا حالا ها هم پیدا نمیشه

    ولی خب بعضی ها چون کار های شخصیشون مثل گرفتن وام و استخدام جور نمیشه دنیا و اخرت خودشون رو میسوزونن به عنوان مثال………………….. ولی خداوند با صالحین است

    در ضمن به خدا قسم اقای نماینده خودم و هیچ کدام از اعضای خانوادم رو استخدام نکرده و قراره هم نیست استخدام کنه و کوچکترین درخواستی هم نکردیم، چون درخواست شخصی از نماینده خیانت به مردمه و باعث اخلال در کارهای عمومی میشه

    • خدابزنه کمرت ………………….بدبخت فلاکت زده کم اسم خداروبه دروغ ببرچقددوست دارم می دیدمت تا…………………. ادم خوبه انسانیت داشته باشه من موندم چرامدیرسایت نظراتتودرج میکنه توکه راست راست …………..میگی …………………… جهنم سزای اعمالتون

    • تا زمانی که امثال شما با تعصب جاهلی و با قسم و قرآن یاد کردن در این شهر هستید باید هم نخبگان فرار را بر قرار ترجیح دهند و شهر روز به روز آبستن بزهکاری های جدید تری شود.خداوند از سر تقصیر نمایندگان کوته فکر و منفعت طلب شهرمان نگذرد که فقط دنبال نام و نان بودند و آنان را مانند …. ………… یکی پس از دیگری به سزای اعمال شون برساند.

  8. امیدی در قلم زدن انصاف را رعایت کن دیگران چکار کردنند که به آن نماینده سه دوره اشاره کرده اید همان آفا در بین مردم از همه محبوتر وهمه کارشناسنان سیاسی می دانند در شهر ما مردم بر اساس قدرت وپول رای می دهند واگر همین منوال ادامه داشته باشد همین بابا نماینده است

  9. آقای به اصطلاح احمدی خیلی زیاد قسم نخور مردم به عینه عملکرد دکتر رادیده اند قضاوت با مردم است همه می دانند چطور وارد مجلس شده قطعا جنابعالی این قدر ثنا گویشان هستید به خواسته ات رسیده ای چونکه حقیقتا شما دغدغه مردم وشهر محروم کوهدشت راندارید همینکه ازاین وضعیت راضی هستی وادامه آنرا خواستاری خدا به حالت رحم کند واز طرفداری کورکورانه دست برداری الهی آمین راستی اطلاع داری که نزدیکترین اشخاص از جمله ریس دودوره ستادش باایشان نیستند به فضل خدا مردم رومشگان هم این بار تصمیم آگاهانه می گیرند وبه جای پانزده هزار تعرفه از سی ودوهزار استفاده نمی کنند چونکه فرماندارش قانون مدار است ونوکر دیگران نیست

  10. ۱۵هزار رای کجا و۳۲هزار کجا اقای به اصطلاح مهندس آیا دوروز دنیایی فانی ارزش این خیانت ودست درازی به حق الناس رواداشت از خدا بترس ودرمحصر ملت حلالیت بطلب که زود دیر میشود وتومیمانی و خدای این شهر بدبخت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.