تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

«کنعانی» در پاسخ به اهانت و گستاخی یک کانال تلگرامی: در مقام نقاد هویت تان را مشخص کنید و در پستو نمانید!

  • کد خبر : 102490
  • 27 بهمن 1396 - 12:00

محمد طاهر کنعانی/ میرملاس: نگارنده به مناسبت سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی مطالبی در شش قسمت در فضای مجازی پخش کردم که در سراسر کشور با استقبال اهل فکر مواجه شد.نقادان و وقادان (بخصوص متخصصان علوم سیاست و تاریخ) نکات ارزنده بسیاری در نقد مطالبم نگاشتند و این جانب نیز نقد ها رابا دقت تمام خواندم، […]

محمد طاهر کنعانی/ میرملاس: نگارنده به مناسبت سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی مطالبی در شش قسمت در فضای مجازی پخش کردم که در سراسر کشور با استقبال اهل فکر مواجه شد.نقادان و وقادان (بخصوص متخصصان علوم سیاست و تاریخ) نکات ارزنده بسیاری در نقد مطالبم نگاشتند و این جانب نیز نقد ها رابا دقت تمام خواندم، با منتقدین به تبادل نظر پرداخته و در پایان از همه منتقدین سپاسگزاری نمودم.

از قضا، در میان این همه مردان و زنان اهل قلم و اهل نظر که در سرزمین پدری و مادری خودم شهرستان الشتر وجود دارد، افرادی بزدل و ترسو از روی حسادت و کینه توزی نسبت به بنده گستاخی و توهین بسیار کردند.
بسیاری از دوستان و جوانان روشنفکر و دانا و خردمند الشتری به اینجانب پیام دادند و از این که این قبیل افراد با هوچی گری و مسخره بازی آبروی مردم شریف الشتر را برده اند ابراز تاسف نمودند.

عده ای از دوستان وقتی بنده از نام و نشان نگارنده ی بی ادب کانال پرسیدم گفتند که بی نام و نشان است و عده ای هم می‌گفتند که بنا به گمانه‌ها نسبتی با شخصی از اهالی ادب آن شهر دارند که از آنجا که اغلب این سخنان از روی گمانه زنی است و از همه بدتر نگارنده آن متن شخص بی ادبیست، دوست ندارم که این را باور کنم.

باید گفت که نگارنده از هرگونه نقد و انتقاد استقبال می‌کنم و پیشنهاد می‌دهم که اگر این افراد شجاعت و توان علمی در خود سراغ دارند، با نام و عنوان حقیقی وارد شوند تا در راستای هم افزایی فکری با هم گفت و شنود کنیم.
بنده بر مطالب خودم هیچ تعصب بیجایی ندارم‌ و هیچ کسی را مبری و معری از ایراد و انتقاد نمی‌دانم و اتفاقا معتقدم که نقدکنندگان بیشترین لطف را در حق نویسندگان دارند. هرچند برای تک تک جمله هایم در نوشته مذکور پاسخ و دلیل دارم، البته برای اهل علم و پژوهش و تفکر نه برای کسانی که وجود ندارند!!!

اما تا جایی که در متن یاد شده دیدم، این افراد بیشتر در پی اهانت و تخریب و مباهته هستند و منافقانه خودشان را در پناه استعاره و نام مستعار پنهان می کنند و صفت منافق و انسان دو رو و بزدل و شیطان صفت هم همین است.
این که انسان پشت یک نام پنهان شود و به زمین و زمان بتازد را هر کودکی می تواند انجام دهد، ولی اگر بحث نقد است و ایراد، بنده هر کجا و در هر گروهی حاضرم با اشخاص حقیقی و با نام مشخص بحث و مبادله اطلاعات کنم و اصولا متن خود را به همین دلیل و با پروفایل شخصی خودم منتشر کردم.
علی ای حال
الفاظ و عبارات و نحوه بیان مطالب و کلمات توهین آمیز و عدم ذکر نام حقیقی و تمسخر و اهانت به اشخاص حقیقی و حقوقی و نشر اکاذیب توسط این کانال تلگرامی طبق قانون جرایم رایانه ای و قانون مجازات اسلامی مجرمانه است. این فرد اگر خودش را مجرم و منافق نمی داند بایستی خودش را مرد و مردانه معرفی کند.
در پایان با علم به اینکه بعید میدانم گردانندگان آن کانال، جربزه و علم رو در رو شدن را داشته باشند ضمن اینکه حق شکایت از ایشان به دلایل نشر اکاذیب و توهین را برای خود محفوظ می‌دارم، بر خود می دانم که مواردی را به اطلاع عزیزان همشهری برسانم:
این جانب هیچ گاه مردم الشتر را به بدی یاد نکرده ام و خودم هم افتخاردارم که الشتری خالص هستم و همیشه به الشتری بودنم افتخار داشته و دارم.در مورد اعدام های اول انقلاب هم تشریح کردم که قواعد دادرسی عادلانه رعایت نشد وگرنه چه بسا برخی از اعدام شدگان مانند رییس ساواک شاه مستحق ده‌ها بار اعدام بوده باشند.
در خصوص نحوه ی شکل گیری و تحقق انقلاب اسلامی، جزم اندیشی کار افراد جاهل است و هیچ ایرادی ندارد که نویسندگان و اهالی قلم واقعه انقلاب اسلامی را نقد و جرح و تحلیل و تشریح نمایند، کما اینکه تاکنون این کار را به کرات انجام داده اند و اگر ایراد و یا ابهامی در گفتار ایشان بوده، بدون هیچ‌گونه توهین و تهمتی توسط مردم و عالمان به نقد کشیده شده اند.

در پایان من به این گروهک منافق و هتاک هشدار می‌دهم که با شانتاژ و فحاشی و مخفی کاری و بزن در رو و انتشار مطالب سخیف با آبروی مردم شریف الشتر بازی نکنند (چرا که آنگونه که می‌گویند بنده اولین شخصی نیستم که مورد هتاکی و بی ادبی این شخص یا اشخاص بی‌هویت قرار گرفته‌ام) و الا این را بدانند که جایی برای زندگی آبرومندانه در بین طایفه و ایل بزرگ خود و مردم الشتر نخواهند داشت.
پیشنهاد می‌کنم قبل از هر چیز از روش غلط خود دست بردارند و اگر اعتقاد دارند که مسیرشان قانونی و درست است و نقدهایشان از سر علم است نه از سر حسادت و کین، با نام و مشخصات واقعی نقطه نظرات شان را بیان نمایند، وگرنه پخش مطالب مجرمانه در نزد خدا و خلق خدا و در دنیا و عقبی مستوجب مسئولیت شرعی و قانونی است.

وآخر دعوانا الحمدلله رب العالمین

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. جناب اقای کنعانی مطلبتون سرشار از ……………….. بود هرچی فکر میکنم با منتقد جماعت میونه خوبی ندارین الانم مجبوری که اینجوری (رابطه خوب خودتون با منتقدین) حرف بزنی/
    سفسطه را هم جایگزین فلسفه نمودین/……………….. و در ضمن کسی که خوشو با نام مستعار معرفی وبه نقد مطالب امثال شماها میپردازد دلیل بر غیر علمی بودن مطالب ویا نامعتبر بودن اون مطلب نیست بلکه احساس امنیت نمیکنه که از امثال شماها انتقاد کنه چرا که به کرار منتقدین رو دیدیم که چه بلایی سرشون میاد///////////جناب آقای کنعانی لطفا با استفاده از سفسطه بازی به شعور مخاطب مخصوصا کوهدشتیهای فرهیخته توهین نکنین باشد که برای کسب روزی حلال از تملق و چاپلوسی دوری کنیم

  2. دبیر محترم سایت لطف بفرمایین مطالب رو کامل بزارین /فک نکنم مطب بنده مورد خاصی داشت که اونو سانسور نمودین /به نظرتون اگه مخاطب کامنت بنده رو بخونه متوجه میشه که هدف من از بیان این مطلب چی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.