تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

کرم نژاد: کاشت بذرهای آب دوست، کوهدشت را به سمت بحران آب می برد!

  • کد خبر : 102523
  • 28 بهمن 1396 - 21:24

  به گزارش میرملاس سعید کرم نژاد/ مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کوهدشت/ در گفتگوی با پایگاه وهار گفت: متاسفانه با توجه به کمبود بارش ها در سال های اخیر و به تبع آن پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی و برداشت بی رویه آب، وضعیت مطلوبی نداریم! ما در ۳ سال گذشته […]

 

به گزارش میرملاس سعید کرم نژاد/ مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کوهدشت/ در گفتگوی با پایگاه وهار گفت: متاسفانه با توجه به کمبود بارش ها در سال های اخیر و به تبع آن پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی و برداشت بی رویه آب، وضعیت مطلوبی نداریم!
ما در ۳ سال گذشته به علت کم آبی ۳۱ حلقه چاه را از دسترس خارج کردیم.
البته خوشبختانه با حفر چاه های آهکی یک سری از مشکلات حل شده است. اما اگر مسئولین استانی برای جلوگیری از کشت محصولات آب دوست تدبیری نیندیشند، قطعاً در آینده نزدیک با مشکل بحران آب در سطح روستاهای شهرستان کوهدشت مواجه خواهیم شد.
ما ۲۰ حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان احداث کردیم که در مجموع ۴۸۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارند. البته تا کنون ۱۵ حلقه از آن ها وارد مدار شده اند که در ثانیه ۳۱۰ لیتر آب به مدار تزریق می کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام , بارندگی کاهش آب زیرزمینی راجبران نمی کند,ازآب زیرزمینی برای کشاورزی وصنعت نباید استفاده کرد .آب زیرزمینی ذخیره ای خدادادی است برای سالهای خشک وکم باران که ما آنرا هدر داده ایم .بهتراست هرچه زودتر چاه های اب کشاورزی تعطیل شوندوآنها رابرای اب شرب نگه داریم .برای کشاورزی ازسد های کوچک خاکی ودستی باهزینه کم وایجاد آب انبار جهت جمع آوری آب هنگام بارندگی شدید می بایست استفاده نمود .این تنها راه گذر از بحران است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.