- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۶۵ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۶۵ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است.

حمید گودرزی‌ گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۴ عنوان کتاب با موضوعات مختلف در سطح لرستان به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال جاری ۴۱ عنوان کتاب در لرستان چاپ شده، افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به چاپ کتاب در سال گذشته در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت ۶۸ عنوان کتاب در این استان چاپ و توزیع شد.   

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این تعداد کتاب با موضوعات رمان، تاریخی، علمی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی و … از مولفان و نویسندگان استان لرستان چاپ شده است.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان مردم به ویژه علاقه‌مندان به کتاب را از اهداف چاپ این کتاب‌ها در استان عنوان کرد.

گودرزی‌ مهر ابراز امیدواری کرد که چاپ این تعداد کتاب بتواند موجب رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در این استان شود.

وی در ادامه یادآور شد: چاپ کتاب در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن برابر بوده ولی از لحاظ کیفی چاپ کتاب در سال گذشته از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به پنجمین دوره انتخاب کتاب سال در لرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰ عنوان کتاب به دبیرخانه پنجمین دوره انتخاب کتاب سال در لرستان ارسال شده که با توجه به اینکه مهلت ارسال کتاب تا پایان مهر ماه تمدید شده پیش‌بینی می‌شود، این تعداد به ۱۰۰ عنوان برسد.

گودرزی مهر در ادامه گفت: مراسم انتخاب کتاب سال در لرستان آبان ماه در هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷ چاپخانه فعال در سطح لرستان وجود دارد.