- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دیدار پیریایی با آیت الله العظمی جوادی آملی

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ پیریایی استاندار لرستانی قم با آیت الله العظمی جوادی آملی، دیدار و گفت و گو کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم رضا پیریایی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با علما و مراجع، به جایگاه قم به عنوان جهان شهر شیعی و خاستگاه انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: حضور بزرگان، علما و مراجع، انگیزه مسئولان را برای خدمت به مردم مضاعف کرده است .

وی با بیان اینکه عنایت و توجه علما و مراجع عظام تقلید، زمینه توسعه روزافزون قم را فراهم می نماید، به اقدامات صورت گرفته در راستای سرعت دادن به روند پیشرفت و توسعه استان، اشاره کرد و افزود: با وفاق و همدلی و تلاش و کوشش بیشتر، مسیر توسعه و عمران و ابادانی قم، دنبال می شود.

استاندار قم آمایش سرزمین را تعیین کننده مزیت ها و نقشه راهنمای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه ها باید با برنامه و بر محور این سند حرکت نمایند.

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی، تحقیر و غارت و چپاول منابع کشور در زمان طاغوت را یادآور شد و گفت: در دوران گذشته کسی ایران را به حساب نمی آورد اما وقتی پای اسلام، امام حسین(ع) و علما و مراجع به میان آمدند، ایران اسلامی عظمتی دوباره پیدا کرد.

وی با بیان این که باید قدردان نعمت نظام و انقلاب اسلامی باشیم، تصریح کرد: تا وقتی که  ندای یا حسین و کربلا در این سرزمین طنین انداز است به همه چیز می رسیم و وقتی همه چیز را از دست خواهیم داد که این ها را فراموش کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم، دین را ریشه و اصالت ایران دانست و افزود:  انجام همه امور و برنامه ها در کشور، باید بر مبنای دین باشد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای پیشرفت و توسعه استان قم، وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت و حوزه بزرگ علمیه را مایه فخر و برکت این سرزمین عنوان و خاطرنشان کرد:  عمران و آبادانی و اهتمام جدی در جهت رفع نیازها و کمبودهای این خطه به عنوان آبروی اسلام و انقلاب باید مورد توجه ویژه مسولان قرار گیرد.

وی همچنین حضور خیل عظیمی از زوار را ظرفیت مهمی برای قم دانست و افزود:  باید با گسترش امکانات ضروری، خدمات رسانی مناسبی به این زوار  و مهمانان انجام گیرد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به سایر مشکلات و نیازهای قم، بحث بافت های فرسوده را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به زلزله خیزی استان، احیای بافت های فرسوده در قم و ایجاد تاسیسات جدید از جمله احداث مدرس و مراکز فرهنگی در  داخل بافت های احیا شده و در کنار امامزادگان واجب التعظیم ضروری است.