تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
9

فکرها را باید شُست/ چرا گهر، تراکتور نشد؟

  • کد خبر : 10913
  • 25 مهر 1391 - 20:42

فکرها را باید شُست چرا گهر، تراکتور نشد؟ پس از اینکه تیم گهر با خلق حماسه به لیگ برتر صعود و لرستان را بعد از سال‌ها صاحب نماینده در سطح اول فوتبال کشور کرد، این تیم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و هر روز مشکلی بر مشکلات گهر افزوده می‌شود. قبل از […]


فکرها را باید شُست

چرا گهر، تراکتور نشد؟

پس از اینکه تیم گهر با خلق حماسه به لیگ برتر صعود و لرستان را بعد از سال‌ها صاحب نماینده در سطح اول فوتبال کشور کرد، این تیم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و هر روز مشکلی بر مشکلات گهر افزوده می‌شود.
قبل از شروع دوازدهمین دوره لیگ برتر، در یادداشتی با عنوان «حضور گهر در لیگ برتر به چه قیمتی؟» شرکت این تیم در لیگ برتر را به‏طور اجمالی بررسی کردیم که در آن بیشتر به بحث آبروی استان تأکید داشتیم، آبرویی که در حال حاضر به راحتی هرچه تمام‌تر به تاراج می‌رود و بحث دورود یا خرم‌آباد را فقط خواجه حافظ شیرازی نمی‌داند! دورودی‌ها تأکید دارند اگر این تیم به هر جای ایران هم برود نباید در خرم‌آباد بازی کند و همان اول راه، شمشیر را از رو بستند و با این جمله که «گهر فقط متعلق به دورود است» حساب‏شان را از سایر شهرستان‌های استان جدا کردند.

بعد از اینکه شهرداری دورود توان هزینه‌های گهر را نداشت و جای خودش را به برادران هدایتی داد، آنها نام تیم را عوض و می‏خواستند دیدارها را تا آماده شدن ورزشگاه تختی دورود در خرم‏آباد برگزار کنند تا گهر پس از هفته‏ها و برای اولین بار از امتیاز میزبانی بهره ببرد اما برخی مردم و مسوولان شهرستان دورود کاری کردند که هدایتی‏ها از سرمایه‏گذاری در تیم گهر انصراف دادند(هرچند شاید آنها دوباره برگردند) اما این کار کمی، فقط کمی و بازهم تأکید می‏کنم فقط کمی، صورت خوشی نداشت!

به راستی فرق تراکتورسازی تبریز با گهر لرستان ببخشید یادم رفت گهر دورود در چیست؟ چرا همه ترک‏زبانان از تیم تبریزی حمایت می‏کنند اما برخی دورودی‏ها گهر را فقط متعلق به دورود می‏دانند؟! چرا گهر نباید در استان خودمان بازی کند؟ بازی کردن در کرج بهتر است یا خرم‏آباد؟ چرا امثال هدایتی‏ها را فراری می‏دهیم و در تریبون‏های مختلف از نبود سرمایه‏گذار غیربومی در استان‏مان انتقاد می‏کنیم؟ فرق ما با ترک‏ها در چیست؟ چرا به جای اینکه در لرستان وحدت را بیشتر کنیم دنبال درست کردن دشمنی و جدایی هستیم؟!

باور بفرمایید اگر بازی‏های گهر در دورود باشد، ما تا آنجا می‏رویم و تیم استان‏مان را تشویق می‏کنیم و مثل برخی نیستیم که فکر می‏کنند گهر ارث پدری‏شان است. همین کسانی که الان صاحب گهر شده‏اند و خودشان می‏برند و می‏دوزند فصل گذشته کجا بودند چرا آن موقع برای تیم شهرشان کاری نکردند؟ چرا آن زمان وقتی درخواست کمک مالی دادند کمتر از ۲ میلیون تومان جمع شد یعنی کمتر از تیزر تبلیغاتی یک نماینده؟!

قصد نگارنده حمل بر خودستایی نیست اما اگر ورزشی‏نویسان و رسانه‏های لرستان نبودند، شاید گهر هیچ‏وقت به لیگ برتر صعود نمی‏کرد. وقتی که ما مدام از وضعیت اسفناک و بی‏توجهی مسوولان استانی به تیم دورودی انتقاد می‏کردیم و تقریباً هر روز با مهابادی و حیدرپور مصاحبه می‏گرفتیم، آقایان شما کجا بودید؟!

راستی چرا کسی احوالی از آقای سالاروند پیمانکار ورزشگاه تختی دورود نمی‏پرسد؟ کسی که اگر تا آخر مهرماه چک‏هایی که برای بازسازی این ورزشگاه داده، پاس نشود راهی زندان می‏شود و اگر این اتفاق بیفتد تکلیف یکی از دو ورزشگاهی که قرار است میزبان بازی‏های گهر باشد چه می‏شود و کی به بهره‏برداری می‏رسد؟

حیات یا ممات گهر در گرو تصمیم‏های عاقلانه است و اگر این تیم کماکان در تمام دیدارها مهمان باشد و امتیازها به راحتی از دست برود و نماینده دورود سقوط کند چه کسی جوابگو خواهد بود.

بدون شک اگر برخی که بیشتر از منافع گهر به فکر منافع خودشان هستند، اجازه می‏دادند محبوبیت گهر بیشتر از تراکتورسازی می‏شد و عده‏ای دیگر که با طناب این افراد به داخل چاه رفتند و ندانسته هیزم روی آتش انداختند هم در این بین بی‏تقصیر نیستند.

کار این عده در تاریخ استان ثبت و ضبط می‏شود و باید تاسف خورد از اینکه با دست خودمان کاری می‏کنیم که گهر خشک شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=10913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. پاشونو گذاشتن رو سر بقیه مراقبن کسی نبینه
    هه هه
    ترکا آدمای غیرتی و با تعصبن … فرقشون اینه
    بهترین راه نجات مبارزس

    هیچ وقت فکر نمی کردم اینطوری شه

  2. ما همه با هم برادریم، پس درودی و خرم آبادی و کوهدشتی نداریم!

  3. من یک خرم ابادیم . فقط گهر درود لرستان .هر چند از بعضیا ( فقط بعضیا ) دلخورم .عشق است گهر درود لرستان . اون موقع که درودی ها و خرم ابادیها داشتند با فقر و نداری دست وپنجه نرم میکردند امثال قائدرحمت داشتن توی ویلاهای شمال از زندگی شون لذت میبردن حالا اومدن میخوان رابطه ما رو خراب کنند . ۱۴۰۰ سال است اعراب نتوانسته اند لرها را جدا کنند . قاجاریه نتوانسته اند لرها را ازبین ببرند تیمور لنگ نتونست . چنگیز خان مغول نتونست حالا اقای قائدرحمت تو میخوایی ما رو از هم جدا کنی ؟ به همین خیال باش . من که دامادم درودیه .من که زن داداشم درودیه چطور میخوایی مارو از هم جدا کنی ؟ زنده باد گهر درود . زنده باد گهر درود . زنده باد گهر درود

  4. ما لرستانیها به غیرتمندی واتحاد ودلاوری در ایران مشهوریم ولی واقعا نمیدونم این شهرهای اونور گردنه لرستان(دورود-بروجرد-ازنا- الیگودرز) گویا جزیی از لرستان نیستند وخودشان را تافته جدا بافته میپندارند
    لرستانی و لر واقعی هر جایی باشه به لرستانی بودنش افتخار میکنه نه اینکه با حرف بلکه با عمل.
    به امید سربلندی همه لرستانیهای متعصب و باغیرت.

    • داداش حتما قهرمان میشید

      گهر اگه بتونه امسال سقوط نکنه انگار قهرمان لیگ شده
      چه انتظاری داری آخه … مثلآ همین امسال اومده ها
      بابا مگه استقلال و پرسپولیس خودمون چه گلی به سرشون زدن
      یه نگاه به تیمتون بنداز ببین دیگه چیزی از لرستان و تیم بومی باقی مونده ؟
      مالک: غیر بومی ؛ سرمربی: غیر بومی ؛ نصف بازیکناتونم غیر بومین
      فقط اسمن واسه لرستانه داداش
      انشالله ۲ سال دیگه قهرمان لیگ دسته دو میشید با امید و فضل و یاری خدا

      • دوست عزیز فکر کنم اشتباهی جواب مطلب منو دادی چون پاسخ ات ربطی به این موضوعی که من گفتم نداره
        دوما مهم سربلندی لرستانه وقتی تو برنامه نود یا هر برنامه فوتبالی دیگه اسمی از لرستان بیاد برای ما غرور وسربلندیه جدای از بازیکن ومربی و… مگه رئال مادرید مربیو بازیکناش همه اسپانیایین یا …. پس خواهشا کارشناسانه تر به موضوع نگاه کن ونظر بده متشکرم.

        • درسته آقا فرشید حق با شماست
          وقتی تو برنامه نود نشون میده که هوادارای گهر صندلیا رو می کندن پرت می کردن وسط زمین منم ، احساس غرور و افتخار به منم دست می داد !!!
          یادمه پنج شیش سال پیش هوادارای استقلال و پرسپولیسم همچین بلایی رو سر صندلیای ورزشگاه آزادی میوردن
          ولی خداییش الان دیگه نمی بینم از این کارا کنن

          اشنالله گهر بتونه با یه مدیریت خوب امسال رو تو لیگ برتر بمونه

  5. ما ففط گهر رو با اسم لرستان میشناسیم همین……………………….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.