- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۷۵ درصد اراضی لرستان به صورت دیم کشت می‎شوند

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۲۰ درصد حبوبات کشور در استان خبر داد.

“مهندس پیرحیاتی”  افزود: تقریباً ۷۵ درصد اراضی این استان به صورت دیم کشت می‎شوند که در صورت کاهش نزولات جوی، کشاورزان استان دچار خسارات بسیاری می‎شوند.

وی با بیان اینکه لرستان با توجه به چهار فصل بودن آن تقریباً در طول سال تولید دارد، عنوان کرد: داشتن خاک حاصلخیز در استان سبب شده که رکوردهای قابل قبولی در تولید محصولات مختلف داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تولید گندم را ۱۲ تن، انگور ۶۰ تن، انار ۱۲۴ تن و چغندرقند را ۱۸۴ تن در هکتار اعلام کرد.

پیرحیاتی با اعلام اینکه لرستان با تولید ۲۰ درصد حبوبات کشور دارای مقام نخست است یادآور شد: در لرستان ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید که در این رابطه مقام نخست و در تولید ماهی نیز ۱۶ هزار تن تولید آبزیان داریم که با توجه بیشتر به این بخش، این میزان به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی تأمین اهمیت غذایی است و از بدو انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت‏‌ها و اقدامات بسیار خوبی از جمله توجه به زیرساخت‏‌ها و احداث ایستگاه‏‌های پمپاژ آب و اجرای سیستم‏‌های آبیاری تحت فشار و احداث باغات شهر انجام شده است.

این مقام مسوول با اعلام اینکه تقریباً ۱۵ درصد محصولات استان از جمله حبوبات استان به صورت ارگانیک تولید می‏‌شود، افزود: سال قبل برای اولین بار در سطح استان حدود ۶۰ هزار هکتار عملیات مبارزه بیولوژیک انجام گرفته است.

پیرحیاتی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد شاغلین استان با ۱۳۱ بهره‏ بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند و در این راستا اتاق می‎تواند با همکاری بخش خصوصی در احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی همچنین بحث صادرات محصولات از جمله خشکبار، انار، انجیر سیاه، سیب درختی و زردآلو فعالیت‏‌های خوبی داشته باشد که این مهم می‏‌تواند زمینه‏ ساز افزایش تولیدات استان باشد.

به گفته وی در لرستان۵۲۰ هزار تن سبزی و صیفی و ۱۲۰ هزار تن سیب ‏زمینی برداشت می‏ شود.