تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دستور ویژه وزیرنیرو جهت صدورمجوز برداشت آب از رودخانه کشکان

  • کد خبر : 11186
  • 01 آبان 1391 - 18:16

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از دستور ویژه وزیر نیرو جهت صدور مجوز برداشت آب از رودخانه کشکان در لرستان خبر داد. دکتر علی کاییدی تصریح کرد: ۱۲ درصد آبهای کشور از لرستان و ۶ درصد از این آبها از حوزه پلدختر عبور و به حوزه آبریز […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از دستور ویژه وزیر نیرو جهت صدور مجوز برداشت آب از رودخانه کشکان در لرستان خبر داد.

دکتر علی کاییدی تصریح کرد: ۱۲ درصد آبهای کشور از لرستان و ۶ درصد از این آبها از حوزه پلدختر عبور و به حوزه آبریز کرخه و دز وارد می شود.

وی افزود: در دیدار با وزیر نیرو مجوز برداشت آب از کشکان و پمپاژ به اراضی اطراف این رودخانه در حوزه پلدختر صادر گردیده است.

این نماینده اظهار کرد: در این مجوز تامین و برداشت آب جهت اراضی پشت تنگ معمولان، سرفراش، آمیران کوشکی، چم شهران، چم گز، چم گرداب، بن عباس و هاگه مورد تاکید قرار گرفته است.

کاییدی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید برای تامین اعتبار و ساخت ایستگاههای پمپاژ اقدام کنند تا علاوه بر رونق کشاورزی منطقه زمینه اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی اضافه کرد: وزیر نیرو ضمن بررسی مشکلات استان در خصوص سدها و پروژه های در دست اجرا در حوزه این وزارتخانه بر رفع مشکلات موجود و تامین اعتبار لازم تاکید دارد.

کاییدی ادامه داد: در دیدار با وزیر نیرو بر تامین اعتبار طرح های پمپاژ واشیان، چم مهر و جایدر در سال ۹۲ تاکید شده که طبق مصوبه خاص استان در بودجه ۹۲ مطابق سالهای گذشته مساعدت ویژه بعمل می آید.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: استان لرستان به واسطه عبور رودخانه های دائمی و فصلی می تواند از نعمت این روان آبها بهره مند شود و وزارت نیرو با عنایت به این مهم می تواند با صدور مجوزهای لازم زمینه آبی کردن اراضی دیم و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=11186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. کاییدی خسته نباشی %
    تشکر تشکر

  2. شما ها همگی عوام فریب هستید . خودتون وفامیل هایتان که رییس شدند ودارند به قول خودشان حکومت میکنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.