- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هوار کشاورزان کوهدشتی هنوز به جایی نرسیده است

[1]

 

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز  ؛ چندماه از درخواست استمداد کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی می گذرد اما دستی هنوز به دلداری شان دراز نشده است.
ب عده ی زیادی از کشاورزان کوهدشت که چندسال است با سیطره ی دیو خشک سالی بر زمین های زراعی خود دست وپنجه نرم می کنند , با تهیه ی طوماری بلند خواستند تا خواسته هایشان دررسانه های مختلف کشور منتشر شود . کشاورزان کوهدشتی طوماری را با امضاهای بسیار که برای ارسال به دفتر ریاست جمهور و استانداری لرستان تهیه کرده بودند دردست داشتند و خواستند پیش از رسیدن به این مراجع بالادست , دررسانه ها نیز منتشر شود شاید صدایشان به گوش مسوولان امر برسد .
امرایی , نماینده ی کشاورزان کوهدشت , دراین رابطه گفت : چند ماه پیش نامه ی بلندبالایی از طریق فرمانداری کوهدشت به استانداری لرستان ارسال شد وقرار بود هیءتی برای بازدید به زمین های سوخته از شدت خشکسالی این شهر بیاید ومشکل کشاورزان را رفع کنند اما خبری نشد و درنهایت استانداری لرستان اعلام کرد که باید ستاد حوادث غیرمترقبه ی کشور رسیدگی کند و این امر از عهده ی مسوولیت وتوان ما خارج است.
امرایی دررابطه با بخشودگی جریمه ی تسهیلات کشاورزان که براثر خشکسالی ونبود محصول قادر به پرداخت به موقع اقساط خود نشده اند , گفت : قرار بود بانک های عامل جریمه ها را ببخشند و برای پرداخت اصل وام ها , تسهیلات جدیدی داده شود اما برخی بانک ها از کشاورزان خواسته اند تمام مبلغ وام و دیرکرد اقساط را یک جا پرداخت نمایند که این از عهده ی توان کشاورزان بی محصول و آفت زده به کلی خارج است. نماینده ی کشاورزان کوهدشت از مسوولان خواست به مشکل کشاورزان این شهر رسیدگی کنند.