کد خبر : 11223
تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۷
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,417 بازدید

تصاویر اختصاصی میرملاس از آخرین وضعیت سد معشوره و تنگ گاوشمار دلفان

عكاس : بيات آزادبخت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 عكاس : بيات آزادبخت / میرملاس نیوز


درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

آقای آزادبخت اول از هنر عکاسی شما بسیار تشکر می کنیم واقعا کارت خیلی عالی دوما شما که تشریف بردید سد معشوره چرا میگن آب سد به درد کشاورزان ما نمی خورد

[پاسخ]

امید پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲ آبان , ۱۳۹۱ ۱۰:۰۵:

ندا خانم آقای آزادبخت خبرنگاره نه کارشناس امور آب ؟

[پاسخ]

دانا پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲ آبان , ۱۳۹۱ ۲۲:۴۲:

آقا امید خبرنگار که دیگه رشته و تخصص معنی نداره

[پاسخ]

سامان پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۳ آبان , ۱۳۹۱ ۱۳:۳۵:

آقا اميد، يك خبرنگار وقتي براي تهيه خبري اقدام مي كند ميبايست اطلاعات جامع و كاملي از سو‍ژه كسب كند و نيز با قوه تحليل خود آنرا منتشر نمايد!

[پاسخ]

گراوند از کوهدشت پاسخ در تاريخ شنبه ۶ آبان , ۱۳۹۱ ۱۳:۴۴:

تا سال چند اماده میشه؟

[پاسخ]

کونانی پاسخ در تاريخ سه شنبه ۹ آبان , ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲:

خدا میدونه

[پاسخ]

محسن از دره شهر پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۳ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۰:۰۰:

سلام
بدون شک به درد میخوره اما منوط به کارکرد نیروگاه در حداکثر توان

[پاسخ]

ايزدي در گفته :

خدا قوت جالب بود

[پاسخ]

شهروند در گفته :

طوری که از عکسها مشخصه فکر کنم بیشتر از اون سی سالی که آقای ملکشاهی گفت طول بکشه .

[پاسخ]

امید جان بلاخره کسی که تصاویر میگیره اطلاعاتی درباره اونجا داره؟

[پاسخ]

هاوااااااااااااار در گفته :

ممنون از آقای آزادبخت
پس کارگاه سد کجاست؟!!!!
مطمئنا با این روند صد سال دیگه هم آماده نمیشه.
بدرود آبادی کوهدشت
بدرود بارقه های امید
بدرود زندگی…

[پاسخ]

سربازمعلم پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲ آبان , ۱۳۹۱ ۲۲:۴۶:

جانم سال 74 هم که خودم شاهد کار سد سیمره در رماوند پیروزعلی بودم بودند کسانی که می گفتند این برای نوه های ماست و نوه دار که نشدند هیچ سد هم 2 دفعه است که لایروبی می شه. در ضمن اقای ملکشاهی کارشناس خبره در حقوق اند در سد سازی علمی ندارند.

[پاسخ]

محسن از دره شهر پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۳ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۰:۰۲:

با تشکر
بله من دره شهرم و حرف شما را کاملا تایید میکنم

[پاسخ]

محمد در گفته :

اینطور که مشخص است در صورت وضعیت مطلوب و نرمال بارندگی و با این روند کار کردن 50 سال آینده شاهد افتتاح سد خواهیم بود و احتمال این را دارد که آن زمان اب ان به شهر کوهدشت ندهند

[پاسخ]

قدرت کاظمی از دلفان در گفته :

باسلام
بیایید از هویت، اصالت و تاریخ این سرزمین دفاع کنیم.
همانگونه که در مقابل اعراب از نام “خلیج فارس” دفاع کردیم،
تنگه “گاوشمار” از قدیمی ترین گذرگاههای تاریخ بشر است که در بسیاری از کتب از آن بعنوان جزئی از “راه شاهی” یاد شده. و نیز هزاران سال است که گذرگاه ایلات و عشایر کوچ نشین غرب کشور بوده، سنگ های چیده شده در کناره های این گذرگاه که از سنگ و ساروج است، ساخته دست ایرانیان باستان است که می بایست جزءآثار ملی ثبت شود. که با این سد تخریب می شود
چند سال است که مطالعه و بررسی احداث سدی بر روی این تنگه در حال اجراء است. اما متاسفانه این سد را بنام بی محتوای “معشوره” نامگذاری کرده اند. که هیچ معنی خاصی ندارد و نیز ربطی به این منطقه ندارد.
بیایید با تغییر نام این سد بنام “گاوشمار” گامی در معرفی و اعتلای دلفان و کوهدشت داشته باشیم.

[پاسخ]

شقايق در گفته :

سلام بر ديار بزرگان ورادمردان سلام بر سرزمين پاك ومقدس كوهدشت وسلام بر همه رادمردان ودلاوران سرزمين شقايق هاي وحشي
من از ساكنين دلفان وهمجوار اين سد هستم محض اطلاع همه دوستان كوهدشتي عرض كنم در حال حاضر به خاطر عدم اعتبار وعدم پيگيري از سوي مسئولين وجريان تغيير وعزل ونصب مديراناستان وشهرستان، مجري طرح قرارگاه خاتم الانيا از طرح بركنار شده است وتمام امكانات كارگاهي خود را برداشته است.
سال گذشته درهمين زمان ساخت تونل وجاده دسترسي از سمت دلفان به كوهدشت در مدت زمان كوتاهي احداث شد متأسفانه در حال حاضر هيچگونه عمليات راهسازي يا ايجاد سد وسيل بند در اين منطقه انجام نمي پذيرد درصورتي كه سال گذشته يكي از مهندسين عنوان مي كرد ما منتظر زمان پايين آمدن ميزان آب هستيم تا فاز بعدي را انجام دهيم .
مسئول پرو‍‍ژه به خاطراختلاف در استخدام كارگران با مسولين عزل گرديد وحال با توجه به اين تحريم ووضع كنوني ارزهاي خارجي براي هميشه فاتحه ايجاد اين سد را بخوانيد البته اين منطقه راه دسترسي دلفان به كوهدشت را اندكي تغيير داد واهالي روستاهاي همجوار مي توانند از طريق راه خاكي كنار گذر سد تردد نمايند

[پاسخ]

سلام به تمام كارشناسان تصاوير گوياي اين مطلب است كه تونل انحرافي زده شده است وپروژه اماده بتون ريزي است جاده هاي دسترسي هم ساخته شده است ممكن است ما از كسي بدمان بيايد اشكالي نداره ولي اكر كارخوبي كرده مي توانييم در مورد ان كار شكر گذار باشيم وممكن است شخصي را دوست بداريم ولي به خاطر بي توجهي به مصالح ما انتقاد كنييم پروژه معشوره 7ساله است مردم بايد از مسوولين بخواهند اين كار طبق برنامه انجام شود مااز پيگيري هاي مجدانه نمايند قبلي بواسطه سرعت اجرايي در زمان ايشان سپاسگذاريم وبه خاطر بي توجهي نماينده فعلي ناراحتيم بايد براي خدا وخلق خدا كار كرد و اساسا نگران نباشيم كه اين پروژه به نام چه كسي تمام مي شود به اميد خوشبختي همه كوهدشت

[پاسخ]

بهروز پیری در گفته :

خدا خیرت بده جناب ازادبخت
مثل همیشه عالیه

[پاسخ]

فرهاد در گفته :

خسته نباشید

[پاسخ]

شهروند در گفته :

با تشکر از اقای ازادبخت -اب سد معشوره به صورت ثقلی به دشت کوهدشت خواهد رسید یعنی احتیاج به پمپاژندارد وطرح ونقشه خطوط انتقال ان در دشت کوهدشت مشخص گردیده.

[پاسخ]

دوستدار بهروز پیری در گفته :

سلام اقای بهروز پیری.از شما به خاطر نظرات خوبی که میدید تشکر میکنم در حقیقت تقریبا با ادبیات و دیدگاه فکری شمااشنا هستم معمولا نظراتتونو در میرملاس پیگیری میکنم راستی اگه امکان داره میتونم بدونم چه رشته دانشگاهی رو میخونید که انقد با سوادید

[پاسخ]

سلام در گفته :

عکسایه قابل توجهیه…

[پاسخ]

نا اميد در گفته :

من نميخوام گير بدم ولي چرا پروژه اي مثل اين الان جنب و جوشي نداره…كارگري نداره ماشين نيست؟؟؟؟؟

[پاسخ]

علی..... در گفته :

سلام
من یکی از پرسنل سد معشوره هستم.تا جایی که من میدونم هنوز قرار داد شرکت فجر با وزارت بسته نشده واسه همین هنوز کار خیلی جدی نیست دیگه دلیلشو نمیدونم .و دیگه اینکه کار داره انجام میشه تعطیل نیست احتمالا ساعتی که داره عکس میگیره کسی اون اطراف نبوده.

[پاسخ]

رهگذر در گفته :

سلام آقای آزادبخت خیلی زیبا بود عکس های رو که گرفتین اما چی بگم که نا عدالتی در حق مردم این دیار عکس های زیبای شما رو مبدل خواهد کرد به نمکی که بر زخم پاشیده می شود.

[پاسخ]

حسين در گفته :

ازاينكه بعد ازساليان طولاني بالاخره مي خواهند سد معشوره را بسازد ممنونيم و لي متاسفانه مناطق مسكوني كوهدشت بدون طرح و برنامه به صورت افقي در حال گسترش است و اگر چند سال ديگر شاهد احداث سد نباشيم ديگر زمين كشاورزي باقي نمي ماند كه بابت احداث سد خرسند و خوشحال باشيم نوش دارو بعد از مرگ سهرا چه سود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

مصطفی در گفته :

هنرمند عزیز هم استانی کاش لنز دوربینت را کمی آن اطراف می چرخاندی تا ببینی از میراث گذشتگانمان(را شاهی) چیزی برجای مانده یا نه؟!!

[پاسخ]

مصطفی در گفته :

راستی کسی می داند واژه ی عجیب و غریب”معشوره” به چه معناست؟
از فرهنگ لغت ها و ادیبان ای دیار که چیزی دستگیرمان نشد از مسولین سدساز باید پرسید راز این واژه را!!!!!

[پاسخ]

اسم مهم نیست
سد سیمره ابتدا هینی مینی نام داشت بخاطر روستای محل سد
اما به نام سیمره تغییر کرد
بنظرم اسم لرستان مناسب باشد

[پاسخ]

کریم ابراهیمی صدیق در گفته :

سلام بر تمامی دوستان هم استانی

از اینکه هرکدومتون یه نظری دادین بسیار خوشحالم ولی اینکه روی اسم سد بیائیم جر وبحث داشته باشیم کار خوبی نیست بیائیم ببینیم مشکل کجاست افق سد و چشم انداز سد چیه علت اینکه روند پیشرفت کار پائین هستش چیه
خواهشمند است برای اعتلای فرهنگ فراموش شده و اقتصاد نادیده گرفته لرستان تلاش داشته باشیم اگه سد تکمیل شه نه اینکه آب به کوهدشت بلکه به نورآباد هم میرسه مشکل ما عدم پیگیری مسئولین استان و یا حتی شهرستان هستش که به طور جد پیگیر این مسئله نیستند که حداقل هم استانی های عزیزمون اونجا استخدام بشن تا آواره شهرهای دیگه نشن

[پاسخ]

مترود در گفته :

سلام دیدم دوستان کامنتایی گذاشتن که مربوط به سال 91 هست.معلوم نیست الان زنده ان یا مرده که البته ایشالا همشون پاینده و سرحالتر از قبل باشن.الان سال 93 هست و خبری از اجرای این پروژه نیست.امیدیم به اجرای اون نیست.انشالا که یا مردم کوهدشت دولت رو درک کنن یا دولت به اهالی این دیار نظر داشته باشه.تو ایران تا دلت بخواد پروژه های شکست خورده داریم.اینم بزارن رو اونا.شاید فقط بتونن اشتغال زایی کنن واسه جوونا که زابه راه شدن والا. از دولت آقای روحانی میخوایم تا به لحظه ای که فرزند خودش جویای کاره و کار گیرش نمیاد فکر کنه.ما همه فرزندان ایرانیم ایران سرای ماست.بین فرزندانتون فرق نیندازید.

[پاسخ]