تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

آقا محمدی : لرستان از بیکاری راه آوارگی را در پیش گرفته است

  • کد خبر : 11286
  • 03 آبان 1391 - 23:25

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده خرم‌آباد در گفتگویی اعلام داشت: تحریم‌ها برای مردم ما امری ناآشنا نیست. دنیای غرب تاکنون همواره فشارهایی به کشور ما وارد کرده تا ما را به زانو درآورد، اما واقعیت این است که دنیا به هم وابسته است. اینگونه نیست که آنها به ما ضرری برسانند و این […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده خرم‌آباد در گفتگویی اعلام داشت: تحریم‌ها برای مردم ما امری ناآشنا نیست. دنیای غرب تاکنون همواره فشارهایی به کشور ما وارد کرده تا ما را به زانو درآورد، اما واقعیت این است که دنیا به هم وابسته است. اینگونه نیست که آنها به ما ضرری برسانند و این ضرر به خودشان برنگردد. در بسیاری از این موارد فشارهایی که وارد کرده‌اند، باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای خودشان شده است.

 آقامحمدی درباره ابعاد تحریم‌ها و راه مقابله با آن گفت: پس از اعلام تحریم‌های جدید، فرانسه به این فکر افتاده که اگر توتال شامل این تحریم‌ها شود، منافعش به خطر می‌افتد و به دنبال معاف کردن این شرکت است.

وی افزود: ایران در سخت‌ترین شرایط در تحریم بوده است. در زمان جنگ تحمیلی ما نفت خود را شش دلار می‌فروختیم، در حالی که هزینه استخراج پنج دلار بود. با این حال توانستیم جنگ را اداره کنیم. این تحریم‌ها برای ما برکت داشته است. اگر تحریم نبود ما در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا نبودیم، در حالی که امروز بسیاری از ابزار مورد نیاز را خودمان تولید می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هم سختی تحریم را کشیده‌ایم و هم این سختی‌ها برایمان نعمت بوده است. اینکه بخواهند ما را با تحریم‌ها از پای درآورند، نشدنی است، چون منافع خودشان آسیب می‌بیند و از سوی دیگر، نمی‌توانند دنیا را به روی ما ببندند؛ برای نمونه، درباره اجلاس سران جنبش عدم تعهد به چه اندازه کارشکنی کردند، اما به جایی نرسیدند.

وی درباره گرانی‌های موجود در جامعه گفت: تحریم چیزی نیست که ما را به بن بست برساند، اما ما نیز باید مدیریت داخلی را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که احساس مرگ و ناامیدی نکنیم. بسیاری از این مسائل به دلیل بی‌تدبیری در مدیریت‌هاست. در زمان جنگ با آن همه مشکلات و کمبودها، کالاها با مدیریت درست و برنامه‌ریزی، هر چند محدود، به تمام مردم می‌رسید. آسیب‌هایی که می‌بینیم به دلیل کم توجهی خودمان است.

آقامحمدی در ادامه درباره اشتغال اظهار داشت: وضعیت اشتغال در بدترین شرایط است. استان لرستان بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد؛ استانی که رشد جمعیت آن در پنج سال گذشته، ۰.۴ در صد بوده است. علت اصلی مهاجرت در استان‌های لرستان و ایلام بیکاری است و مردم برای فرار از فقر مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل جمعیتشان به دیگر نقاط کشور سرریز شده است.

وی افزود: قوم اصیل و ریشه‌دار ایرانی، اکنون حاشیه‌نشین سایر شهرها شده است. نرخ واقعی بیکاری در استان لرستان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است. هیچ سرمایه‌گذاری درستی انجام نشده و دولت باید پاسخ دهد که چه سرمایه گذاری در استان لرستان انجام داده است.

وی گفت: برنامه ریزی برای آبادانی لرستان انجام نشده است. تنها در زمان جنگ نام و آوازه لرستان شنیده می‌شد؛ اما پس از جنگ چه توجهی به استان‌های جنگ زده و سایر استانها شده و چه توجهی به لرستان؟ همان چیزهایی که داشته ایم نیز از بین رفته است.

کارخانه پارسیلون برای ده میلیارد تومان معطل مانده است. کارخانه ای که بالاتر از هزار نفر نیروی کار داشت به کلی تعطیل شده و در این مدت، کارخانه ای در استان افتتاح نشده است!

نماینده خرم آباد گفت: لرستان چیزی ندارد و با این حال، لرستان را مشمول اصل ۴۴ کرده‌اند؛ جایی که زیرساخت‌های مناسب ندارد، فرودگاه و راه آهن و جاده‌های مناسب ندارد، کدام سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری است؟ در شهرهای لرستان حتی هتل مناسب نیست. سرمایه گذار با خود می‌گوید، سرمایه‌گذاری نکردن دولت در این استان حتما دلیلی داشته است. دولت باید وارد شود و لرستان را از حلقه اصل ۴۴ خارج و سرمایه‌گذاری کند. قول‌هایی داده شده است، ولی امیدواریم این قول‌ها نیز مانند
وعده‌های گذشته نباشد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=11286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. دمت گرم.خداییش تنها نماینده ای که یه خرده به فکر مردمه آقامحمدیست.مابقی در خواب ناز تشریف دارن
    حتی یکی از نمایندگان شهرستانهای اطراف خرم آباد در یک سخنرانی گفته که من با استیضاح و سوال و این چیزا کاری ندارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. خدا قوت نمایندگان شجاع لرستان (آقایان حاج الهیار ملکشاهی وابراهیم آقامحمدی)

  3. دمت گرم آقا محمدی عزیز

    واقعا قبل از انتخابات فکر نمی کردم انقدر کارت درت باشه …

  4. دمت گرم آقا محمدی عزیز

    واقعا قبل از انتخابات فکر نمی کردم انقدر کارت درست باشه …

  5. از کجا معلومه که شجاع اند؟؟؟؟؟فعلآ کاری نکردن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.