- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : قوای سه‌گانه از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای پرهیز کنند

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به قوای سه‌گانه اظهار کرد: مردم از شما انتظار دارند از موضوعات حاشیه‌ای و تنش‌برانگیز پرهیز و به مدیریت کشور و رفع مشکلات مردم در بخش‌های اقتصادی، معیشتی و اشتغال بپردازید.

 به نقل از خانه ملت، الهیار ملکشاهی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: چطور دشمنان ما در موضوع غیرقانونی تحریم علیه ایران وحدت دارند اما نمی‌توانیم در مواضع صحیح و قانونی وحدت داشته باشیم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از خداوند برای مقام معظم رهبری طول عمر مسئلت دارم که با هدایت و راهبری عالمانه ایشان از گردنه‌های سخت و متعدد، یکی پس از دیگری به سلامت عبور کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: نظام استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار هر روز مایوس‌تر از قبل، دیوانه‌وار و وحشیانه اقدامات بی‌نتیجه‌ای را در معرض آزمایش قرار می‌دهد و امروز تحریم‌های اقتصادی که در نظام حقوق بین‌الملل فاقد هرگونه پایه و اساس حقوقی است، را علیه ملت ایران به صورت غیرقانونی تشدید نموده، غافل از اینکه تحریم ابوسفیان‌ها در صدر اسلام هم موجب وحدت و آبدیدگی مسلمانان شد و قطعا ملت ما با پیروی از رهبر انقلاب از این آزمایش سربلند بیرون خواهد آمد.

ملکشاهی گفت: مردم از قوای سه گانه انتظار دارند از موضوعات حاشیه‌ای و تنش‌برانگیز پرهیز و به مدیریت کشور و رفع مشکلات مردم در بخش‌های اقتصادی، معیشتی و اشتغال بپردازند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملتی که روزه می‌گیرد و شهادت را قبول دارد از این چیزها نمی‌ترسد،  با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) تصریح کرد: ایشان خطاب به دشمنان فرمودند «ما را نترسانید از اینکه ما نظامی می‌آوریم، ما نظامی‌های شما را اینجا دفنشان می‌کنیم و ما را نترسانید از اینکه با شما به خاطر انسان‌دوستی، گرسنگی می‌دهیم که بمیرید، نخیر اینطور نیست، روزی ما با خداست و ما قدرت آن را داریم که از زمین خدا، روزی خویش را بیرون آوریم، آمریکا خیال نکند با دخالت نظامی یا حصر اقتصادی می‌تواند کاری کند.»

نماینده مردم کوهدشت در مجلس نهم در بخش دیگری از نطق خود از مردم حوزه انتخابیه‌اش برای شرکت در انتخابات مجلس تشکر کرد و گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند «رزم و نبرد مردم لرستان بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است» و امروز هم با انگیزه بیشتری پای دفاع از نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب‌شان هستند و هیچ توطئه و حیله‌ای موجب دلسردی آنان نخواهد شد.

وی همچنین از برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: همگان بدانند من با عهدی که با مردم بستم باقی هستم و تا پای جان در خدمت به مردم، پیشرفت کوهدشت و حفظ ارزش‌های انقلاب کوتاه نخواهم آمد.

ملکشاهی به فاصله لرستان از نظر شاخص‌های رشد با سایر استان‌ها اشاره کرد و از رئیس جمهور خواست تا برای برون رفت لرستان از عقب‌افتادگی‌های رشد و پیشرفتی به سرمایه‌گذاری در این استان اجرای اصل ۴۰ قانون اساسی را حداقل به مدت ۵ سال متوقف تا در این مدت دولت بتواند با حضور در عرصه اقتصادی در کنار بخش‌های خصوصی و تعاونی فاصله و شکاف ایجاد شده در استان را کاهش دهد./