- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر عبدی : جاده خرم‌آباد -کوهدشت در صورت رسیدن اعتبار ایمن می‌شود

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز  ؛ نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس با بیان اینکه جاده خرم‌آباد- کوهدشت از پر‌خطر‌ترین محور‌های ارتباطی کشور به شمار می‌رود، گفت: در صورت نرسیدن به موقع اعتبارات لازم از سوی دولت این جاده ایمن نشده و همچنان قتل‌گاه مسافران باقی می‌ماند.

ایرج عبدی در گفت و گو با  خانه ملت، با اظهار نگرانی از وضیت نا‌مناسب جاده خرم‌آباد-‌کوهدشت در استان لرستان گفت: این جاده با تزریق اعتبار و اجرای عملیات ایمن‌سازی در آن ایمن شده و دیگر جان مسافران را نمی‌گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس با اشاره به اینکه جاده خرم‌اباد-‌کوهدشت از هیچ گونه استاندارد و علائم ایمنی برخوردار نیست افزود: ایمن‌سازی و تعریض این محور در استان لرستان نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری است تا بتوان از وقوع تصادفات بیشتر در این محور جلوگیری کرده و آرامش نسبی را به اهالی این منطقه اعطا کرد.

وی با بیان این مطلب که عدم تزریق اعتبارات لازم موجب متوقف شدن عملیات ایمن سازی محور خرم‌آباد-‌کوهدشت خواهد شد تصریح کرد: از مطالبات مردم استان لرستان مرتفع کردن مشکلات موجود در این محور ارتباطی است.

عبدی علاوه بر وجود پیچ ها ی تند و نبود دید کافی، عملیات راه سازی و اختلاف سطح شانه راه را نیز در بروز حوادث رانندگی دخیل دانست و اظهار داشت: محور خرم آباد -کوهدشت جاده ای تفریحی و تجاری بوده و بخشی از صادرات محصولات استان های مرکزی به کشور عراق از این مسیر انجام می شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس با بیان این مطلب که با قرار گرفتن جاده خرم-‌آباد کوهدشت در ردیف طرح‌های مهر ماندگار تا حدودی مشکلات مالی برای بهبود وضعیت این محور مرتفع شده است گفت: تسریع در روند ایمن سازی این جاده در گرو تخصیص اعتبارات بیشتر از سوی دولت است.

وی ادامه داد: امید است که با رسیدن به موقع اعتبارات بخش وسیعی از عملیات ایمن‌سازی جاده خرم-‌آباد کوهدشت تا پایان سال جاری به پایان برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس یادآور شد: اتمام پروژه‌های عمرانی در استان لرستان بیش‌ از هر چیزی نیازمند توجه بیشتر مسئولان و اعطای اعتبارات لازم از سوی دولت است و این در حالی است که بسیاری از طرح‌های عمرانی این استان از بی‌مهری مسئولان در رنج هستند.