- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده خرم آباد: خودرو سازی کوهدشت از لرستان بیرون نمی رود +اصلاحیه

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علاوه بر این ارتقاء قابل توجه شاخص های توسعه یافتگی،دانش و مردم استان نیز دور از ذهن نخواهد بود.در اردیبهشت ماه ۹۰ هیات دولت مصوبه ” احداث کارخانه خودروسازی لرستان درکوهدشت با مشارکت بخش خصوصی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ” را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد. (ردیف شماره ۱۵۵ مصوبه استانی هیات دولت در خرم آباد به شماره ۳۱۲۳۶/۴۶۳۷۰ به تاریخ ۱۳/۲/۹۰).برای تولید اقتصادی ، مقیاس سایت با ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شد. نا گفته پیداست تولید سالانه ۱۰۰ هزار خودرو، علاوه بر نیاز به ایجاد زیرساخت های مختلف اقتصادی عامل ایجاد صدها کارخانه و کارگاه خرد و کلان قطعه سازی است،این امر که لرستان همیشه با مسایل مختلف اجتماعی مانند فقر، بیکاری و… درگیر بوده است را متحول خواهد کرد، زیرا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در سطح وسیع، انواع تخصص ها را نیز به کار می گیرد که این عامل باعث تزریق روحیه حرکت در مسیر توسعه فردی،اجتماعی و درادامه استان خواهد شد. هر چند که گفته می شود نماینده کوهدشت در مجلس هشتم با یکی از خودروسازان بزرگ کشور به تفاهم رسیده بود، اما به دلیل تغییرات ایجاد شده، این پروژه با وجود داشتن مصوبه دولتی، متوقف مانده است.
توقف این پروژه به معنی تبدیل واقعیت ها به سراب برای جوانان توانمند و با استعداد لرستانی است. نماینده مردم خرم آباد در مجلس در خصوص پی گیری مصوبه سفر سوم هیات دولت به لرستان توسط نمایندگان استان گفت: در جلسات مجمع نمایندگان استان براهمیت پیگیری این مصوبه مهم تاکید و مقرر شده اجرای آن از طریق جلسه کارگروه توسعه استان لرستان باحضور معاون اول رییس جمهور پیگیری شود.
ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد در گفت و گو با “ماد” اظهار کرد: ابعاد وآثار مفید این مصوبه را فراتر از شهرستان کوهدشت دانست وگفت: اجرای این مصوبه برای همه جوانان لرستان لازم و ضروری است.
وی گفت:در خصوص پی گیری مصوبه خودرو سازی و دیگر پروژهای استان جلسات متعددی با رئیس جمهوری، معاون اول وی، استاندار، انجام گرفته است و مجدانه خواستار اجرای آنها هستیم.
این عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: حتی اگرمردم کوهدشت و همچنین نماینده این شهرستان تمایلی به ایجاد خودرو سازی در کوهدشت نداشته باشند، مردم لرستان نگران انتقال این پروژه به خارج از استان نباشند چراکه نمایندگان پی گیری های لازم را برای اجرای این پروژه در لرستان انجام داده و به طور حتم خواستار اجرای این پروژه در صورت عدم تمایل اجرای این پروژه در کوهدشت به خرم آباد خواهیم بود.
وی در ادامه گفت:در پی پی گیری های انجام شده قرار شد که معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس کارگروه توسعه استان لرستان تا قبل از پایان مهر به این استان سفر داشته باشد اما سفر وی به هفته آینده موکول شد.

___________________________________

اصلاحیه ” ماد ” در ارتباط با خبر فوق :

با توجه به اشتباه متنی صورت گرفته در خبری که دیروز،دوشنبه ۹۱/۸/۸ با تیتر “خودرو سازی کوهدشت از لرستان بیرون نمی رود”،ماد نیوز از نماینده محترم خرم آباد و همچنین خوانندگان پوزش می طلبد. و قسمتی از متن خبر به شکل زیر اصلاح میگردد :

آقا محمدی نماینده ی مردم خرم آباد اظهار داشتند: که در صورت عدم تمایل کوهدشت در اجرای این پروژه،ما خواستار آن خواهیم بود آن را در خرم آباد اجرایی کنیم و اجازه نمی دهیم این پروژه به خارج از لرستان منتقل شود.