- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سکان مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت به دکتر احمد امرایی رسید

[1]

 

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ؛ قطار عزل و نصب مدیران دستگاههای دولتی شهرستان کوهدشت به ایستگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان رسید تا دکتر علی گراوند پس از چهار سال و نیم ریاست بر این شبکه جای خود را به معاونش دکتر احمد امرایی بدهد.

در آئینی که به همین مناسبت در سالن کنفرانس این اداره در شهرستان کوهدشت برگزار شد حاج آقا گراوند رئیس اداره تبلیغات و امام جمعه موقت شهرستان کوهدشت ضمن تبریک دهه ولایت و میلاد با سعادت امام علی نقی (ع) به محضر آقا امام زمان (عج) و حاضرین در جلسه، به اهمیت دهه ولایت اشاره کرد و گفت: در دهه ولایت قرارداریم و امیدواریم ما شیعیان بتوانیم در این دهه و مناسبت راه و رسم پیامبر اعظم (ص) را به نیکی به جا بیاوریم.
حاج آقا گراوند در بخش دیگری از سخنانش به بحث رهبریت در اسلام اشاره کرد و گفت: سنگ بنای اسلام براساس رهبریت است و پیامبر اسلام (ص) از نخستین روز رسالت خود مسله جانشینی را مطرح کرده است.
امام جمعه موقت شهرستان کوهشدت در بخش دیگری از سخنانش به دستور الهی اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده است ای رسول ما آنچه که به شما وحی می کردیم و در مورد جانشینی خود باید مطرح کنی هم اکنون وقت آن است و پیامبر با دعوت از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت آن زمان برای اعمال حج و انتخاب جانشین خود اقدام کرد.
حمزه پور فرماندار شهرستان کوهدشت در این جلسه ضمن تشکر از مجموعه همکاران بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: سلامت مردم و جامعه بدون تردید از ارکان مهم توسعه پایدار است و انسان به عنوان مهمترین مولفه در این توسعه نقش دارد.
فرماندار شهرستان کوهدشت: ضمن تشریح برنامه ها و فعالیتهای دولت نهم و دهم در شهرستان کوهدشت با برشمردن فعالیتهای عمرانی در حوزه ساخت مراکز بهداشتی در شهرستان تصریح نمود: شهرستان کوهدشت با توجه به وسعت آن و جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر انتظار داریم که کار اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی این شهرستان که در سفر سوم دولت تصویب شده به مرحله اجرا در آید.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که بخش های تابعه شهرستان مانند: رومشکان ، گراب، درب گنبد نیاز به حمایت های بیشتری در زمینه خدمت رسانی دارند و امیدواریم دانشگاه در این زمینه شهرستان را یاری نماید.
دکتر نادر طرهانی نژاد معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه که به نمایندگی از ریاست دانشگاه در این جلسه حضور پیدا کرده بود ضمن قدردانی از زحمات چهارساله دکتر گراوند به عنوان رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت تصریح کرد که دانشگاه علوم پزشکی در سال ۶۹ با ۴۳ دانشجو کار خودش را آغاز کرده است .
وی به خدمات دولت نهم و دهم اشاره کرد و افزود: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی با هفت دانشکده فعال و مجوز داشتن دانشکده دنداپزشکی که هم اکنون با ۲۴ دانشجو در حال فعالیت است اشاره کرد و افزود: این دانشگاه هم اکنون ۱۷۰ عضو هیات علمی و ۲۱۰۰ دانشجو با ۲۲ رشته در حال خدمت رسانی به مردم لرستان است. دکتر طرهانی نژاد به دیگر خدمات دانشگاه اشاره کرد و تصریح نمود: ایجاد دانشگاه با ۱۴ بیمارستان فعال و ۱۴۵۰ تخت فعال در بخش درمان و همچنین ۷۵ مرکز بهداشت روستایی و ۷۳ مرکز بهداشت شهری در حال خدمت رسانی به آحاد مردم شریف لرستان است.
معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه در خصوص بیمارستان جدید شهرستان کوهدشت تصریح نمود: کارهای اولیه و نقشه آن تهیه و جهت اخذ کمیسیون ماده ۲۱۵ به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال و پس از تایید مراحل ساخت این بیمارستان آغاز خواهد شد.
دکتر طرهانی نژاد در پایان سخنانش به بحث مدیریت در اسلام اشاره کرد و گفت: مدیریت فرصتی است برای خدمت به مردم واگر این فرصت از دست برود مدیر نیز دچار خسران و ضرر خواهد شد.
در پایان ضمن تشکر و قدرانی از زحمات دکتر گرواند طی حکمی از طرف ریاست دانشگاه دکتر احمد امرایی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت منصوب شد.